Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Lublin, 29 listopada 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Stan wdrażania PO KL Bydgoszcz, 13 maja 2011 r.. Postęp finansowy.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Działania pomocowe, w tym na rzecz osób niepełnosprawnych W ramach Priorytetu VII PO KL Dorota Wróblewska Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
1 DZIAŁANIA URZĘDÓW PRACY W KONTEKŚCIE PO KL I RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO – POMORSKIM TORUŃ, MARZEC 2008 ROK.
Joanna Brzozowska – Wabik związek lustracyjny spółdzielni pracy
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kierunki rozwoju ekonomii społecznej w świetle nowej perspektywy finansowej UE.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
CELE PROJEKTÓW W PRIORYTECIE VII PO KL 1 wzmocnienie oraz doskonalenie kadr pomocy i integracji społecznej 2 rozwijanie aktywnych form integracji społecznej.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Konkurs Katowice r..
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Zapis prezentacji:

Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Lublin, 29 listopada 2011 r.

2 Wykorzystanie alokacji w ramach Komponentu Regionalnego (wg stanu na 21 listopada 2011)

3

4 Wykorzystanie alokacji w ramach Priorytetu VII – podpisane umowy (wg stanu na 21 listopada 2011)

5 Wykorzystanie alokacji w ramach Priorytetu VII (wg stanu na 30 czerwca 2011)

6 Rezultaty działań w Priorytecie VII 157,7 tys. klientów instytucji pomocy społecznej zakończyło udział w projektach dotyczących aktywnej integracji (25 % WD), Lubelskie , 17% WD 155 tys. objęto kontraktami socjalnymi w ramach realizowanych projektów (37% WD), Lubelskie 9 656, 24% WD

7 33 tys. pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej bezpośrednio zajmujących się aktywną integracją podniosło swoje kwalifikacje w systemie pozaszkolnym (194% WD), lubelskie 1350, 96% WD wsparcie otrzymały 292 instytucje wspierające ekonomię społeczną (730% WD), lubelskie 38, 1 266% WD wsparcie otrzymało 6,3 tys. podmiotów ekonomii społecznej (1796% WD), lubelskie 440, 1692% WD 53 tys. osób otrzymało wsparcie w ramach instytucji ekonomii społecznej (183% WD), lubelskie 3 187, 150% WD 67,4 tys. osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projekcie (47% WD), lubelskie (45% WD) Rezultaty działań w Priorytecie VII

8 Efektywność wsparcia w Priorytecie VII Pół roku po zakończeniu udziału w projekcie pracuje: –45 proc. uczestników Priorytetu VI –18 proc. uczestników Priorytetu VII 18 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie pracuje: –55 proc. uczestników Priorytetu VI –27 proc. uczestników Priorytetu VII Trwałość zatrudnienia - 18 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie w ramach Priorytetu VII, 85 proc. spośród uczestników projektów, którzy pracowali rok wcześniej, utrzymało pracę. Jakość miejsc pracy - Praca znaleziona przez osoby uczestniczące w projektach Priorytetu VI i VII jako niepracujące przeciętnie rzecz biorąc charakteryzuje się niższą jakością niż średnia dla całego polskiego rynku pracy (co nie zmienia faktu, że samo znalezienie pracy oznacza istotną poprawę sytuacji tych osób) Badanie osiągniętych wartości wskaźników rezultatu komponentu regionalnego PO KL. Etap I – 6 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (marzec 2010) i etap III – 18 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (maj 2011)

9 Efektywność wsparcia w Priorytecie VII – struktura grupy docelowej PłećKobiety76,7%61,4%66,1% Mężczyźni23,3%38,6%33,9% WiekDo 2419,5%26,9%42,4% ,4%40,8%29,8% 45+26,2%32,3%27,8% Wykształceni e Podstawowe26,7%18,6%35,8% Gimnazjalne6,4%9,7%7,6% Ponadgimnazjaln e 39,2%35,9%28,5% Pomaturalne7,8%13,1%11,0% Wyższe19,7%22,5%17,0%

10 Efektywność wsparcia w Priorytecie VII – struktura grupy docelowej Obszar zamieszkaniaMiejski41,9%22,5%78,3% Wiejski58,1%77,5%21,6% Opieka nad osobami zależnymi -tak 17,1%9,8%13,2% Długotrwale bezrobotnie - tak 47%41%24% Niepełnosprawność - tak 23%33%18%

11 Rekomendacje z metaewaluacji projektów systemowych w Działaniu 7.1 Stosowanie wsparcia kompleksowego, opartego o indywidualną diagnozę - zarówno poprzez stosowanie łącznie kilku instrumentów aktywizacyjnych jak i korzystanie ze współpracy i wkładu (usług, działań) wnoszonego przez partnerów formalnych i nieformalnych w projekcie Zidentyfikowanie przypadków i przygotowanie publikacji z opisem przykładów dobrych praktyk z zastosowania PAL i ich dystrybucja wśród beneficjentów systemowych Zidentyfikowanie przypadków i przygotowanie publikacji z opisem przykładów dobrych praktyk w zakresie współpracy OPS/PCPR i PUP

12 Rekomendacje z metaewaluacji projektów systemowych w Działaniu 7.1 Poprawa działań informacyjno - promocyjnych dotyczących usług oferowanych przez ROPS Poprawa jakości oferowanych szkoleń, poprzez uwzględnianie wśród kadry wykonawców doświadczenia trenerów, związanego z pomocą społeczną oraz wprowadzić monitorowanie przez ROPS jakości oferowanego wsparcia. Większy nacisk na diagnozowanie potrzeb pracowników jops w zakresie podnoszenia przez nich kwalifikacji oraz dostosowania form i tematyki wsparcia do tych potrzeb

13 Rekomendacje z metaewaluacji projektów systemowych w Działaniu 7.1 Realizacja szkoleń lub innych form wsparcia dla pracowników jops: –zwiększających ich umiejętności związane z identyfikacją potrzeb klientów pomocy społecznej i projektowania dla nich wsparcia aktywizacyjnego –w zakresie rozwijania współpracy lokalnej, budowania i wykorzystywanie sieci kontaktów i współpracy na terenie danej gminy/powiatu, w szczególności z powiatowymi urzędami pracy Dopasowanie realizowanych działań do priorytetów w zakresie polityki społecznej określonej w strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej

14 Plan działania – rekomendacje IZ PO KL i Dobór instrumentów wsparcia w oparciu o diagnozę potrzeb klientów Współpraca z publicznymi służbami zatrudnienia we wspieraniu osób bezrobotnych zagrożonych wykluczeniem społecznym Zastosowanie instrumentu aktywizacji edukacyjnej: skierowanie i sfinansowanie zajęć szkolnych, związanych z uzupełnianiem wykształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym lub policealnym z uwzględnieniem realnych potrzeb Ukierunkowanie wsparcia na grupy docelowe szczególnie narażone na wykluczenie w danym regionie, w szczególności zapewnienie udziału osób niepełnosprawnych (7.1.2)

15 Plan działania – rekomendacje IZ PO KL Realizacja wspólnych szkoleń dla pracowników OPS/PCPR i PUP Większy nacisk na diagnozowanie potrzeb pracowników jops w Poprawa działań informacyjno - promocyjnych dotyczących usług oferowanych przez ROPS Realizacja szkoleń lub innych form wsparcia dla pracowników jops: –zwiększających ich umiejętności związane z identyfikacją potrzeb klientów pomocy społecznej i projektowania dla nich wsparcia aktywizacyjnego –w zakresie rozwijania współpracy lokalnej, budowania i wykorzystywanie sieci kontaktów i współpracy na terenie danej gminy/powiatu, w szczególności z powiatowymi urzędami pracy Dopasowanie realizowanych działań do priorytetów w zakresie polityki społecznej określonej w strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej

16 Plan działania – rekomendacje IZ PO KL Efektywność zatrudnieniowa na poziomie co najmniej 20% Targetowanie wsparcia do grup w najtrudniejszej sytuacji oraz na obszary najbardziej dotknięte biedą i wykluczeniem Realizacja projektów w partnerstwie (w regionach, gdzie wskaźnik udziału ops/pcpr w projektach systemowych jest b. niski – wyodrębnienie alokacji lub kryteria, w tym kryteria dotyczące partnerstwa z ops

17 Plan działania – rekomendacje IZ PO KL Wyodrębnienie alokacji na subregiony, 1 owes na 1 subregion Obowiązkowa realizacja typu operacji dotyczącego długookresowych źródeł finansowania Wymóg działalności jako owes przez 2 lata od zakończenia realizacji projektu Zobowiązanie do wdrażania standardów usług i poddania się weryfikacji ich spełnienia Obowiązkowa realizacja usług doradczych dotyczących pozyskiwania zwrotnych środków finansowych, w tym pożyczek oferowanych w ramach Działania 1.4 Co najmniej roczne doświadczenie w obszarze, którego dotyczy projekt Minimalny okres realizacji projektu 24 miesiące

18 Plan działania – rekomendacje IZ PO KL 7.4 Wsparcie w postaci praktyk, staży, subsydiowanego zatrudnienia Współpraca z przedsiebiorstwami lub partnerstwa wielosektorowe Efektywność zatrudnieniowa na poziomie co najmniej 20%

19 Dziękuję za uwagę Anna Bugalska Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego