POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO 26.11.2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
SZANSE ROZWOJOWE KIELC W KONTEKŚCIE NPR
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Strategia Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego do roku 2020
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Endogenne potencjały rozwojowe województwa lubelskiego
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
INFRASTRUKTURA ROLNICZA I WIEJSKA – SZANSE I ZAGROŻENIA
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025 ze szczególnym uwzględnieniem Ełku, Gołdapi i Olecka Suwałki,
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Rozwój – „jest wynikiem pozytywnych zmian wzrostu ilościowego i postępu jakościowego w systemach gospodarczych, społecznych i przyrodniczych”. Rozwój –
ZAŁOŻENIA POLITYKI TERYTORIALNEJ WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Uchwała Zarządu Województwa nr 43/1605/13 z dnia
WYBRANE ASPEKTY ROZWOJU TERYTORIALNEGO W ŚWIETLE USTALEŃ KPZK
Henryk Szych Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Lublinie Chełm, 26 czerwca 2012 r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
WCZORAJ, DZIŚ, JUTRO ADAM STRUZIK MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga”
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Przegląd sytuacji społeczno – gospodarczej regionu łódzkiego
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Dalsze etapy prac związanych z tworzeniem Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego 16 maja 2014 r. Departament Rozwoju Regionalnego.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim
Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu pn. „Dla spójności i dostępności – analiza możliwości rozwojowych obszaru.
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim Maciej Krużewski Dyrektor Departamentu.
Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim
Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
GMINA MIEJSKO – WIEJSKA: BIAŁOBRZEGI. GMINA MIEJSKO – WIEJSKA: BIAŁOBRZEGI Historia gminy sięga roku 1540 W ciągu pierwszych czterystu lat istnienia Białobrzegi.
Główne kierunki rozwoju kultury i turystyki w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata Ryszard Boguszewski Departament Rozwoju Regionalnego.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
PROJEKT STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO 2030
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.

Cel 2. Poprawa spójności wewnętrznej i terytorialne równoważenie rozwoju kraju (…)

4 Cel 4. Kształtowanie struktur przestrzennych wspierających osiągnięcie i utrzymanie wysokiej jakości środowiska przyrodniczego i walorów krajobrazowych Polski

… a rozwój Powiatu świeckiego

wyjątkowo wielofunkcyjny charakter powiatu (rolnictwo, turystyka, przemysł, ochrona przyrody) pełnienie funkcji wyspecjalizowanych w skali województwa i kraju (szpital psychiatryczny, zakłady celulozowe) wyraźny dualizm przestrzeni powiatu (rolniczo-leśny) bardzo duża powierzchnia i bardzo duża liczba gmin powiatu Powiat świecki Specyfika powiatu na tle innych powiatów województwa

skrajne acentralne położenie stolicy powiatu w stosunku do wyjątkowo rozległego obszaru powiatu słaba dostępność Świecia w transporcie publicznym ze znacznej części obszaru powiatu brak powiązań części gmin ze Świeciem skutkująca ciążeniem do innych miast poza powiatem (dotyczy zwłaszcza gmin Świekatowo, Pruszcz, Dragacz) utrudniona dostępność komunikacyjna do Bydgoszczy i Torunia dla znacznej części powiatu (problem w dostępności funkcji o znaczeniu regionalnym) Problemy i bariery rozwoju istotne w polityce regionalnej Powiat świecki

dobre osadzenie w sieci komunikacyjnej wysokiej rangi (linie kolejowe, drogi krajowe i autostrada) – z perspektywą poprawy jeśli dojdzie do skutku realizacja S-5 dobrze rozwinięty i mający znaczenie wizerunkowe dla powiatu przemysł celulozowy-papierniczy stosunkowo wysoki poziom rozwoju społeczno-gospodarczego wysoki potencjał rolnictwa (zwłaszcza produkcja zwierzęca) wyjątkowo dobry potencjał przemysłu mięsnego wysoki potencjał środowiska przyrodniczego i kulturowego będący podstawą dla rozwoju zróżnicowanych form turystyki produkcja biomasy dla celów energetycznych gospodarcze, wizerunkowe i społeczne znaczenie produkcji sadowniczej w dolinie Wisły (w tym wykorzystanie starych odmian drzew owocowych) Potencjały endogeniczne i mocne strony powiatu Powiat świecki

Czynniki ograniczające rozwój społeczno - gospodarczy powiatu: Czynniki sprzyjające rozwojowi społeczno - gospodarczemu powiatu: Wybrane problemy i potencjały zidentyfikowane w Strategii Rozwoju Powiatu Świeckiego Niekorzystnie położenie stolicy powiatu (nierównomierna dostępność np. w zakresie ratownictwa) Niski poziom promocji produktów regionalnych (turystycznych i innych) Niewystarczające nakłady finansowe na bieżące utrzymanie dróg powiatowych Korzystne położenie na tle układu komunikacyjnego (w węźle dróg kołowych krajowych nr 1 i nr 5 łączących północ i południe Polski, autostrada A1, droga ekspresowa S5, magistrala węglowa). Dobrze rozwinięta infrastruktura techniczna Stosunkowo wysoka aktywność gospodarcza Korzystne warunki przyrodnicze sprzyjające rozwojowi funkcji turystycznej (Bory Tucholskie, Dolina Dolnej Wisły; liczne istniejące formy ochrony przyrody)

Proponowane kierunki rozwoju kreowanie zróżnicowanego produktu turystycznego realizacja radioteleskopu Hevelius (znaczenie wizerunkowe, promocja nauk ścisłych) wsparcie dla rozwoju przetwórstwa rolno-spożywczego rozwój transportu publicznego do Bydgoszczy (i Torunia) prowadzenie aktywnej polityki miejskiej wobec Świecia i Nowego – w ramach polityki miejskiej województwa adresowanej dla poszczególnych kategorii miast wsparcie produkcji biomasy dla celów energetycznych rozwój przedsiębiorczości w obszarach przywęzłowych dwie miejscowości powiatu zajmują istotną pozycję w regionalnym systemie gospodarki odpadami (Sulnówko i Milewo-Twarda Góra – instalacje RIPOK) Powiat świecki

Dziękuję za uwagę