Marie Curie Conferences and Training Courses (SCF) Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR ul. Rubież 46, 61-612 Poznań Tel. 8279745, Fax 8279741 e-mail: jk@ppnt.poznan.pl http://www.ppnt.poznan.pl/rpk
Dokumenty potrzebne przy pisaniu wniosku: http://fp6.cordis.lu/fp6/call_details.cfm?CALL_ID=192 Guide for proposers – przewodnik dla wnioskodawców- FORMULARZE Workprogramme- dokument programowy Call Text – tekst konkursu Handbook The 6th Framework Programme in Brief – broszura z informacjami na temat 6 PR Guidelines for Evaluators – poradnik dla oceniających wnioski
Część A – formularze administracyjne A1 – informacje ogólne o projekcie A2 – informacje o organizacji A3 – nie występuje A4 – Funding Request
A1 – informacje ogólne o projekcie Tytuł (do 200 znaków) Akronim (do 20 znaków) Czas trwania projektu Dziedzina naukowa Słowa kluczowe Abstrakt (do 2000 znaków)
A2 – informacja o organizacji Dane instytucji ( nazwa, adres itd..), Dane osoby odpowiedzialnej za projekt,
A4 – Funding Request (I) Numer partnera, (29) Liczba konferencji i/lub kursów, (30) – Grupa I - proponowana liczba naukowców z max.4-letnim doświadczeniem, którzy zostaną zakwalifikowani, (31) – Grupa II - proponowana liczba naukowców z doświadczeniem badawczym od 4 -10 lat lub posiadający tytuł doktora, (32) – Grupa III - proponowana liczba naukowców z doświadczeniem powyżej 10 lat, którzy są obywatelami MS lub AS, a którzy pracują poza tymi krajami w czasie gdy odbywa się impreza.
Funding Request (II) (33) podać oczekiwaną liczbę uczestników, (34) podać kwotę wnioskowaną do KE – na wpisowe zakwalifikowanych uczestników, (35) podać kwotę związaną z organizacją wszystkich imprez w ramach projektu,
Część B – opis merytoryczny projektu B1 – Scientific Quality of the project B2 – Quality of the research training B3 - Quality of the host(s) B4 – Management and feasibility B5 – Added value to the community and relevance to the objectives of the action B6 – Previous proposals and contracts B7 – Other issues
B1. Scientific quality of the project (max. 4 strony) Ogólny opis projektu: Naukowe, technologiczne, społeczne przyczyny organizacji imprez o danym charakterze; Opis istniejącego stanu rzeczy w danej dziedzinie, oraz jak proponowany projekt może prowadzić do znaczącego postępu w danej dziedzinie; Zarys programu konferencji, kursów (możliwe podanie zaproszonych już prowadzących etc..); Spójność imprez ( metod nauczania, infrastruktury, formy, etc..)
B2 – Quality of the research training (max. 3 strony) (I) Uzasadnienie, dlaczego potrzebne są takie konferencje, kursy – dla naukowców; Czy projekt również obejmuje możliwość uzupełniania innych umiejętności naukowców (zarządzanie, kwestie etyczne, komunikacja, etc..);
B2 – Quality of the research training (II) Szczegółowy opis imprez proponowanych w projekcie, poprzez opis: środowiska treningowego, możliwości osiągania przez naukowców korzyści w danej dziedzinie, aspekt międzynarodowy, obecności naukowców wiodących, możliwości nawiązywania współpracy. Przy kursach praktycznych należy opisać oferowane możliwości zdobycia bezpośrednich doświadczeń; Zgodność z głównymi założeniami programu MC – by projekt umożliwiał młodym naukowcom zdobywanie wiedzy od doświadczonych naukowców.
B3 – Quality of the host(s) (max. 1 str./partnera) Opisać doświadczenie badawcze oraz organizacyjne instytucji; CV naukowca odpowiedzialnego za projekt (max. 2 str. + w tym publikacje); Opis lokalizacji i infrastruktury; Uzasadnienie, jeżeli występują partnerzy spoza UE i AS – dlaczego ich udział jest konieczny.
B4 – Management and feasibility (max. 3 str.) (I) B4.1 Organisational Management struktura organizacyjna, efektywna koordynacja i integracja, polityka związana z prawami własności intelektualnej, która powstanie w trakcie projektu (jeśli dotyczy).
B4 – Management and feasibility (II) B4.2. Publicity and Selection Opis w jaki sposób będzie rozpowszechniana informacja o imprezach, Opis procedury kwalifikacyjnej naukowców. B4.3. Dissemination Rozpowszechnianie wyników poszczególnych imprez, Możliwość dostępu i przygotowanie do publikacji informacji o imprezie on-line oraz możliwości w niej uczestnictwa, Jedna lub więcej z imprez może mieć charakter wirtualny.
B4 – Management and feasibility (III) B4.4. Financial Management Jasno opisać, czy fundusze z UE będą przeznaczone na pokrycie odpowiednich kosztów związanych z podróżami, utrzymaniem naukowców; Wskazać, która z imprez będzie imprezą wirtualną;
B4 – Management and feasibility (IV) Uzasadnienie dla wnioskowanej kwoty dotyczącej wpisowego z formularza A4 (jasno wskazując oficjalną kwotę wpisowego dla naukowców i rodzaj kosztów jakie to wpisowe pokrywa) Przedstawienie analizy finansowej kosztów organizacyjnych zgodnie z formularzem A4 (ogłoszenie, publikacje, wynajęcie pomieszczeń, sekretariat imprez, etc..)
B5. – Added value to the community and relevance to the objectives of the action (max. 2 str.) (I) Określić wartość dodaną organizowanych imprez w danym temacie na płaszczyźnie europejskiej lub międzynarodowej; Związek z założeniami ERA lub innymi politykami wspólnotowymi; Wpływ na upublicznianie nauki; Wpływ na uatrakcyjnienie nauki dla kobiet; Inne społeczne i ekonomiczne aspekty.
B5. – Added value to the community and relevance to the objectives of the action (II) Opisać związek projektu z założeniami systemu stypendialnego MC – SCF; Związek tematyki imprez z ostatnimi europejskimi osiągnięciami naukowymi i europejskimi interesami; Korzyści dla organizatorów z organizacji konferencji lub kursów; Jak proponowane działania będą promować politykę równości szans oraz udziału kobiet w nauce; W jaki sposób projekt przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności Europy dla naukowców
B6. Previous porposals and contracts Czy wniosek jest ponownie składany, jeżeli tak: (a) numer wniosku (b) czy obecny wniosek różni się od poprzedniego (1000 znaków) Czy wniosek związany jest z poprzednim (innym) wnioskiem finansowanym w ramach 5 PR lub 6 PR, jeżeli tak: (a) akronim (b) numer kontraktu (c) czas trwania
B7. Other issues Czy projekt porusza sprawy etyczne, jakie wymagania prawne będą respektowane, inne regulacje narodowe i międzynarodowe, Gotowość zaangażowania różnych czynników do rozpowszechniani wyników, podnoszenia świadomości itd.., Synergie działań na poziomie edukacyjnym.
Przykładowy kosztorys organizacji 4 konferencji Ogólna liczba uczestników: 120 osób Wpisowe (fee): 100 euro Czas trwania: 3 dni Zaplecze organizacyjne: wynajem sali głównej 375 euro/dzień hall (wystawa,miejsce na komputery, itd..) 200 euro 2 mniejsze sale na sesje równoległe 175 euro x 2 Inne: Banery 500 euro Stand information 500 euro Technical service 1000 euro
Sekretariat konferencji: Personel – 3-osobomiesiące 3 x 1000euro Materiały biurowe 400 euro Reklama (ulotka, mailing, strona internetowa..) 5000 euro Publikacja pokonferencyjna 5000 euro
Catering: 3x kawa +ciastka x 120 osób 540 euro Lunch 3x120 x 40zl 3600 euro 2 kolacje 2x120 x 70zl 6300 euro Materiały konferencyjne 1500 euro Inne koszty: transport materiałów itd.. 200 euro Spotkanie komitetu organizacyjnego 2 x 1000 euro
Wykładowcy: 10 osób Bilet, hotel, wynagrodzenie w tym dieta 500 e + 120 x4 + 600 e = 1580 euro / osobę 1580 euro x 10 osób = 15800 euro Sprzęt np. komputer 6000 euro (amortyzacja na 1 imprezę 1000 euro)
Dofinansowanie Wnioskujemy o dofinansowanie uczestnictwa 70 osób Cała kwota organizacji konferencji np. : około 49.950 euro - 7.000 euro 42.950 euro
42.950 euro x 70/120 = 25.054 euro 25.054 + 7.000 = 32.054 euro Koszty podróży 70 uczestników Średnio 150 euro x 70 = 10.500 euro Koszty utrzymania 70 uczestników Średnio 132 euro x 70 x 3 = 27.720 euro Koszt jednej imprezy: 32.054 + 10.500 + 27.720 = 70.274 +7% = 75.193 Łączny koszt wszystkich imprez: 75.193 x 4 = 300.773 euro
Kryteria oceny wniosku naukowa jakość projektu (25%): wartość i oryginalność tematyki; czy zawartość merytoryczna projektu jest ważna i aktualna; zgodność/związek pomiędzy imprezami tworzącymi serie konferencji jakość aspektu szkoleniowego (15%): jakość programu szkoleniowego, ustalenia co do możliwości nawiązywania kontaktów; wartość kursów z zakresu dodatkowych umiejętności jakość instytucji goszczącej (10%): jakość i możliwości organizacyjne, lokalizacja, jakość infrastruktury
Kryteria oceny wniosku II zarządzanie projektem (20%): możliwość realizacji i wiarygodności planów; dostępność niezbędnych zasobów; promowanie i rozpowszechnianie informacji włączając w to Internet. zgodność z celami sytemu stypendialnego MC oraz wartość dodana dla UE(30%): zgodność z celami programu systemu stypendialnego MC, ważność tematyki w relacji do osiągnięć i interesów europejskich, skład uczestników; korzyści dla organizatorów wynikające ze wzrostu umiejętności przeprowadzania szkoleń lub organizowania konferencji, wkład w realizację założeń Europejskiej Przestrzeni Badawczej oraz innych Wspólnotowych strategii; wkład w zwiększenie publicznego zainteresowania nauką, jej atrakcyjności i osiągnięć; wpływ na równy dostęp obu płci do prac naukowych.
Terminy Harmonogram Budżet konkursu: 12.250.000 euro 18 Maja 2005 – g.17.00 – zamknięcie konkursu Czerwiec 2005 – ocena wniosków Wrzesień 2005 – przesłanie kart oceny wniosków do koordynatorów Grudzień 2005 – podpisywanie kontraktów z Komisją
Ważne dokumenty http://fp6.cordis.lu/fp6/call_details.cfm?CALL_ID=192 CALL TEXT Dokument programowy (Workprogramme) – zasady grantów, finansowanie i kryteria oceny Przewodnik dla wnioskodawców (Guide for proposers) – formularze Broszura „FP6 in Brief” Guidelines on Proposal Evaluation Procedures Guidelines for Evaluators Model Contracts HANDBOOK
Dziękuję za uwagę