Modelowanie Podlaskiego Obserwatorium Rynku Pracy i Prognoz Gospodarczych Zespół ekspertów: dr hab. inż. Wiesław Matwiejczuk, prof.nzw. - kierownik projektu dr Katarzyna Dębkowska dr inż. Tomasz Matwiejczuk dr inż. Joanna Ejdys dr Andrzej Pawluczuk dr inż. Wiesław Urban mgr Janusz Baczewski mgr Mirosław Leśniewski EDC Sp z o.o.
Model rynku pracy
Opracowanie regionalnego modelu prognozowania zmian gospodarczych i systemu zarządzania informacją gospodarczą. Cel projektu
Etapy projektu Etap 1 Projektowanie badania potrzeb informacyjnych podmiotów rynku pracy Etap 1 Projektowanie badania potrzeb informacyjnych podmiotów rynku pracy stan realizacji: 95% etapu 2 Etap 2 Realizacja badań empiry- cznych Etap 2 Realizacja badań empiry- cznych Etap 3 Projektowanie systemu zarządzania informacją Etap 3 Projektowanie systemu zarządzania informacją Etap 4 Planowanie pracy Obserwatorium Etap 4 Planowanie pracy Obserwatorium
Cele badań potrzeb informacyjnych Zidentyfikowanie jakie są potrzeby informacyjne związane z rynkiem pracy. Ocena przydatności potencjalnych produktów Obserwatorium. Określenie preferowanych kanałów informacyjnych służących rozpowszechnianiu wyników prac Obserwatorium. Zebranie wskazówek i sugestii dotyczących funkcjonowania Obserwatorium.
pracodawcy urzędy pracy uczelnie szkoły władze regionu samorządy otoczenie biznesu mieszkańcy metoda wywiadu pogłębionego metoda wywiadu kwestionariuszowego rolnicy Metody badania potrzeb informacyjnych
Przebieg badań potrzeb informacyjnych Badanie pogłębione podmiotów: zaplanowano przebadanie 42 podmiotów. Przebadano 42 podmioty rynku pracy. Badanie kwestionariuszowe mieszkańców: zaplanowano przebadanie 153 mieszkańców województwa podlaskiego w dziewięciu warstwach ze względu na wiek i status zawodowy. Przebadano 155 respondentów.
Badanie pogłębione podmiotów dowodzi, że występują duże potrzeby w zakresie analiz i prognoz gospodarczych. Część podmiotów realizuje samodzielnie wybrane badania i analizy w różnym zakresie; dostrzegalne jest duże zróżnicowanie pomiędzy podmiotami. Światowy kryzys finansowy wprowadza ograniczone zaufanie menedżerów do wszelkich prognoz. Przebieg badań potrzeb informacyjnych
prognozy koniunktury gospodarczej analizy sektorowe barometr gospodarczy barometr nastrojów konsumenckich prognozy podaży pracy w zawodach prognozy zapotrzebowania na zawody badanie stanu oraz prognozy migracji zarobkowej badania losów absolwentów uczelni i szkół Potencjalne produkty Obserwatorium oceniane w badaniu
Dziękuję za uwagę