Tarnów 2010 – jak jest realizowany? koncentracja środków - ograniczono liczbę celów strategicznych objętych finansowaniem zarządzanie projektami – powołano.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Województwo Podkarpackie
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Prezentacja Systemu System Wspomagania Zarządzania Edukacją EduNet
Spotkanie z dyrektorami tarnowskich placówek oświatowych Tarnów, sierpień 2009 r.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2011/2012 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2012r.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Organizacja wspomagania szkół
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pedagogika, studia II stopnia
w części dotyczącej wydatków
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Tarnów 2010 – jak jest realizowany? koncentracja środków - ograniczono liczbę celów strategicznych objętych finansowaniem zarządzanie projektami – powołano międzywydziałowe zespoły projektowe bezpośrednie budżetowanie – kierownicy projektów otrzymali uprawnienia wnioskowania i wydatkowania środków z budżetu miasta nowych technologie informatyczne – wdrażanie programu oparto na metodologii Zrównoważonej Karty Wyników (BSC) mierniki sukcesu – wprowadzenie jasnych i mierzalnych celów dla każdego projektu

Tarnów 2010 – nowoczesne zarządzanie EDUNET ISO E-usługi BALANCED SCORECARD

Nowoczesne zarządzanie 35 Od 2007 roku pełna rejestracja firmy trwa tylko 35 minut zamiast kilkanaście dni! Punkt Obsługi Przedsiębiorców

Tarnów – oświata w liczbach infrastruktura Szkolnictwo: publiczne (79 placówek) - 28 przedszkoli - 14 szkół podstawowych - 6 gimnazjów - 17 zespołów szkół - 4 licea ogólnokształcące - 2 szkoły artystyczne - 4 szkoły specjalne - 4 placówki oświatowe 55 niepublicznych placówek oświatowych 7 wyższych uczelni (ok studentów): - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Wyższa Szkoła Biznesu - Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna - Papieska Akademia Teologiczna - Seminarium Duchowne - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (filia) - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (filia)

Tarnów – oświata w liczbach –ponad 100 podmiotów: szkół, zespołów szkół, przedszkoli, placówek oświatowych, –ok uczniów, ok wychowanków przedszkoli –2 664 nauczycieli (ok. 80% dyplomowanych i mianowanych; ok. 400 z uprawnieniami emerytalnymi) –1 083 pracowników AiO, –ponad 65% uczniów szkół ponadgimnazjalnych mieszkających poza Tarnowem, –42,5% wydatków budżetowych na edukację,

Tarnów – oświata w liczbach wydatki na oświatę w 2008 r. 175,2 11,8 1,5 Przewidywane wykonanie – 175,2 mln zł w tym: inwestycje – 11,8 mln zł remonty – 1,5 mln zł

Tarnów – oświata w liczbach wydatki oświatowe a subwencja 41,2 różnica: 41,2 mln zł* * Razem z przedszkolami – 25 mln zł

Wydatki oświatowe – wynagrodzenia 2008r. 134,0 przewidywane wykonanie: 134,0 mln zł 9,5 podwyżki płac nauczycieli: 9,5 mln zł 2,4 podwyżki płac AiO: 2,4 mln zł 1190 dodatki funkcyjne dla dyrektorów: max zł 500 zł dodatki funkcyjne dla gł. księgowych: max. 500 zł 476 zł 476 dodatki motywacyjne dla dyrektorów: max. 476 zł dodatki motywacyjne dla nauczycieli: max. 476 zł

Większe inwestycje oświatowe ,1 Modernizacja budynku TCKP: 4,1 mln zł 1,4 Przebudowa budynków ZSP: 1,4 mln zł 2,9 Budowa/modernizacja bazy sportowej: (Orlik, SP Nr 14, ZSSportowych, Ośrodek przy G Nr 4) 2,9 mln zł 0,5 Modernizacja budynku G Nr 7: 0,5 mln zł Nakłady na inwestycje i remonty/awarie w 2008 – ok.13,5 mln; największe zaangażowanie finansowe od co najmniej 5 lat.

Rok szkolny 2008/09 – jaki będzie? rozszerzenie możliwości wykorzystania Edunet: - elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych i zapisy dzieci do przedszkoli - wprowadzenie e-wywiadówki – pilotażowo elektroniczny obieg dokumentów: jst – UMT (cyfrowy urząd) rozbudowa elektronicznego systemu wspomagania zarządzania edukacją uruchomienie 1-go Zespołu Wczesnego Wspomagania (P-le Nr 18) praca z uczniem zdolnym - szkoły ponadgimnazjalne i gimnazja (partner PWSZ), także zdolności politechniczne wzmacnianie kompetencji uczniów - oferta dodatkowych zajęć wspierających umiejętności matematyczno-przyrodnicze, komunikacyjne w zakresie ICT i języka obcego, efektywne uczenie się (finansowanie w ramach PO KL) wsparcie dla rodziców – pedagogizacja (program) nowe kierunki kształcenia – m.in. klasy mundurowe i obywatelskie, innowacje teatralne, nowe zawody – np. hotelarz, oferta celowana

Rok szkolny 2008/09 – jaki będzie? system doradztwa zawodowego dla uczniów (projekt PO KL) system doradztwa metodycznego dla nauczycieli – grup (projekt PO KL) koncentracja zasobów i środków szkolnictwa zawodowego na centrach kształcenia zawodowego skutki niżu demograficznego odczuwalne w szkołach podstawowych i gimnazjach, mniej – ponadgimnazjalne (warunek – dobra oferta i skuteczny nabór) Czynniki zewnętrzne: - przygotowanie do wdrażania reformy edukacji zapowiadanej przez rząd, - determinacja środowiska oświatowego w sferze oczekiwań płacowych i zachowania przywilejów, - pogłębienie niżu demograficznego (z systemu edukacji Tarnowa – ok. 760), do 2013 – powolne schodzenie, do poziomu ok.300 uczniów; Czynniki zewnętrzne: - przygotowanie do wdrażania reformy edukacji zapowiadanej przez rząd, - determinacja środowiska oświatowego w sferze oczekiwań płacowych i zachowania przywilejów, - pogłębienie niżu demograficznego (z systemu edukacji Tarnowa – ok. 760), do 2013 – powolne schodzenie, do poziomu ok.300 uczniów;

Rok szkolny 2007/08 – jaki był? Mocne strony: skuteczna rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych (64% uczniów spoza Tarnowa) – łagodzenie skutków niżu ewolucyjna restrukturyzacja sieci m.in. wygaszanie Gimnazjum Nr 3, utworzenie ZSO Nr 4, zakończenie likwidacji: ZSAiS, internatu w ZSP, warsztatów w ZSLiZ nr 2, przygotowanie do uspołecznienia SP Nr 7 wdrażanie Edunet jako podstawowego instrumentu zarządczego dla szkół i UMT elektroniczny nabór do gimnazjów wsparcie szkół niepublicznych – nowe lokalizacje, nowe podmioty uporządkowanie szkolnictwa integracyjnego + katalog wsparcia regulacje płacowe dla pracowników AiO (dodatkowo: 2,4 mln zł)

Rok szkolny 2007/08 – jaki był? Mocne strony: wypracowanie i wdrożenie transparentnych zasad przyznawania dodatku funkcyjnego dla dyrektorów; podobnie – gł. księgowe transzowe uruchamianie środków na doskonalenie komasowanie wydatków jst: kompleksowe ubezpieczenie majątku praca z uczniem zdolnym ze szkół ponadgimnazjalnych – partner PWSZ powołanie do życia Młodzieżowej Rady Miasta projekty międzyszkolne: m.in. Patron mojej szkoły patriotą…, odsłonięcie pomnika R. Brandstaettera, debaty oxfordzkie, konferencje miejskie dot. wychowania i profilaktyki zagrożeń, wychowanie patriotyczne V Miejskie Targi Edukacyjne, I Targi Szkół Technicznych i Zawodowych, przygotowanie 18 projektów miękkich współfinansowanych przez UE, doposażenie w pracownie komputerowe i systemy monitoringu (na kwotę ponad pół mln zł), opracowanie raportów dot. czasu wolnego, zagrożeń dzieci i młodzieży, problemów wychowawczych; zdiagnozowanie potrzeb wychowania do kultury, dobra współpraca ze związkami zawodowymi

Rok szkolny 2007/08 - bilans Słabe strony: lokata za Krakowem i Nowym Sączem w wynikach egzaminów zewnętrznych mały procent niepublicznych placówek z ofertą dla dzieci i młodzieży niezadowalająca skuteczność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na projekty miękkie, także - infrastrukturalne utrzymujący się stały wzrost wydatków na edukację mimo notowanego niżu demograficznego, spadku ilości oddziałów i osób zatrudnianych mimo bonu organizacyjnego – zwyczajowe programowanie roku szkolnego i pracy szkoły umiejętności komputerowe pracowników i możliwości sprzętowe placówek niewspółmierne z wymaganiami dla systemu Edunet niepowodzenia w zarządzaniu niektórymi obszarami szkolnymi przez kadrę dyrektorską (np. sfera relacji interpersonalnych, planowanie/monitring wydatków, nadzór)

Rok szkolny 2008/09 - wyzwania poprawa jakości kształcenia zwiększenie % placówek niepublicznych, w tym przedszkoli alternatywnych płynna wymiana pokoleniowa nauczycieli wspomaganie nauczycieli – doradztwo, doskonalenie, przekwalifikowanie pełne wykorzystanie możliwości Edunet i jego rozbudowa elektroniczny obieg dokumentów UMT – szkoły (CU) wzmocnienie kompetencji kadry dyrektorskiej placówek praca z uczniem zdolnym – współpraca z PWSZ, także politechniczna (SPG i G) wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny - Szkoła dla Rodziców wzmacnianie kapitału ludzkiego – przedszkolaki, uczniowie, nauczyciele, rodzice – w ramach projektów unijnych poprawa infrastruktury (systemowe działania) baza sportowa – poprawa stanu, kolejne zadania inwestycje

Dziękujemy za uwagę.