Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia 30.11.2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawo wewnątrzszkolne opracowanie: Izabela Grabowska.
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
PODKARPACKI KURATOR OŚWIATY Przemyśl, sierpień 2009 r. INAUGURACJA NOWEGO ROKU SZKOLNEGO 2009/2010 NARADA Z KADRĄ KIEROWNICZĄ SZKÓŁ I PLACÓWEK.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Witamy uczestników konferencji
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Przykładowy model podziału środków
Zapis prezentacji:

Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r, Nr 256, poz z późn. zm.) 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. Nr 168 poz. 1324) 2. Plan nadzoru pedagogicznego Podlaskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2009/2010 z dnia 16 listopada 2009 roku.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Formy nadzoru pedagogicznego: ewaluacja ewaluacja kontrola kontrola wspomaganie wspomaganie

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Ewaluacja pracy szkół/placówek = praktyczne badanie oceniające przeprowadzane w szkole/placówce praktyczne badanie oceniające przeprowadzane w szkole/placówce

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Ewaluacja Ewaluacja zewnętrzna całościowa, problemowa wewnętrzna

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Obszary ewaluacji: 1) efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki; 2) procesy zachodzące w szkole lub placówce; 3) funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów; 4) zarządzanie szkołą lub placówką.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi 1. Wymagania wobec edukacji przedszkolnej. 2. Wymagania wobec szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i szkół artystycznych, placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego i ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego. 3. Wymagania wobec placówek oświatowo- wychowawczych, placówek artystycznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno- wychowawczych Wymagania wobec poradni psychologiczno- pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych. 5. Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Poziomy spełniania wymagań: A poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę/placówkę; B poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę/placówkę; C poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę/placówkę; D poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę/placówkę; E poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę/placówkę.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi W przypadku ustalenia w wyniku ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w szkole poziomu E w odniesieniu do choćby jednego z wymagań w obszarze efekty wobec szkoły niepublicznej – organ sprawujący nadzór pedagogiczny wydaje polecenie zgodnie z art. 83 ust.1 pkt 3 ustawy

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Ewaluacja zewnętrzna jest przeprowadzana przez zespół osób wyznaczony przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Ewaluacja nie powinna trwać dłużej niż 5 dni roboczych w ciągu kolejnych dwóch tygodni. Ewaluację zewnętrzną w szkole/placówce przeprowadza się na podstawie imiennego upoważnienia.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Przebieg procesu ewaluacji: 1. Etap przygotowawczy (poznanie specyfiki szkoły, analiza dokumentacji, ustalenie harmonogramu badania), 2. Badanie w szkole (zbieranie danych przez prowadzenie badań ankietowych, wywiadów i obserwacji ), 3. Etap podsumowujący (opracowanie zebranych danych, przedstawienie wyników i wniosków z ewaluacji na zebraniu rady pedagogicznej, sporządzenie raportu)

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Kontrola = działania prowadzone w szkole/placówce mające na celu ocenę stanu przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Kontrola Kontrola planowa prowadzona z wykorzystaniem arkuszy kontroli zatwierdzonych przez MEN doraźna prowadzona w przypadku zaistnienia szczególnej potrzeby

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Kontrola Kontrola zewnętrzna, prowadzona przez kuratora wewnętrzna, prowadzona przez dyrektora szkoły

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Kontrola jest przeprowadzana przez osobę lub zespół osób wyznaczonych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Kontrola nie powinna trwać dłużej niż 2 dni robocze. Kontrolę w szkole/placówce przeprowadza się na podstawie imiennego upoważnienia. Zebrane w toku kontroli dokumenty potwierdzające przebieg i wyniki czynności kontrolnych stanowią akta kontroli

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Protokół kontroli: sporządzony jest w terminie 7 dni od dnia zakończenia kontroli przez kontrolującego; powstaje w 2 jednobrzmiących egzemplarzach; przekazany jest dyrektorowi za potwierdzeniem odbioru; każda strona protokołu jest parafowana przez dyrektora szkoły/placówki i kontrolującego.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Kurator oświaty wykonując zadania z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i placówkami niepublicznymi, uwzględnia odpowiednio organizację i zakres zadań organów szkoły, określone w statucie szkoły.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Wspomaganie = działania mające na celu inspirowanie i intensyfikowanie w szkołach/placówkach procesów służących poprawie i doskonaleniu ich pracy, ukierunkowanych na rozwój uczniów lub wychowanków. działania mające na celu inspirowanie i intensyfikowanie w szkołach/placówkach procesów służących poprawie i doskonaleniu ich pracy, ukierunkowanych na rozwój uczniów lub wychowanków.

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Wspomaganie polega na: a) organizowaniu konferencji i narad, b) upowszechnianiu przykładów dobrych praktyk, c) przygotowywaniu i podawaniu do publicznej wiadomości analiz wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, d) promowaniu wykorzystywania ewaluacji w procesie doskonalenia jakości działalności szkół/placówek

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Dyrektor może więcej…

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi = autonomia szkoły/placówki odpowiedzialność dyrektora

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Plan nadzoru pedagogicznego zawiera w szczególności: 1) cele, przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz jej harmonogram; 2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek; 3) tematykę szkoleń i narad dla nauczycieli

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi ewaluacja wewnętrzna ewaluacja zewnętrzna

Nadzór pedagogiczny nad szkołami niepublicznymi Dziękuję za uwagę