Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Marketing usług transportowych
WYBORY PARLAMENTARNE.
Europejska Federacja Rodzin –
Wywieranie wpływu na ludzi
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
Oddziaływanie grup interesu w UE na podstawie Wspólnej Polityki Rolnej
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji Znaczenie instrumentalnej motywacji dla wyjaśnienia absencji wyborczej w 2005 roku i wysokiej frekwencji dwa.
Kampanie społeczne działań strażniczych
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Katedra Marketingu Usług
KULTURA ORGANIZACYJNA
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Rynek usług medycznych
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Urząd Miejski w Modliborzycach
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Marketing polityczny Dr Joanna Jonczek.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Reklama społeczna Co to jest?.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Modele zachowań wyborczych
KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
Program Operacyjny PL13 – Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu Tytuł projektu: „Równe szanse w zdrowiu – program profilaktyki i promocji zdrowia.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Segmentacja rynku.
Komunikowanie polityczne
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Nowe instrumenty wsparcia dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
System partyjny i wyborczy
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek

Marketing lokalny Adresowany do jednostek i grup społecznych na różnych poziomach organizacji społeczno-państwowej w zakresie: Kształtowania określonych postaw Podejmowania decyzji o charakterze wyborczym Joanna Jonczek

Marketing społeczny i polityczny ukierunkowany na postawy Jest związany z kształtowaniem określonej świadomości i promowaniem pożądanych z punktu widzenia nadawcy komunikatu postaw i zachowań u obywateli i grup społecznych Debata konstytucyjna Debata nt. konkordatu Debata nt. ochrony życia poczętego Kampania przedreferendalna na rzecz przystąpienia Polski do UE Kampania na rzecz zaangażowania Polski w misję w Iraku Joanna Jonczek

Kampanie społeczne Kobieta w pracy, kobieta równouprawniona „Szukam domu” , dziecięce wioski (kampania na rzecz rodzicielstwa zastępczego) Na rzecz walki z przemocą w rodzinie Ekologiczne (segreguję śmieci, sprzątam ziemię, zbieram psie kupy itp.) Równouprawnienie dla grup o odmiennych preferencjach seksualnych Kampania „Pro life” Pro i antylustracyjne Joanna Jonczek

Marketing wyborczy – fazy zasadnicze Okres kampanii wyborczej –podwójna aktywność: polityków i wyborców  wzmożona intensywność działań, w których wyborcom prezentowane są określone produkty polityczne, realizowane są transfery polityczne, dokonują się festiwale obietnic i przetargi polityczne, a wyborcy dokonują aktów wyborczych Okres powyborczy – jednostronna działalność realizowana głównie przez ugrupowania polityczne na dwóch płaszczyznach: Cichy rynek – budowanie koalicji, przetargi gabinetowe Rozpoczęcie działań marketingowych opozycji (zemsta przegranych) Joanna Jonczek

Badanie rynku wyborczego Segmentacja – wyodrębnienie w miarę jednorodnych grup ze względu na jakąś określoną cechę Geograficzna (region, miasto-wieś, gęstość zaludnienia) Demograficzna (zmienne: wiek, płeć, wielkość rodziny, dochód) Cechy psychograficzne (klasa społeczna, styl życia, osobowość) Behawioralna (dotychczasowe zachowania wyborcze – lojalność partyjna, historia głosowań itp.) Wybór rynku docelowego (tzw. targeting / grupa targetowa)  przede wszystkim wartościową grupą są osoby niezdecydowane lub często zmieniające poglądy Joanna Jonczek

Instrumenty marketingu lokalnego Sondaże (jako instrument badania rynku i równocześnie wpływania na niego – filozofia straconego głosu) Kontakt bezpośredni (wiece, spotkania wyborcze, festyny, spotkania z instytucjami, udział w uroczystościach) Reklama Wizualna – plakaty, bilboardy, ulotki, gadżety, upominki z logo Audytywna – radio, samochody objeżdżające miasto z nagranym komunikatem Audiowizualna – telewizyjne spoty reklamowe Prezentacja „produktu politycznego” Dyskusje i debaty polityczne i wyborcze Joanna Jonczek

Joanna Jonczek

Joanna Jonczek

Joanna Jonczek

Joanna Jonczek

Metody i techniki marketingu politycznego Komunikacja w zakresie MP ma zawsze charakter perswazyjny, często także manipulacyjny Propaganda biała i czarna Socjotechniki (globalnego ataku, małych kroków, zdartej płyty, odbijania piłeczki, stosowanie podwójnych miar) Dezinformacja (nie informować w ogóle, zapuszczanie i podnoszenie kurtyny, walka z cieniem, zniekształcenie proporcji, informacja selektywna, kompromitujące dodatki, zmiana języka /szyfr, kodowanie/, technika kozłów ofiarnych, wyważanie otwartych drzwi, technika obserwatorów, kłamstwo, wicie się) Joanna Jonczek

Metody i techniki marketingu politycznego Techniki oparte o wpływ społeczny (wzajemność, konsekwencja i zaangażowanie, społeczny dowód słuszności, niedostępność, autorytet, lubienie i sympatia). Techniki manipulacyjne (sytuacja deprywacyjna, potęgowanie potrzeb niepodstawowych, kanalizacja ideałów, intensyfikacja lęków, splot interesów) Joanna Jonczek