EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 KRAKÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
LOSY ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 LOSY ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 KRAKÓW 2010.
WYNIKI EGZAMINU PRÓBNEGO TEORETYCZNEGO I PRAKTYCZNEGO
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO SESJA LETNIA CZERWIEC 2011
WYNIKI EGZAMINU PRÓBNEGO TEORETYCZNEGO I PRAKTYCZNEGO
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE KRAKÓW czerwiec 2012r. OPRACOWAŁY : AGATA KUC – FREMEL, JOLANTA NYCZ.
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Sytuacja na lokalnym rynku pracy
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU WSPIERANIA UZDOLNIEŃ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
mgr inż. Piotr Praczukowski
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Zadanie 1 Zarządzanie projektem - wzrost wiedzy na temat EFS i projektu wśród mieszkańców powiatu lęborskiego Zadanie 2 Program formalnego potwierdzania.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH ZSZ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 KRAKÓW 2011.
Bezrobocie Suwałki 24 luty 2014 rok.
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Liczba bezrobotnych na przełomie roku Miesiąc dolnośląskie 2010kraj 2010Powiat 2010 styczeń 13,70%12,90%13,90% luty 14,10%13,20%14,40% marzec 14,10%13,00%14,40%
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2014.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
BADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
czwarte spotkanie Zespołu
Powiatowy Zespół Szkół Nr Kościerzyna ul. Kartuska 48
Co nowego w klasie drugiej?
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 KRAKÓW 2009

ZAŁOŻENIA WSTĘPNE CEL BADANIA: CEL BADANIA: - Celem badania jest uzyskanie informacji dotyczących losów absolwentów kończących szkołę zawodową w roku 2008/ Celem badania jest uzyskanie informacji dotyczących losów absolwentów kończących szkołę zawodową w roku 2008/2009. GRUPA BADANYCH: GRUPA BADANYCH: - Absolwenci wszystkich kierunków zawodowych,kończący naukę w danym roku szkolnym. - Absolwenci wszystkich kierunków zawodowych,kończący naukę w danym roku szkolnym. FORMA REALIZACJI: FORMA REALIZACJI: - Sporządzenie zestawienia statystycznego w formie tabeli i wykresów. - Sporządzenie zestawienia statystycznego w formie tabeli i wykresów. TERMIN REALIZACJI TERMIN REALIZACJI - Październik i listopad zbieranie informacji - Październik i listopad zbieranie informacji - Listopad grudzień – analiza wyników - Listopad grudzień – analiza wyników - Styczeń - sprawozdanie - Styczeń - sprawozdanie POMIAR: POMIAR: - Wywiad w postaci : - Wywiad w postaci : a. Pozyskiwanie informacji od absolwentów w trakcie odbioru dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (wrzesień) a. Pozyskiwanie informacji od absolwentów w trakcie odbioru dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (wrzesień) b. Pozyskiwanie informacji poprzez kontakt telefoniczny, listowny. b. Pozyskiwanie informacji poprzez kontakt telefoniczny, listowny. c. Rozmowy podczas odwiedzin przez absolwentów budynku szkoły. c. Rozmowy podczas odwiedzin przez absolwentów budynku szkoły. d. Rozmowy z innymi uczniami mającymi kontakt z absolwentami. d. Rozmowy z innymi uczniami mającymi kontakt z absolwentami. e. Rozmowy z wychowawcami, nauczycielami zawodu uczących absolwentów. e. Rozmowy z wychowawcami, nauczycielami zawodu uczących absolwentów.

Tabela1. ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 GRAFICZNE ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 NAZWA ZAWODU ILOŚĆ KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ ILOŚĆ PRACUJĄCYCH W ZAWODZIE ILOŚĆ KSZTAŁCĄCYCH SIĘ DALEJ ILOŚĆ BEZROBOTNYCH ILOŚĆ WYKONUJĄCYCH INNY ZAWÓD KALETNIK70610 STOLARZ40031 ŚLUSARZ94212 KUCHARZ MAŁEJ GASTRONOMII PRACOWNIK OBSŁUGI HOTELOWEJ SPRZEDAWCA55000 CUKIERNIK42110 PIEKARZ64011 RAZEM

Wykres 3.PROCENTOWE ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009

Wykres 4. PROCENTOWE ZESTAWIENIE ŁACZNYCH DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009

RAPORT KOŃCOWY – ANALIZA WYNIKÓW WNIOSKI: WNIOSKI: - Aby uzyskać informacje od absolwentów konieczne jest poinformowanie ich o tym przed ukończeniem szkoły i jasne przedstawienie w jakim celu będą te informacje zbierane. - Aby uzyskać informacje od absolwentów konieczne jest poinformowanie ich o tym przed ukończeniem szkoły i jasne przedstawienie w jakim celu będą te informacje zbierane. - Należy zobligować uczniów do dostarczenia informacji o aktualnej sytuacji zawodowej podczas odbierania dyplomów (wrzesień) i pozostawieniu ewentualnego kontaktu telefonicznego. - Należy zobligować uczniów do dostarczenia informacji o aktualnej sytuacji zawodowej podczas odbierania dyplomów (wrzesień) i pozostawieniu ewentualnego kontaktu telefonicznego. - Cykliczne i systematyczne (na podstawie przygotowanych arkuszy kontrolnych – ankiet) zbierać informacje o absolwentach w celu - Cykliczne i systematyczne (na podstawie przygotowanych arkuszy kontrolnych – ankiet) zbierać informacje o absolwentach w celu umożliwienia prowadzenia statystyki porównawczej. umożliwienia prowadzenia statystyki porównawczej. - Zobligować wychowawców i nauczycieli zawodu do zbierania informacji o aktualnej sytuacji zawodowej absolwentów. - Zobligować wychowawców i nauczycieli zawodu do zbierania informacji o aktualnej sytuacji zawodowej absolwentów.

PLAN EWALUACJI KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 TERMIN REALIZACJI TERMIN REALIZACJI - Maj, czerwiec 2010 – wypełnienie ankiety przez uczniów dotyczącej ich planów po ukończeniu szkoły. - Maj, czerwiec 2010 – wypełnienie ankiety przez uczniów dotyczącej ich planów po ukończeniu szkoły. - Wrzesień, październik, listopad 2010 – zbieranie informacji. - Wrzesień, październik, listopad 2010 – zbieranie informacji. - Grudzień 2010 –analiza wyników. - Grudzień 2010 –analiza wyników. - Styczeń 2011 – sprawozdanie - Styczeń 2011 – sprawozdanie - Kwiecień 2011 – ponowne zbieranie informacji od absolwentów dot. sytuacji zawodowej i porównanie z poprzednimi wynikami. - Kwiecień 2011 – ponowne zbieranie informacji od absolwentów dot. sytuacji zawodowej i porównanie z poprzednimi wynikami. - maj 2011 – sprawozdanie porównawcze. - maj 2011 – sprawozdanie porównawcze.

ANKIETA (maj 2010) Moje plany po ukończeniu szkoły 1.Na jakim kierunku obecnie się uczysz? (podkreśl prawidłową odp.) 1.Na jakim kierunku obecnie się uczysz? (podkreśl prawidłową odp.) KRAWIEC KRAWIEC KALETNIK KALETNIK ŚLUSARZ ŚLUSARZ STOLARZ STOLARZ CUKIERNIK CUKIERNIK PIEKARZ PIEKARZ KUCH.MAŁEJ GASTR. KUCH.MAŁEJ GASTR. MALARZ-TAPECIARZ MALARZ-TAPECIARZ PRACOW. OBSŁ.HOTEL. PRACOW. OBSŁ.HOTEL. SPRZEDAWCA SPRZEDAWCA 2. Czy jest to zawód zgodny z Twoimi oczekiwaniami ? (podkreśl prawidłową odp.) 2. Czy jest to zawód zgodny z Twoimi oczekiwaniami ? (podkreśl prawidłową odp.) TAK TAK NIE NIE 3. Czy chciałbyś pracować w tym zawodzie po ukończeniu szkoły? (podkreśl prawidłową odp.) 3. Czy chciałbyś pracować w tym zawodzie po ukończeniu szkoły? (podkreśl prawidłową odp.) TAK TAK NIE NIE 4. Czy masz jakieś inne plany? (podkreśl prawidłową odp.) 4. Czy masz jakieś inne plany? (podkreśl prawidłową odp.) PODJĘCIE DALSZEJ NAUKI PODJĘCIE DALSZEJ NAUKI ZATRUDNIENIE SIĘ W INNYM ZAWODZIE ZATRUDNIENIE SIĘ W INNYM ZAWODZIE PÓJŚCIE NA BEZROBOCIE PÓJŚCIE NA BEZROBOCIE INNE PLANY ( NAPISZ JAKIE )………………………………………………………………. INNE PLANY ( NAPISZ JAKIE )………………………………………………………………. 5. Czy potrzebujesz dodatkowych informacji potrzebnych do zaplanowania swojej przyszłości po ukończeniu szkoły ? (podkreśl prawidłową odp.) 5. Czy potrzebujesz dodatkowych informacji potrzebnych do zaplanowania swojej przyszłości po ukończeniu szkoły ? (podkreśl prawidłową odp.) TAK TAK NIE NIE opracowała Jolanta Nycz opracowała Jolanta Nycz