Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Kształtowanie motywacji pracowników
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
ZADANIA KOORDYNATORÓW
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Co to jest spacer edukacyjny?
Strona Moodle dla Grupy ds.Rozwoju Zawodowego. i. Adres platformy
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
Rodzaje pamięci komputerowej
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
ROPS Poznań Konsultacje z PUP grupa docelowa projektu i instrumenty aktywizacji edukacyjnej PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA 2009 Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników SzJO – propozycje rozwiązań Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz

Zespół ds. hospitacji Cel: wypracowanie jednolitych i przejrzystych kryteriów, procedur i dokumentów; Skład: przedstawiciele wszystkich Zespołów Językowych, eksperci wewnętrzni i zewnętrzni; Harmonogram prac;

Sprawozdanie z hospitacji Przygotowanie nauczyciela do zajęć; zgodność zajęć z sylabusem; Realizacja zajęć; kontakt ze studentami i ich aktywizowanie; Spostrzeżenia pozytywne i negatywne; Ocena zajęć – pozytywna lub negatywna;

Wytyczne dla hospitujących Cel i plan zajęć Cele zajęć wyraźnie zdefiniowane i składające się na logiczną całość; Cele i temat zajęć zostają przedstawione studentom na początku zajęć; Lektor upewnia się, czy studenci zrozumieli, czego będą się uczyć; Pod koniec zajęć lektor podsumowuje lekcję, wskazując, jakie cele zostały osiągnięte;

Wytyczne dla hospitujących Wykorzystanie czasu Nauczyciel optymalnie zaplanował lekcję przeznaczając na poszczególne jej części odpowiednia ilość czasu; Lektor zawsze określa czas na wykonanie ćwiczenia (informując o tym studentów); Lektor odpowiednio często zmienia rodzaj aktywności tak, że lekcja ma żywe tempo i zachowuje zasadę sekwencyjności;

Wskazówki dla nauczycieli 10 najważniejszych cech dobrze przeprowadzonych zajęć; Wykaz publikacji dostępnych w Bibliotece SzJO; Podkreślenie roli ‘obserwacji koleżeńskiej’;

Dziękujemy za uwagę.