JESTEM AKTYWNY – BĘDĘ PRZEDSIĘBIORCĄ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 2.2.1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
KLUCZ do sukcesu – projekt na rzecz zatrudnienia II
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
II Posiedzenie Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Centrum Edukacyjno - Wdrożeniowe Koncepcja funkcjonowania Mirosław Kwapiszewski.
„Szkolne Centrum Nauki”
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inicjatywy promujące postawy przedsiębiorcze i wspierające.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Program Rozwoju Innowacji.  Nowe podejście do polityki innowacyjnej, opartej na identyfikacji inteligentnych specjalizacji regionu  Kontynuacja dotychczasowej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Podsumowanie realizacji projektu pn. KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska, ŚCITT – Koordynator Projektu Wioletta Molęda, ŚCITT – Kierownik Projektu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Zapis prezentacji:

JESTEM AKTYWNY – BĘDĘ PRZEDSIĘBIORCĄ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Jedlińsku JESTEM AKTYWNY – BĘDĘ PRZEDSIĘBIORCĄ działania na rzecz edukacji i kreowania postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży gimnazjalnej IKP – Innowacyjne Kluby Przedsiębiorczości TRIZ – Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań

Budżet projektu: ,66 zł, w tym Województwo Mazowieckie ,00 zł Okres realizacji projektu: od r. do Cele projektu: Cel 1. Wypracowanie i wdrożenie indukcyjnego modelu nauczania przedsiębiorczości na poziomie szkoły gimnazjalnej (nauka poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów, wprowadzenie metody TRIZ); Cel. 2. Włączenie wypracowanych ww. rozwiązań do nurtu polityki promującej postawy przedsiębiorcze i wpierające rozwój przedsiębiorczości na poziomie regionalnym (Region Mazowiecki oraz Region Świętokrzyski); Cel 3. Zacieśnienie ponadregionalnej współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rzecz rozwoju edukacji i przedsiębiorczości; Cel 4. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości; Cel 5. Popularyzacja Innowacyjnych Klubów Przedsiębiorczości oraz metody TRIZ jako działań kreujących postawy przedsiębiorcze

Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań to obecnie najlepszy, systematyczny zespół procedur i narzędzi kreowania innowacji. TRIZ to metodologia szybkich i skutecznych metod rozwiązywania problemów technicznych w celu uniknięcia długiego procesu prób i błędów, która jest przydatna w codziennym rozwiązywaniu problemów technologicznych. TRIZ to sposób na rozwiązywanie nierozwiązywalnego problemu. Ogranicza ilość niezbędnych prób do minimum. Prowadzi do rozwiązań skutecznych i tanich. Co w rezultacie daje TRIZ? drobiazgowo dokładną analizę istoty rzeczy w oderwaniu od tego wszystkiego, co buduje nasz wektor inercji, likwiduje jałowe kierunki poszukiwań rozwiązania problemu, zamiast gotowych elementów mozaiki rozwiązań daje przeliczalny i niewielki zbiór elementarnych sposobów, w czym leży jego ogromna elastyczność, pewność uwzględnienia wszystkich potencjalnych możliwości

W ramach projektu w 10 szkołach gimnazjalnych powstały Szkolne Kluby Przedsiębiorczości (5 w Województwie Mazowieckim i 5 w Województwie Świętokrzyskim). Każdy klub liczy około 20 członków. Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Przytyku Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Jedlińsku Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Wolanowie Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Przysusze Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Wieniawie Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Jedlińsku Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Przytyku

Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Wieniawie Na potrzeby przedsięwzięcia przeprowadzone zostały szkolenia na trenerów, którzy w ramach projektu świadczą usługi na rzecz kreowania postaw innowacyjnej przedsiębiorczości na zajęciach warsztatów klubowych. Jednym z elementów zajęć warsztatowych jest rozwiązywanie problemów przedsiębiorstw w oparciu o metodę TRIZ (Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań). Zajęcia w ramach klubów mają charakter zabaw, warsztatów dążących do rozwiązywania realnych problemów przedsiębiorców.

Członkowie Innowacyjnych Klubów Przedsiębiorczości wzięli udział w wizycie studyjnej w Elektrowni "Kozienice" S.A. Dzięki uprzejmości władz spółki 97 uczniów szkół gimnazjalnych z terenu gmin: Jedlińsk, Przysucha, Przytyk, Wolanów, Wieniawa miało okazję w praktyce obejrzeć doskonały przykład innowacyjnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych zastosowanych w polskim przedsiębiorstwie. Informacje szczegółowe dotyczące funkcjonowania instalacji technicznych przekazali uczniom przewodnicy – pracownicy Elektrowni. Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Jedlińsku

Najbliższe zadania: -Spotkania warsztatowe dla młodzieży w I semestrze roku szkolnego 2011/2012 (zajęcia opracowane przez ekspertów: trenerzy TRIZ, animatorzy, Kuratorium Oświaty w Kielcach); -Wizyta studyjna dla członków Innowacyjnych Klubów Przedsiębiorczości w firmie/instytucji działającej w obszarze innowacyjności; -Organizacja Regionalnych Konkursów Przedsiębiorczości; -Wizyta w Centrum Nauki Kopernik; Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Wolanowie

IV cel strategiczny Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza 2007 – 2015 Kształtowanie i promowanie postaw proinnowacyjnych oraz przedsiębiorczych w regionie Niezwykle ważnym elementem RIS jest realizowanie działań o charakterze edukacyjnym wśród młodzieży na wszystkich szczeblach kształcenia. Projekt Jestem aktywny – będę przedsiębiorcą wpisuje się cele Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza poprzez wprowadzanie kompleksowych usług wspierających rozwój przedsiębiorczości i promujących postawy przedsiębiorcze wśród różnych grup społecznych mających wpływ na rozwój społeczno – gospodarczy (przedsiębiorcy, konsultanci, kadra nauczycielska, uczniowie gimnazjów). Innowacyjny Klub Przedsiębiorczości w Wolanowie