Narada z dyrektorami szkół i placówek województwa opolskiego – sierpień 2001 SPRAWY RÓŻNE Opole 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
1 1.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Modyfikacja Mariola Przybylska
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych sierpień 2011 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
N ARADA DLA DYREKTORÓW - SIERPIEŃ 2012 ROKU Teresa Kmiecik – Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Zespół ds. Wspomagania.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Projekt edukacyjny w gimnazjum
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Kształcenie dualne.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Narada z dyrektorami szkół i placówek województwa opolskiego – sierpień 2001 SPRAWY RÓŻNE Opole 2011

FREKWENCJA NA NARADACH OPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO LP.POWIATLICZBA UCZESTNIKÓW luty 2010sierpień 2010luty BRZESKI GŁUBCZYCKI KĘDZIERZYŃSKO - KOZIELSKI KLUCZBORSKI KRAPKOWICKI NAMYSŁOWSKI NYSKI OLESKI OPOLSKI PRUDNICKI STRZELECKI m.OPOLE Przedstawiciele JST Poradnie, placówki doskonalenia nauczycieli,biblioteki 36 Razem

WSPOMAGANIE Rok Powstań Śląskich Pod taką nazwą z inicjatywy Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2010/11 realizowano program wychowania obywatelskiego i historycznego wpisany w harmonogram obchodów 90. rocznicy powstań śląskich. Działania te odbywały się przy czynnym udziale ponad 100 szkół i placówek oświatowych z terenu województwa opolskiego ze szczególnym uwzględnieniem szkół imienia Powstańców Śląskich oraz Bohaterów Powstań Śląskich. Wśród form upamiętniania wydarzeń sprzed 90 laty znalazły się m.in.: konferencje, konkursy, projekty edukacyjne, debaty, a także wystawy tematyczne i rajdy. Rok Powstań Śląskich Pod taką nazwą z inicjatywy Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2010/11 realizowano program wychowania obywatelskiego i historycznego wpisany w harmonogram obchodów 90. rocznicy powstań śląskich. Działania te odbywały się przy czynnym udziale ponad 100 szkół i placówek oświatowych z terenu województwa opolskiego ze szczególnym uwzględnieniem szkół imienia Powstańców Śląskich oraz Bohaterów Powstań Śląskich. Wśród form upamiętniania wydarzeń sprzed 90 laty znalazły się m.in.: konferencje, konkursy, projekty edukacyjne, debaty, a także wystawy tematyczne i rajdy.

WSPOMAGANIE Rok Powstań Śląskich Uczniowie oraz nauczyciele szkół z całego województwa uczestniczyli w sześciu ogłoszonych konkursach, które odbywały się w mijającym roku szkolnym. Dla nauczycieli przeprowadzono dwa konkursy. Łącznie w 6 konkursach wzięło udział ponad 260 uczestników, z czego wyłoniono 72 laureatów. Podsumowanie projektu miało miejsce maja br. na Górze św. Anny. Dwudniowy Zlot obfitował w wiele imprez o charakterze edukacyjnym i krajoznawczo-turystycznym, w których wzięło udział ponad 200 uczestników. Obecni byli dyrektorzy wraz z uczniami szkół im. Powstańców Śląskich. Gościliśmy także laureatów wojewódzkich konkursów, którym zostały wręczone nagrody. Rok Powstań Śląskich Uczniowie oraz nauczyciele szkół z całego województwa uczestniczyli w sześciu ogłoszonych konkursach, które odbywały się w mijającym roku szkolnym. Dla nauczycieli przeprowadzono dwa konkursy. Łącznie w 6 konkursach wzięło udział ponad 260 uczestników, z czego wyłoniono 72 laureatów. Podsumowanie projektu miało miejsce maja br. na Górze św. Anny. Dwudniowy Zlot obfitował w wiele imprez o charakterze edukacyjnym i krajoznawczo-turystycznym, w których wzięło udział ponad 200 uczestników. Obecni byli dyrektorzy wraz z uczniami szkół im. Powstańców Śląskich. Gościliśmy także laureatów wojewódzkich konkursów, którym zostały wręczone nagrody.

WSPOMAGANIE Rok Powstań Śląskich Ogólna liczba uczniów biorąca udział w działaniach organizowanych w ramach Roku Pamięci Powstań Śląskich: , w tym: Szkoły podstawowe – 45 (3851 uczniów) Gimnazjum – 21 (3229 uczniów ) Szkoły ponadgimnazjalne – 18 (2715 uczniów) Zespoły szkół – 18 (1502 uczniów) Rok Powstań Śląskich Ogólna liczba uczniów biorąca udział w działaniach organizowanych w ramach Roku Pamięci Powstań Śląskich: , w tym: Szkoły podstawowe – 45 (3851 uczniów) Gimnazjum – 21 (3229 uczniów ) Szkoły ponadgimnazjalne – 18 (2715 uczniów) Zespoły szkół – 18 (1502 uczniów)

WSPOMAGANIE Rok Powstań Śląskich Wnioski oraz uwagi dyrektorów oraz koordynatorów projektu: Realizacja zadań przez kuratorium oświaty została oceniona jako wysoce profesjonalna i sprawna Niewątpliwie cenną inicjatywą były działania zmierzające do integracji uczniów i nauczycieli szkół noszących imię Bohaterów Powstań Śląskich. Wyniki ewaluacji programu wskazały, że Dyrektorzy szkół są zainteresowani udziałem w podobnych przedsięwzięciach w przyszłości Dziękujemy za wszystkie informacje zwrotne od Państwa i pozytywny odbiór naszych działań Rok Powstań Śląskich Wnioski oraz uwagi dyrektorów oraz koordynatorów projektu: Realizacja zadań przez kuratorium oświaty została oceniona jako wysoce profesjonalna i sprawna Niewątpliwie cenną inicjatywą były działania zmierzające do integracji uczniów i nauczycieli szkół noszących imię Bohaterów Powstań Śląskich. Wyniki ewaluacji programu wskazały, że Dyrektorzy szkół są zainteresowani udziałem w podobnych przedsięwzięciach w przyszłości Dziękujemy za wszystkie informacje zwrotne od Państwa i pozytywny odbiór naszych działań

WSPOMAGANIE Kursy w ramach grantów Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/12 W czerwcu br. rozstrzygnięto przetarg na kursy doskonalące i konferencje dla nauczycieli województwa opolskiego, które będą realizowane w ramach grantów edukacyjnych Opolskiego Kuratora Oświaty do 10 XII 2011 r. Odbędzie się 26 form doskonalących, w tym tradycyjnie kursy oraz warsztaty. Łącznie zostanie przeszkolonych 1123 uczestników. Kursy w ramach grantów Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/12 W czerwcu br. rozstrzygnięto przetarg na kursy doskonalące i konferencje dla nauczycieli województwa opolskiego, które będą realizowane w ramach grantów edukacyjnych Opolskiego Kuratora Oświaty do 10 XII 2011 r. Odbędzie się 26 form doskonalących, w tym tradycyjnie kursy oraz warsztaty. Łącznie zostanie przeszkolonych 1123 uczestników.

WSPOMAGANIE Kursy w ramach grantów Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/12 Uwaga: Nowością tegorocznej edycji grantów są 3 konferencje dla nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek: Profilaktyka szkolna w zakresie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Realizacja praw dziecka, praw człowieka i praw obywatela w szkole. Założenia i przykłady dobrych praktyk. Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach. Ponadto zaplanowane zostało trzydniowe szkolenie wyjazdowe dla dyrektorów szkół i placówek, pn. Doskonalenie kompetencji dyrektora szkoły/placówki Kursy w ramach grantów Opolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/12 Uwaga: Nowością tegorocznej edycji grantów są 3 konferencje dla nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek: Profilaktyka szkolna w zakresie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Realizacja praw dziecka, praw człowieka i praw obywatela w szkole. Założenia i przykłady dobrych praktyk. Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach. Ponadto zaplanowane zostało trzydniowe szkolenie wyjazdowe dla dyrektorów szkół i placówek, pn. Doskonalenie kompetencji dyrektora szkoły/placówki

WSPOMAGANIE Rok Odkrywania Talentów W Kuratorium Oświaty w Opolu koordynowano działania w ramach Roku Odkrywców Talentów przy współpracy z MEN Prowadzono prace organizacyjne związane z obchodami 21 marca – Dnia Odkrywców Talentów Przekazano szkołom i placówkom które uzyskały tytuł 32 tablice pamiątkowe. Kolejnych 15 – otrzyma tablice w najbliższym czasie. Zorganizowano przejazd przedstawicielom dwóch zaproszonych szkół do Warszawy w celu zwiedzenia Centrum Nauki Kopernik: Gimnazjum z Kamiennika oraz I LO w Prudniku. Rok Odkrywania Talentów W Kuratorium Oświaty w Opolu koordynowano działania w ramach Roku Odkrywców Talentów przy współpracy z MEN Prowadzono prace organizacyjne związane z obchodami 21 marca – Dnia Odkrywców Talentów Przekazano szkołom i placówkom które uzyskały tytuł 32 tablice pamiątkowe. Kolejnych 15 – otrzyma tablice w najbliższym czasie. Zorganizowano przejazd przedstawicielom dwóch zaproszonych szkół do Warszawy w celu zwiedzenia Centrum Nauki Kopernik: Gimnazjum z Kamiennika oraz I LO w Prudniku.

WSPOMAGANIE Współpraca z wyższymi uczelniami W zakresie tej współpracy Kuratorium realizuje następujące zadania(1): zebranie informacji na temat proponowanych przez uczelnie form współpracy dla szkół, umieszczenie na stronie internetowej kuratorium oferty przygotowanej przez uczelnie dla uczniów i nauczycieli stały kontakt z przedstawicielami uczelni w zakresie uzupełniania oferty dla szkół, propagowanie działań szkół wyższych na łamach biuletynu oświatowego wydawanego w Kuratorium Oświaty w Opolu. Współpraca z wyższymi uczelniami W zakresie tej współpracy Kuratorium realizuje następujące zadania(1): zebranie informacji na temat proponowanych przez uczelnie form współpracy dla szkół, umieszczenie na stronie internetowej kuratorium oferty przygotowanej przez uczelnie dla uczniów i nauczycieli stały kontakt z przedstawicielami uczelni w zakresie uzupełniania oferty dla szkół, propagowanie działań szkół wyższych na łamach biuletynu oświatowego wydawanego w Kuratorium Oświaty w Opolu.

WSPOMAGANIE Współpraca z wyższymi uczelniami udział przedstawicieli Kuratorium Oświaty w Opolu w dwóch konferencjach zorganizowanych dla nauczycieli przez PWSZ w Nysie – Historia drogą w różnych kierunkach oraz Funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego w woj. opolskim organizacja wspólnie z Uniwersytetem Opolskim konferencji popularnonaukowych w ramach obchodów Roku Pamięci Powstań Śląskich - Dziedzictwo i znaczenie powstań śląskich w edukacji historycznej, Śląsk – historia, kultura, ludzie. Współpraca z wyższymi uczelniami udział przedstawicieli Kuratorium Oświaty w Opolu w dwóch konferencjach zorganizowanych dla nauczycieli przez PWSZ w Nysie – Historia drogą w różnych kierunkach oraz Funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego w woj. opolskim organizacja wspólnie z Uniwersytetem Opolskim konferencji popularnonaukowych w ramach obchodów Roku Pamięci Powstań Śląskich - Dziedzictwo i znaczenie powstań śląskich w edukacji historycznej, Śląsk – historia, kultura, ludzie.

WSPOMAGANIE Współpraca z wyższymi uczelniami udział środowiska naukowego Uniwersytetu Opolskiego w uroczystym podsumowaniu obchodów Roku Pamięci Powstań Śląskich na Górze św. Anny, współpraca z Wyższą Szkołą Bankową w Opolu w zakresie organizacji zajęć z matematyki, dla maturzystów przystępujących do tego egzaminu w sierpniowej sesji poprawkowej, współpraca z Politechniką Opolską w zakresie organizacji podsumowań Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych dla uczniów gimnazjów oraz organizacji Opolskiego Salonu Maturzystów. Współpraca z wyższymi uczelniami udział środowiska naukowego Uniwersytetu Opolskiego w uroczystym podsumowaniu obchodów Roku Pamięci Powstań Śląskich na Górze św. Anny, współpraca z Wyższą Szkołą Bankową w Opolu w zakresie organizacji zajęć z matematyki, dla maturzystów przystępujących do tego egzaminu w sierpniowej sesji poprawkowej, współpraca z Politechniką Opolską w zakresie organizacji podsumowań Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych dla uczniów gimnazjów oraz organizacji Opolskiego Salonu Maturzystów.

WSPOMAGANIE Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: asystent osoby niepełnosprawnej, florysta, kucharz małej gastronomii, operator maszyn leśnych, opiekun medyczny, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej, sprzedawca, technik handlowiec, technik organizacji usług gastronomicznych, technik przetwórstwa mleczarskiego i technik weterynarii (Dz. U. Nr 49, poz. 254), Data wejścia w życie: 22 marca 2011r. Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: asystent osoby niepełnosprawnej, florysta, kucharz małej gastronomii, operator maszyn leśnych, opiekun medyczny, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej, sprzedawca, technik handlowiec, technik organizacji usług gastronomicznych, technik przetwórstwa mleczarskiego i technik weterynarii (Dz. U. Nr 49, poz. 254), Data wejścia w życie: 22 marca 2011r.

WSPOMAGANIE Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 kwietnia 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: blacharz izolacji przemysłowych, monter izolacji przemysłowych, operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych, opiekun osoby starszej, technik energetyk, technik gazownictwa, technik przeróbki kopalin stałych, technik sztukatorstwa i kamieniarstwa artystycznego, technik tyfloinformatyk i technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej (Dz. U. z 2011 r., Nr 100, poz. 582) Data wejścia w życie: 17 maja 2011 r. Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 kwietnia 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: blacharz izolacji przemysłowych, monter izolacji przemysłowych, operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych, opiekun osoby starszej, technik energetyk, technik gazownictwa, technik przeróbki kopalin stałych, technik sztukatorstwa i kamieniarstwa artystycznego, technik tyfloinformatyk i technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej (Dz. U. z 2011 r., Nr 100, poz. 582) Data wejścia w życie: 17 maja 2011 r.

WSPOMAGANIE Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: monter sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, technik cyfrowych procesów graficznych, technik dźwięku, technik elektronik, technik organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej, technik organizacji reklamy, technik realizacji dźwięku, technik teleinformatyk, technik telekomunikacji, technik urządzeń audiowizualnych i technik usług pocztowych i finansowych (Dz. U. Nr 141, poz. 827). Data wejścia w życie: 23 lipca 2011 r. Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: monter sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, technik cyfrowych procesów graficznych, technik dźwięku, technik elektronik, technik organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej, technik organizacji reklamy, technik realizacji dźwięku, technik teleinformatyk, technik telekomunikacji, technik urządzeń audiowizualnych i technik usług pocztowych i finansowych (Dz. U. Nr 141, poz. 827). Data wejścia w życie: 23 lipca 2011 r.

WSPOMAGANIE Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: dekarz, monter budownictwa wodnego, monter systemów rurociągowych, murarz, technik budownictwa, technik budownictwa wodnego, technik geodeta, technik geofizyk, technik urządzeń sanitarnych, technolog robót wykończeniowych w budownictwie i wiertacz odwiertów eksploatacyjnych i geofizycznych (Dz.U. Nr 141, poz. 826). Data wejścia w życie: 23 lipca 2011 r. Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: dekarz, monter budownictwa wodnego, monter systemów rurociągowych, murarz, technik budownictwa, technik budownictwa wodnego, technik geodeta, technik geofizyk, technik urządzeń sanitarnych, technolog robót wykończeniowych w budownictwie i wiertacz odwiertów eksploatacyjnych i geofizycznych (Dz.U. Nr 141, poz. 826). Data wejścia w życie: 23 lipca 2011 r.

WSPOMAGANIE Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 161, poz. 968). Data wejścia w życie: 1 września 2011 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 161, poz. 967) Data wejścia w życie: 1 września 2011 r. Zmiany w prawie oświatowym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 161, poz. 968). Data wejścia w życie: 1 września 2011 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 161, poz. 967) Data wejścia w życie: 1 września 2011 r.

WSPOMAGANIE Opolski Salon Maturzystów – 2011 Opolski Salon Maturzystów – 2011

WSPOMAGANIE Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2011/2012 ROKIEM SZKOŁY Z PASJĄ Główne założenia: Uczeń jest najważniejszy Rodzic jest współtwórcą szkoły Nauczyciel rozbudza pasje uczniów Dyrektor szkoły liderem postępu Szkoła to nie tylko lekcje Strona internetowa zawierać będzie tematyczne zakładki z niezbędnymi informacjami: MEN przewiduje również następujące konkursy związane z Rokiem Szkoły z Pasją: Konkurs "Szkoła z Pasją Konkurs dla organizacji pozarządowych i szkół "Otwarta Szkoła" Konkurs pn. "Samorząd wspierający Szkoły z Pasją" Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2011/2012 ROKIEM SZKOŁY Z PASJĄ Główne założenia: Uczeń jest najważniejszy Rodzic jest współtwórcą szkoły Nauczyciel rozbudza pasje uczniów Dyrektor szkoły liderem postępu Szkoła to nie tylko lekcje Strona internetowa zawierać będzie tematyczne zakładki z niezbędnymi informacjami: MEN przewiduje również następujące konkursy związane z Rokiem Szkoły z Pasją: Konkurs "Szkoła z Pasją Konkurs dla organizacji pozarządowych i szkół "Otwarta Szkoła" Konkurs pn. "Samorząd wspierający Szkoły z Pasją"

Realizacja programu Comenius Regio W ramach Programu Uczenie się przez całe życie Comenius Regio Kuratorium Oświaty w Opolu wraz z partnerami realizuje program pod nazwą: Kształcenie zawodowe – duże wyzwanie nowoczesnej edukacji. Do tej pory wypracowano następujące produkty projektu: konferencje na terenie Opolszczyzny i Czech służące porównaniu systemów edukacji Polski i Czech, liczne pokazy i prezentacje w języku polskim, czeskim i niemieckim, prezentacje systemów wsparcia metodycznego nauczycieli – pokazy ppt, prezentacje poświęcone zabytkom, elementom kultury i przyrody regionów w formie drukowanej oraz ppt, elektroniczny przewodnik po regionie, 400 szt. folderów atrakcji turystycznych Opolszczyzny W wyniku realizowanych zadań projektu Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Strzelcach Opolskich został przygotowany do wdrożenia kształcenia modułowego. Wdrożenie kształcenia modułowego w szkole biorącej udział w projekcie rozpocznie się w nowym roku szkolnym 2011/2012. W ten sposób nastąpi praktyczna realizacja kształcenia modułowego będąca jednym z głównych celów projektu. W ramach Programu Uczenie się przez całe życie Comenius Regio Kuratorium Oświaty w Opolu wraz z partnerami realizuje program pod nazwą: Kształcenie zawodowe – duże wyzwanie nowoczesnej edukacji. Do tej pory wypracowano następujące produkty projektu: konferencje na terenie Opolszczyzny i Czech służące porównaniu systemów edukacji Polski i Czech, liczne pokazy i prezentacje w języku polskim, czeskim i niemieckim, prezentacje systemów wsparcia metodycznego nauczycieli – pokazy ppt, prezentacje poświęcone zabytkom, elementom kultury i przyrody regionów w formie drukowanej oraz ppt, elektroniczny przewodnik po regionie, 400 szt. folderów atrakcji turystycznych Opolszczyzny W wyniku realizowanych zadań projektu Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Strzelcach Opolskich został przygotowany do wdrożenia kształcenia modułowego. Wdrożenie kształcenia modułowego w szkole biorącej udział w projekcie rozpocznie się w nowym roku szkolnym 2011/2012. W ten sposób nastąpi praktyczna realizacja kształcenia modułowego będąca jednym z głównych celów projektu. 20

Raport nt. szkolnictwa zawodowego w województwie opolskim Z inicjatywy działającej przy Opolskim Kuratorze Oświaty Społecznej Rady Konsultacyjno-Programowej opracowana została próba diagnozy stanu i perspektyw szkolnictwa zawodowego w woj. opolskim, opracowano szczegółowe ankiety skierowane do dyrektorów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, pozyskano dane z ponad 80 % placówek publicznych i niepublicznych funkcjonujących w woj. opolskim, opracowanie ujmuje stan organizacyjny, perspektywy kształcenia, osiągane efekty, strukturę zatrudnienia oraz stan infrastruktury w odniesieniu do szkół prowadzących kształcenie zawodowe, dane obejmują okres za lata oraz prognozę na lata , adresatami diagnozy są: samorząd województwa opolskiego, samorządy powiatowe, dyrektorzy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz wszystkie podmioty działające w obszarze szkolnictwa zawodowego, pełna wersja raportu będzie dostępna na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Opolu pod adresem od września br. Z inicjatywy działającej przy Opolskim Kuratorze Oświaty Społecznej Rady Konsultacyjno-Programowej opracowana została próba diagnozy stanu i perspektyw szkolnictwa zawodowego w woj. opolskim, opracowano szczegółowe ankiety skierowane do dyrektorów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, pozyskano dane z ponad 80 % placówek publicznych i niepublicznych funkcjonujących w woj. opolskim, opracowanie ujmuje stan organizacyjny, perspektywy kształcenia, osiągane efekty, strukturę zatrudnienia oraz stan infrastruktury w odniesieniu do szkół prowadzących kształcenie zawodowe, dane obejmują okres za lata oraz prognozę na lata , adresatami diagnozy są: samorząd województwa opolskiego, samorządy powiatowe, dyrektorzy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz wszystkie podmioty działające w obszarze szkolnictwa zawodowego, pełna wersja raportu będzie dostępna na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Opolu pod adresem od września br. 21

Dni Dobrych Inwestycji Z inicjatywy Wojewody Opolskiego ogłoszono Dni Dobrych Inwestycji (28-30 września 2011 r.) Kuratorium Oświaty będzie koordynować część zadań przewidzianych w programie imprezy, mianowicie: Organizacja konkursu plastycznego dla 6-latków pn. Radosna Szkoła, w tym: –Zaproszenie szkół do udziału –Opracowanie regulaminu –Ocena zgłoszonych prac i propozycje nagród Organizacja imprez na szkolnych placach zabaw, wybudowanych w ramach programu Radosna szkoła Propozycja innych imprez dot. Programu Radosna Szkoła. Z inicjatywy Wojewody Opolskiego ogłoszono Dni Dobrych Inwestycji (28-30 września 2011 r.) Kuratorium Oświaty będzie koordynować część zadań przewidzianych w programie imprezy, mianowicie: Organizacja konkursu plastycznego dla 6-latków pn. Radosna Szkoła, w tym: –Zaproszenie szkół do udziału –Opracowanie regulaminu –Ocena zgłoszonych prac i propozycje nagród Organizacja imprez na szkolnych placach zabaw, wybudowanych w ramach programu Radosna szkoła Propozycja innych imprez dot. Programu Radosna Szkoła. 22

Dni Dobrych Inwestycji Z inicjatywy Wojewody Opolskiego ogłoszono Dni Dobrych Inwestycji (28-30 września 2011 r.) Inicjatywa pod nazwą – Dni Dobrych Inwestycji - ma na celu ukazanie społeczności regionalnej rezultatów realizacji rządowych programów, finansujących zadania własne samorządów, m.in.: Moje boisko ORLIK 2012 Radosna Szkoła Z inicjatywy Wojewody Opolskiego ogłoszono Dni Dobrych Inwestycji (28-30 września 2011 r.) Inicjatywa pod nazwą – Dni Dobrych Inwestycji - ma na celu ukazanie społeczności regionalnej rezultatów realizacji rządowych programów, finansujących zadania własne samorządów, m.in.: Moje boisko ORLIK 2012 Radosna Szkoła 23

Nadzór nad wypoczynkiem letnim 24

Organizacja roku szkolnego – planowane zmiany Zgodnie ze zmianą rozporządzenia MEN w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach – w roku 2012, z uwagi na organizację Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej – dopuszcza się możliwość czasowego zawieszenia zajęć w szkołach przez organy prowadzące. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym dniu września, a kończą w ostatni piątek czerwca. W roku szkolnym 2011/12 roczne zajęcia dydaktyczno- wychowawcze rozpoczynają się w czwartek, 1 września br., a kończą się w 29 czerwca 2012 r. (podstawa prawna: § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego – Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późń. zm.). Zgodnie ze zmianą rozporządzenia MEN w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach – w roku 2012, z uwagi na organizację Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej – dopuszcza się możliwość czasowego zawieszenia zajęć w szkołach przez organy prowadzące. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym dniu września, a kończą w ostatni piątek czerwca. W roku szkolnym 2011/12 roczne zajęcia dydaktyczno- wychowawcze rozpoczynają się w czwartek, 1 września br., a kończą się w 29 czerwca 2012 r. (podstawa prawna: § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego – Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późń. zm.). 25