PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Technik Organizacji Reklamy
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Komunikacja marketingowa (promocja)
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
ZKM przypomnienie.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)

MARKETING RELACJI: tworzenie, utrzymaniu i wzmocnieniu długoterminowych relacji z poszczególnymi klientami, jak również zainteresowanie stron do dostarczania sobie wzajemnych korzyści Czynniki: - bardziej wymagający klient; indywidualizacja produktów i usług - bardziej opłacalne ekonomicznie utrzymywanie obecnych klientów, niż zdobywanie nowych

PROMOCJA komunikowanie się z konsumentami zespół działań i środków, poprzez które sprzedawca przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu/firmy, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza oraz ukierunkowuje popyt - przekazywanie informacji od sprzedawcy do potencjalnego nabywcy czy innych uczestników kanałów dystrybucji, mających na celu oddziaływanie na postawy i zachowania w stosunku do produktu (lub firmy)

PROMOCJA – GŁÓWNE FUNKCJE informacyjna: dostarczenie nabywcom informacji dotyczących produktu wprowadzanego na rynek czy tez samej firmy pobudzająca: zamiar wywołania określonych zachowań rynkowych nabywcy poprzez dostarczenie potencjalnym nabywcom przesłanek decyzyjnych (racjonalnych i emocjonalnych), umożliwiających oceny różnych wariantów zakupu, właściwego wyboru z punktu widzenia potrzeb i preferencji. konkurencyjna: tworzenie zestawu pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku.

PROMOCJA – ZKM/IMC ZKM/IMC: Zintegrowana Komunikacja Marketingowa/ Integrated Marketing Communication: koncepcja zaplanowanej komunikacji marketingowej, która łączy różnorodne narzędzia komunikacji (np. reklama, promocja sprzedaży, PR) w celu zapewnienia przejrzystości, spójności oraz maksymalizacji wpływu komunikacyjnego. Dobór elementów promocji do IMC zależy od: Docelowych odbiorców Cyklu życia produktu Charakteru produktu Etapu decyzji zakupu Strategii w kanałach dystrybucji Mix Komunikacyjny/Promotional Mix – 6 sposobów dotarcia z informacją do potencjalnego nabywcy

Belch G.E., Belch M.A., Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 6/e, with PowerWeb

MIX PROMOCYJNY REKLAMA: płatna i bezosobowa forma komunikacji marketingowej na temat produktu/usługi/firmy/idei/ przez zidentyfikowanego nadawcę. PUBLICITY/ PUBLIC RELATIONS : bezosobowe pobudzanie sprzedaży poprzez zamieszczenie nieodpłatnej informacji o produkcie/usłudze/itp. w mediach. PROMOCJA SPRZEDAŻY: krótkoterminowe eksponowanie oferowanej wartości jako zachęta do zakupu produktu. Odbywa się zazwyczaj w miejscu sprzedaży. SPRZEDAŻ OSOBISTA: dwustronny przepływ informacji pomiędzy nadawcą a sprzedawcą, mający na celu oddziaływanie na indywidualną/grupową decyzję zakupu. MARKETING BEZPOŚREDNI: bezpośredni komunikat nadawcy kierowany do starannie wybranych, pojedynczych klientów, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji/odpowiedzi/transakcji. MARKETING INTERNETOWY: interaktywna komunikacja miedzy sprzedającym i nabywcą.

MIX PROMOCYJNY

NARZĘDZIA PROMOCJI

NARZĘDZIA PROMOCJI

NARZĘDZIA PROMOCJI

Proces decyzyjny w reklamie Kryteria wyboru mediów: Koszt, Znajomość preferencji odbiorców odnośnie korzystania z mediów, Charakter i cechy produktu, Zasięg oddziaływania mediów, Wskaźnik odbioru mediów. Rodzaje mediów: Telewizja, Radio, Czasopisma, Gazety, Poczta, Outdoor, Media miejsca.

Public relations Forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odczucia lub przekonania klientów, potencjalnych klientów, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczące organizacji, jej produktów lub usług. Trzy obszary koncentracji: Komunikacja zewnętrzna Komunikacja wewnętrzna Komunikacja kryzysowa

Szczegółowe funkcje PR Doradzanie nt. każdego kontaktu organizacji; Informowanie zarządu o wpływie opinii publicznej i szkolenie w zakresie sposobów radzenia sobie z opinią publiczną; Dostarczanie informacji zarządowi nt. trendów i zachowań konsumenckich; Pomoc w tworzeniu strategii; Planowanie i organizacja kampanii; Badanie opinii i zachowań, analiza danych źródłowych; Monitorowanie trendów opinii dotyczących rynków; Pomoc w kształtowaniu opinii i zachowań; Wewnętrzna koordynacja i kontakty; Kontrolowanie działań w sytuacjach kryzysowych; Kontakty z liderami opinii publicznej; Kontakty z grupami, aktywistami, mniejszościami; Kontakty z akcjonariuszami, udziałowcami, itp.; Funkcje komunikacyjne: kontakty z mediami, publikacje, promocja poprzez imprezy, spotkania, telewizja.

NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS Informacje prasowe na temat produktu; Tematyczne informacje prasowe; Informacje prasowe zawierające oświadczenia zarządu; Prasowe artykuły tematyczne; Teczka prasowa; Wydarzenia specjalne; Wycieczki do firmy; Media tours; Wywiady; Konferencje prasowe; Targi, wystawy i pokazy branżowe; Seminaria prasowe; Śniadania lub obiady dla mediów; Biuletyny; Taśmy wideo, płyty i informacje prasowe na nich zawarte; Pozyskanie osobistości; Wsparcie dla produktu; Materiały rożne; Sponsoring; Marketing społeczny.