SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Comenius Regio –
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wnioski z konferencji Polskie Biblioteki Akademickie w Unii Europejskiej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Politechniki Łódzkiej w dniach
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Instytut Spraw Publicznych
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Michał Tuszyński-Sikora
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Katowice, 18 listopada 2015 r. Projekt „Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego” współfinansowany jest ze.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

SIEĆ LLL Uniwersytet gdański, 9.12.2011 Marek Frankowicz Zespół Ekspertów Bolońskich & Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym UJ SIEĆ LLL Uniwersytet gdański, 9.12.2011

No man is an island, Entire of itself No man is an island, Entire of itself. Each is a piece of the continent, A part of the main… John Donne

Idea sieci lll Inicjatywa FRSE: Zainicjowanie wymiany doświadczeń między osobami zaangażowanymi w projekty związane z uczeniem się przez całe życie Wypracowanie efektywnych metod osiągania synergii między działaniami realizowanymi przez różne podmioty, na różnych poziomach i finansowanych z różnych programów UE Zwrócenie uwagi na trzy główne aspekty obecne we wszystkich rodzajach programów edukacyjnych Aktualne wymagania rynku pracy Osobisty rozwój uczestników Podnoszenie świadomości międzykulturowej

Pierwsze spotkanie sieci lll Miejsce i termin: Warszawa, 8 grudnia 2010 Program: Przykłady dobrych praktyk PWSZ w Tarnowie Małopolski WUP Politechnika Warszawska Comenius Grundtvig Dyskusja nad kierunkami rozwoju Sieci

Nowe uwarunkowania Nowelizacja Prawa o Szkolnictwie Wyższym, nowe rozporządzenia, wprowadzanie Ram Kwalifikacji etc. Nowe inicjatywy europejskie: HE Modernization Agenda, przygotowania do konferencji ministrów w Bukareszcie (2012), przygotowania do programu „Erasmus for All” Rok 2012 – rok wyborczy w większości polskich uczelni

Trzy perspektywy Krajowa Europejska „Pangalaktyczna” Promowanie idei LLL Rozwijanie współpracy między różnymi sektorami Europejska Efektywne wykorzystanie europejskich programów edukacyjnych Zwiększenie udziału i roli polskich instytucji / osób w działaniach na poziomie europejskim „Pangalaktyczna” Zwiększenie widoczności polskiej edukacji w regionach pozaeuropejskich Bardziej aktywne/agresywne włączanie się w programy edukacyjne z udziałem tych regionów

Propozycje działań dla sieci lll (1) Portal LLL Repozytorium Biblioteka elektroniczna z materiałami związanymi z edukacją Wykorzystanie zasobów FRSE, CBSW UJ etc. Kalendarium Kalendarz uwzględniający konferencje, seminaria etc. związane z LLL organizowane przez MNiSW, MEN, IBE, FRSE. KRASP… Inkubatorium Tworzenie zespołów/centrów dobrej praktyki/… etc. w obszarach zainteresowania Sieci

Propozycje działań dla sieci lll (2) „Sieciowanie sieci” W Europie funkcjonuje wiele sieci instytucji edukacyjnych oraz organizacji związanych z edukacją Przykładowo: w obszarze szkolnictwa wyższego mamy „kluby akademickie” (UNICA, Coimbra, Compostela, Santander, Utrecht…) Sieci tematyczne i ich archipelagi Sieci regionalne (BSRUN, DRC, …) Organizacje międzynarodowe (EUA, EURASHE, EAIE, EAIR, HUMANE, …) Zadanie: identyfikacja polskich uczestników w/w sieci i organizacji, efektywne wykorzystanie tych kontaktów w działaniach na szczeblu krajowym

Propozycje działań dla sieci lll (3) Spotkania warsztatowe Sieci LLL Analogia do Forum Dyskusyjnego na SGH (1994-95) i Seminarium Jakości Kształcenia w ISW (1997-98) Częstotliwość: 3-4 razy w roku (ogólnopolskie); lokalne – w zależności od potrzeb Uwaga: można łączyć spotkania Sieci z innymi imprezami/seminariami (jako zdarzenia „satelitarne”) Miejsce: Warszawa, FRSE (ogólnopolskie) Inne miasta (Gdańsk, Poznań, Kraków… - regionalne)

Partnerzy sieci lll FRSE ESN Poland IROs FORUM ……………….. ???

Tematy realizowane w ramach sieci Instytucjonalne strategie internacjonalizacji, polityka językowa etc. Stymulowanie lokalnych platform na rzecz LLL (przykład: Małopolskie Porozumienie na Rzecz Kształcenia Ustawicznego) Budowa partnerstw strategicznych Tworzenie sojuszów na rzecz wiedzy „Lifelong Mobility” Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne, mobilność wirtualna …………………………..

Tematy do dyskusji Sieć osób czy instytucji? Jaka struktura sieci? Czy wyznaczamy koordynatora? Czy wyznaczamy kierowników tematów/grup zadaniowych? Jakie finansowanie sieci? …………………………..