Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
W STARGARDZIE SZCZECIŃSKIM
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 im. Stefana Garczyńskiego W Zbąszyniu.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Ul. Kaliska 25/ Łódź tel e-mal: nauka wychowanie bezpieczeństwo.
Ul. Standego Łódź tel
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Ul. Standego Łódź tel
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
XX Liceum Ogólnokształcące
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
„Programowanie czas zacząć”
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart

Miejsca Odkrywania Talentów

Miejsca Odkrywania Talentów województwo podlaskie -Centrum Popularyzacji Matematyki Signum, Politechnika Białostocka -Szkolny Klub INFA przy Instytucie Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku -Miejsko-Gminne Centrum Kultury w Choroszczy -Uczniowski Klub Sportowy WILK w Grajewie -Regionalny Ośrodek Kultury w Łomży -Gminny Ośrodek Kultury w Goniądzu -Gminny Ośrodek Kultury w Czyżewie -Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku -Stowarzyszenie Pomoc dzieciom w Suwałkach

Szkoły Odkrywców Talentów

Szkoły Odkrywców Talentów województwo podlaskie -Szkoła Podstawowa nr 6 im. Armii Krajowej w Augustowie -Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Białymstoku -Zespół Szkół Miejskich nr 1 w Grajewie -I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Białymstoku -Szkoła Podstawowa Nr 26 im.Stanisława Staszica w Białymstoku

Działania szkół na terenie województwa podlaskiego w zakresie pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym Działania podejmowane przez szkoły ułatwiające rozpoznanie uczniów szczególnie uzdolnionych: -analiza osiągnięć szkolnych i pozaszkolnych uczniów -obserwacje prowadzone przez nauczycieli -pozyskanie informacji od rodziców -inne działania

Formy pracy lub pomocy uczniom szczególnie uzdolnionym o Praca w kołach zainteresowań i przedmiotowych o Opracowanie i realizowanie autorskich programów nauczania. o Objęcie ucznia systemem stypendialnym. o Programy specjalne (eksperymenty i innowacje). o Obozy naukowe. o Konkursy szkolne. o Konkursy pozaszkolne. o Pokazy, przeglądy, prezentacje. o Zawody, turnieje, mecze. o Organizowanie współpracy z innymi szkołami.

Formy pracy lub pomocy uczniom szczególnie uzdolnionym (c.d.) o Prezentowanie prac twórczych (wystawy, gazetki szkolne, klasowe, kroniki prac twórczych, albumy, prace plastyczne, pomoce dydaktyczne), o Wycieczki inspirujące do pracy twórczej: lekcje muzealne, wystawy, zielone szkoły", wycieczki, o Udział uczniów w pracach ośrodków kulturalnych (spektaklach, nagraniach, zespołach tanecznych i muzycznych), o Wspomaganie nauczyciela na lekcji przez asystentów, mistrzów wiedzy, laureatów (prowadzenie lekcji i organizowanie konkursów, prowadzenie gazetek, organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów słabszych), O Indywidualny program lub tok nauki

Grupy uzdolnień najliczniej występujących w szkołach: sportowe muzyczne humanistyczne manualne plastyczne językowe aktorskie przedmiotów ścisłych społeczne, wolontariat dziennikarskie zawodowe

Wnioski wynikające z przeprowadzonej diagnozy Szkoły podejmują działania w celu stworzenia możliwości rozwoju uczniom szczególnie uzdolnionym Nauczyciele są przygotowani do pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym, czego efektem są osiągnięcia uczniów w olimpiadach, konkursach i zawodach Dominującą formą pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym są koła zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne W minimalnym stopniu wykorzystuje się możliwość kształcenia uczniów indywidualnym tokiem nauki Szkoły w niewielkim stopniu korzystają z możliwości kształcenia indywidualnym programem nauczania Nie wszystkie szkoły nawiązują współpracę z fundacjami lub stowarzyszeniami promującymi dzieci i młodzież szczególnie uzdolnioną

INNOWACJE PEDAGOGICZNE Innowacja pedagogiczna to nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Innowacje pedagogiczne to zmiany zawierające elementy nowości, wprowadzone świadomie do systemu szkolnego w celu ulepszenia praktyki edukacyjnej zgodnie z określonymi potrzebami pedagogicznymi.procesu tworzenia lub przyswajania nowych rozwiązań edukacyjnych

INNOWACJE PEDAGOGICZNE województwo podlaskie rok szkolny 2010/2011 przedszkola – 8 szkoły podstawowe – 109 gimnazja – 33 szkoły ponadgimnazjalne – 51

SZKOŁA AMBITNA – nastawiona na rozwijanie zdolności uczniów wysoki poziom nauczania różnorodne zajęcia fakultatywne indywidualna praca ucznia z nauczycielem wysokie wymagania wychowawcze doskonałe warunki kształcenia możliwość korzystania z nowoczesnej bazy dydaktycznej podmiotowość ucznia w procesie nauczania bezpieczeństwo kontakty zagraniczne demokracja szkolna system stypendialny

Wszyscy jesteśmy utalentowani, to znaczy obdarzeni specyficznym zestawem uzdolnień, które czynią z nas unikalną osobowość. Dziękuję za uwagę