INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Szkoła Podstawowa nr 175 w Łodzi
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
Szczecin, 4 października 2012 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Podstawy prawne, rola psychologa,
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Witamy w Szkole Podstawowej nr 50 im.Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku „Szkole bliskiej każdemu dziecku”
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty – regulacje prawne
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Tel./fax (0 42)
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
placówka przyjazna uczniom
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kształcenie specjalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM. ARMII KRAJOWEJ W PŁOCKU

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku PODSTAWA PRAWNA Zarządzenie Nr 29 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 października 1993 r. w sprawie zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi, ich kształcenia w ogólnodostępnych i integracyjnych publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz organizacji kształcenia specjalnego Dz. Urz. MEN, Nr 9, poz.36 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Rodzaje niepełnosprawności występujące w szkole Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim Autyzm Niepełnosprawność ruchowa Słabowidzący Słabosłyszący Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

GŁÓWNE CELE NAUCZANIA INTEGRACYJNEGO

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku Wdrażanie programów autorskich dostosowanych do tempa i potrzeb rozwojowych dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych Zapewnienie do realizacji tych programów odpowiedniej kadry nauczycieli i specjalistów Likwidowanie barier społecznych i psychicznych wśród zdrowych rówieśników Włączenie do integracji społecznej rodziców Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Pracownia terapii polisensorycznej Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Zajęcia w pracowni EEG Biofeedback Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Dodatkowe zajęcia usprawniające Terapii pedagogicznej Terapii logopedycznej Artreterapii Bajkoterapii Muzykoterapii Socjoterapii Gimnastyki korekcyjnej Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku INTEGRACJA W KLASIE Wspólnie czytamy książki Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku Wspólnie dopingujemy Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Wspólnie obchodzimy święta i uroczystości Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Jesteśmy aktywni i szczęśliwi w czasie ciekawych lekcji Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku INTEGRACJA W SZKOLE Zabawa z rówieśnikami w Parku Północnym Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Przedszkolaki z wizytą w klasie integracyjnej Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Zajęcia w HAPPY C(L)UBIE Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Udział w akcjach charytatywnych Zaświeć na niebiesko dla autyzmu Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Zbiórka nakrętek dla chorej koleżanki Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Dla domu dziecka od naszych dzieci Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Zbiórka smakołyków dla schroniska dla zwierząt Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Dzień Odkrywców Talentów Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

INTEGRACJA POZA SZKOŁĄ Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Zajęcia edukacji środowiskowej w lesie Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Lekcje w Muzeum Mazowieckim Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Spotkania z kulturą w Książnicy Płockiej Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Eksperymenty, odkrycia i badania w Centrum Nauki Kopernik Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Podwodny świat też jest ciekawy i godny zbadania Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Dobrze jest się bawić i uczyć na „zielonej szkole” Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Spotkania z dziećmi z innych placówek Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

więcej informacji www.sp23.edu.pl Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku