WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją SPRAWOZDANIE
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Dziecko sześcioletnie w klasie pierwszej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dydaktyka ogólna.
„Lubuska Szkoła Równych Szans”
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora

Uczniowie naszej szkoły z problemami w nauce, szczególnie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania uwarunkowanymi fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznymi, otrzymują fachową pomoc podczas zajęć terapeutycznych.

W szkole prowadzi się wstępną diagnozę wszystkich uczniów klas pierwszych, celem wczesnego rozpoznania u nich rodzaju i zakresu zaburzeń, które w istotny sposób wpływają na postępy w edukacji szkolnej. Zakwalifikowani pierwszoklasiści uczestniczą w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych, zgodnie z kierunkiem dobranej dla nich terapii.

Praca terapeutyczna oparta jest na elementach metod korelujących ze sobą poszczególne zmysły – Integracji Sensorycznej. ćwiczenia oparte na metodzie P. Dennisona metoda 18 struktur wyrazowych metoda 101 kroków techniki C. Freineta – fiszki autokorektywne program Wzory i obrazki Marianne Frostig i Dawida Horne

Stałym elementem każdych zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jest praca z wykorzystaniem edukacyjnych programów komputerowych, z których część rekomendowana jest przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Dyslektyk 2 Gry Ortomagiczne w połączeniu z Kartami Ortomagicznymi

Porusz Umysł Wesoła Szkoła Do góry brzuchem cz.1,2,3, Pinokio 2+2 Matematyka na wesoło Komputerowe opowieści Dyktanda z piratami

Ortograficzna Kraina Lekcje z komputerem Królik Bystrzak Gabi uczy literek Gabi uczy cyferek Moje pierwsze ABC

Cześć uczniów dodatkowo korzysta z pomocy terapeuty podczas KOŁA ORTOGRAFFITI działającego w szkole w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejskiego Funduszu Społecznego LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS.

Zajęcia realizowane są w oparciu o program terapeutyczny ORTOGARAFFITI, rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.

stymulujące rozwój funkcji poznawczych kształcące umiejętność czytania rozwijające sztukę poprawnego pisania rozwijające sprawność grafomotoryczną rozwijające logiczne myślenie, w tym również matematyczne W ramach programu wykorzystywane są ćwiczenia:

Oddziaływania dydaktyczno – wychowawcze na dziecko prowadzone są w ścisłej współpracy z rodzicami uczniów. Z tą myślą opracowane są do celów pedagogizacji prezentacje multimedialne: O dysleksji słów kilka czyli, co każdy rodzic wiedzieć powinien?

Czytanie kluczem do wiedzy i umysłu Moje dziecko jest gotowe do podjęcia obowiązku szkolnego