Kuratorium Oświaty w Rzeszowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
1 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z nadzoru sprawowanego przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2005/06.
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wojewódzka Rada Rodziców przy Podkarpackim Kuratorze Oświaty Decyzja z dnia 27 listopada 2007 r. Nr WPOF/O.021/41/07 Rzeszów.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Realizacja priorytetowych zadań nadzoru w roku szkolnym 2006/2007 Uwagi i wnioski Sierpień 2007

Priorytet z roku 2006/07 I Wzmacnianie działalności wychowawczej szkoły ze szczególnym uwzględnieniem edukacji patriotycznej i wychowania obywatelskiego.

oraz na rok 2006/07

Publiczne Przedszkole Nr 13 w Rzeszowie Podkarpacka Chorągiew ZHP w Dębicy Gminna Biblioteka Publiczna w Tuszowie Narodowym Gimnazjum Nr 1 w Dębicy

Efekty wdrożenia programu Przyznanie szkołom medalu „Pro Memoria ”: Publiczna Szkoła Podstawowa w Kaszycach, Realizacja projektu wspólnie CEO Ślady przeszłości: 12 szkół z rejonu przemyskiego.

Powołanie Rady Młodzieży przy Kuratorze: Edukacja obywatelska Powołanie Rady Młodzieży przy Kuratorze: Gimnazjum Nr 1 w Przeworsku (Rada przy MEN) Gimnazjum w Urzejowicach, Gimnazjum Nr 1 w Przemyślu, Gimnazjum w Rudzie Różanieckiej, Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu.

Efekty – edukacja obywatelska I Wojewódzkie Forum Samorządów Szkolnych Gimnazjum Nr 1 w Przeworsku Zespół Szkół Nr 1 w Sanoku Młodzieżowy Dom Kultury w Jaśle Gimnazjum Nr 6 w Stalowej Woli.

Mocne strony pracy szkół Diagnoza pracy szkół w zakresie edukacji patriotycznej (117 szkół i przedszkoli) - wnioski. Mocne strony pracy szkół W różnym stopniu, ale wszystkie szkoły realizowały zadania z edukacji patriotycznej. W szkołach organizowane są święta narodowe. Prawie wszystkie szkoły prowadzą kroniki.

Słabe strony pracy szkół Diagnoza pracy szkół w zakresie edukacji patriotycznej (117 szkół i przedszkoli) - wnioski. Słabe strony pracy szkół Nie wszystkie szkoły w swoich statutach mają ustalony sposób realizacji zadań szkoły określonych w UoSO Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Nieliczne szkoły opiekują się miejscem pamięci narodowej.

Słabe strony pracy szkół: Diagnoza pracy szkół w zakresie edukacji patriotycznej (117 szkół i przedszkoli) - wnioski. Słabe strony pracy szkół: nieliczne szkoły urządziły izby pamięci, regionalne kąciki pamięci, muzea szkolne, 57% szkół nie posiada opisanego i wdrożonego ceremoniału, 58% szkół nie posiada patrona szkoły, 74 % nie posiada sztandaru.

Zadania Powołanie powiatowych, gminnych koordynatorów edukacji patriotycznej. Organizowanie powiatowych, gminnych obchodów świąt narodowych: 11 – listopada, 3 – maja. Współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz oświaty. Praca z patronem szkoły, nadawanie szkołom imion, sztandarów. Opracowanie szkolnego ceremoniału.

Skontrolowano 1602 szkoły i placówki, w tym: SP – 1013 Gimnazja – 547 Wychowanie i profilaktyka – rządowe programy: Zero tolerancji dla przemocy w szkole, Razem Bezpieczniej, I Skontrolowano 1602 szkoły i placówki, w tym: SP – 1013 Gimnazja – 547 Art. I stopnia – 4 Art. II stopnia 7 Placówki oświatowo – wych. – 5 MOW, SOSW 18

Wydano 373 polecenia poprawy efektywności wychowania

Wydano 1123 zalecenia I

Wnioski z „trójek” I Poczucie bezpieczeństwa w szkołach (5 st. skala): Ocena uczniów 4,26; Ocena nauczycieli i rodziców 4,3; Propozycje poprawy sytuacji bezpieczeństwa w szkole: organizacja zajęć pozalekcyjnych zgodnie oczekiwaniami i zainteresowaniami, poprawa bazy lokalowej, opieka podczas dowozu, sprawiedliwe i konsekwentne ocenianie, konsekwentne reagowanie w sytuacjach problemowych możliwość kontaktu z specjalistami: pedagogiem, psychologiem.

Wnioski i postulaty organów prowadzących Przeznaczyć środki na zatrudnienie psychologów, pedagogów, organizowanie zajęć specjalistycznych. W gminnych programach, takich jak: gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych ….., uwzględnić problemy i potrzeby szkół. Dążyć do zmniejszenia liczebności klas. Dążyć do poprawy bazy szkolnej.

Wnioski i postulaty do dyrektorów szkół W systemie doskonalenia nauczycieli uwzględnić zagadnienia dotyczące pracy wychowawczej, zapobiegawczej, ze szczególnym uwzględnieniem: umiejętności interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń, wiedzy z zakresu prawa oświatowego, postępowania w sprawach nieletnich i małoletnich, umiejętności analizowania i oceny skuteczności podejmowanych działań wychowawczych i zapobiegawczych.

Priorytety 2006/07 I Wzmocnienie roli rodziców w planowaniu i realizacji statutowych zadań szkoły

Dokonać nowelizacji statutów. Wnioski z diagnozy (273) działań podejmowanych przez dyrektorów szkół na rzecz wzmocnienia roli rodziców w planowaniu i realizacji zadań szkoły I Przeszkolić dyrektorów szkół i przedstawicieli rodziców w związku ze zmianami w UoSO Kontrola wdrożenia nowych przepisów dotyczących funkcjonowania rad rodziców w szkołach. Aktywizować rodziców poprzez propagowanie przykładów dobrej praktyki i umożliwianie wymiany doświadczeń. Dokonać nowelizacji statutów.

Wspomaganie I „Demokratyzacja życia szkolnego”, Program profilaktyczno-naprawczy „Szkoła dla rodziców i wychowawców” - Iwona Masłowską –PPP Nr 1 w Rzeszowie. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Jaśle. Gimnazjum i Liceum Sióstr Prezentek w Rzeszowie. Szkoła Podstawowa w Wydrzu. „Szkoła partnerska – szanse perspektywy” udział przedstawicieli Rad Rodziców z Podkarpacia.

Wspomaganie Wywiadówka inaczej Gimnazjum Nr 1 w Krośnie, Szkoła Podstawowa Nr 14 w Przemyślu, Gimnazjum w Jasienicy Rosielnej, Liceum Ogólnokształcące w Dynowie.

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wyniki sprawdzian i egzaminów zewnętrznych

Sprawdzian w województwie podkarpackim Rok szkolny Liczba uczniów Województwo podkarpackie OKE Polska 2004/05 31 442 29,4 29,8 29,5 2005/06 29 025 25,58 25,82 25,3 2006/07 27 708 26,84 27,00 26,57 KO RZESZÓW

Sprawdzian

Jarosław Miasto – najwyższe wyniki z rejonu przemyskiego, Lubaczów 7 gmin uzyskało wyniki najniższe poniżej 24 pkt. KO RZESZÓW

Jak gimnazjaliści zdali egzamin w 2007 roku? Wyniki części matematyczno-przyrodniczej Województwa Średnie wyniki w punktach w procentach Lubelskie 25,19 50,4% Małopolskie 26,19 52,4% Podkarpackie 25,18 Polska 25,31 50,6

Jak gimnazjaliści zdali egzamin w 2007 roku? Wyniki części humanistycznej egzaminu Województwa Średnie wyniki w punktach w procentach Lubelskie 32,19 64,4 Małopolskie 32,78 65,6 Podkarpackie 32,02 64,0 Polska 31,48 62,95

Statystyki uczniowie wg miejsca nauki

Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności – w % uzyskanych punktów Część humanistyczna w % Część matematyczno-przyrodnicza w % Czytanie i odbiór tekstów kultury Tworzenie własnego tekstu Stosowanie terminów, pojęć i procedur… Wyszukiwanie i stosowanie informacji Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności... Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności… lubelskie 72,4 56,3 42,2 68,7 52,6 34,0 małopolskie 73,8 57,3 45,1 69,8 53,6 37,7 podkarpackie 71,9 56,1 42,7 68,3 51,9 34,9 OKE 72,9 56,7 43,6 69,0 52,8 35,8 Polska 71,5 54,4 52,2 35,4

7 gmin uzyskało wyniki najniższe poniżej 28 pkt. Najwyższe wyniki w części humanistycznej Miasto Jarosław powyżej 34 pkt. – I pozycja w województwie podkarpackim, 7 gmin uzyskało wyniki najniższe poniżej 28 pkt. KO RZESZÓW

Miasto Lubaczów – III pozycja w województwie podkarpackim, Najwyższe wyniki w części matematyczno- przyrodniczej Miasto Lubaczów – III pozycja w województwie podkarpackim, Cieszanów (IV) Sieniawa VIII, 10 gmin uzyskało wyniki najniższe poniżej 22 pkt. KO RZESZÓW

Egzamin maturalny w województwie podkarpackim w 2007roku Liczba uczniów 13997 Zdawalność Najwyższy wskaźnik zdających OKE 91,30 Krosno 94,4% Rzeszów 90,4% Podkarpackie 90,5 Polska 89% KO RZESZÓW

Dokonanie analizy wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych. Zadania Dokonanie analizy wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych. Wdrożenie do pracy wniosków wynikających z ww. analizy. W przypadku szkół, które osiągają wyniki na poziomie „niskim” poinformują Kuratora o działaniach podejmowanych w roku 2006/07, wskażą na przyczyny osiągania wyników. Badanie warunków do realizacji podstawy programowej przedmiotów mat – przyrodniczych KO RZESZÓW

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie KONKURSY INTERDYSCYPLINARNE I PRZEDMIOTOWE OLIMPIADY 2006/2007

SZKOŁA PODSTAWOWA – ETAP SZKOLNY KONKURS: 2004/2005 2005/2006 2006/2007 HUMANISTYCZNY 8427 8727 8268 MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY 10679 10972 9704 JĘZYKA ANGIELSKIEGO 4911 4929 JĘZYKA NIEMIECKIEGO 1596 1253 RAZEM: 19106 26206 24154

SZKOŁA PODSTAWOWA - ETAP WOJEWÓDZKI 2006/2007 KONKURS: LICZBA UCZNIÓW FINALIŚCI LAUREACI HUMANISTYCZNY 426 108 61 MATEMATYCZNO- PRZYRODNICZY 377 117 53 JĘZYKA ANGIELSKIEGO 363 9 48 JĘZYKA NIEMIECKIEGO 84 49 RAZEM: 1250 234 211

SZKOŁY PODSTAWOWE Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW (1) Szkoła Podstawowa Nr 3 w Rzeszowie Szkoła Podstawowa Nr 5 w ZS Nr 1 w Dębicy 6 laureatów: Szkoła Podstawowa Nr 4 w Jaśle Szkoła Podstawowa Nr 2 Mielcu 5 laureatów: Szkoła Podstawowa Nr 9 w Dębicy Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dębicy

SZKOŁY PODSTAWOWE Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW (2) Szkoła Podstawowa Nr 12 w Stalowej Woli Szkoła Podstawowa Nr 10 w Rzeszowie Szkoła Podstawowa Nr 2 w Leżajsku Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 11 w Dębicy Szkoła Podstawowa Nr 3 w Mielcu Szkoła Podstawowa Nr 3 w Stalowej Woli Szkoła Podstawowa w Skołyszynie

SZKOŁA PODSTAWOWA GMINY Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW 26 laureatów - Dębica 22 laureatów - Rzeszów 18 laureatów - Mielec 14 laureatów – Stalowa Wola 11 laureatów - Jasło   6 laureatów – Krosno, Sanok, Skołyszyn, Tarnobrzeg 5 laureatów – Brzozów, Lubaczów

GIMNAZJA - ETAP SZKOLNY (1) KONKURS: 2004/2005 2005/2006 2006/2007 JĘZYKA ANGIELSKIEGO 6682 6112 5612 JĘZYKA NIEMIECKIEGO 2339 2343 1902 POLONISTYCZNY 7603 7363 6188 HISTORYCZNY 8216 5166 4946 GEOGRAFICZNY 3826 3652 3135 BIOLOGICZNY 3996 3987 3450

GIMNAZJA - ETAP SZKOLNY (2) KONKURS: 2004/2005 2005/2006 2006/2007 CHEMICZNY 2950 2830 2324 FIZYCZNY 1999 2108 1922 MATEMATYCZNY 6930 6754 6472 INFORMATYCZNY 2714 2877 2774 RAZEM: 47255 43198 38727

GIMNAZJA - ETAP WOJEWÓDZKI 2006/2007 KONKURSY: Liczba uczniów Finaliści Laureaci JĘZYKA ANGIELSKIEGO 173 84 21 JĘZYKA NIEMIECKIEGO 202 51 20 POLONISTYCZNY 186 112 HISTORYCZNY 200 55 24 GEOGRAFICZNY 188 17 22

GIMNAZJA - ETAP WOJEWÓDZKI 2006/2007 KONKURSY: Liczba uczniów Finaliści Laureaci BIOLOGICZNY 194 97 19 CHEMICZNY 269 218 27 FIZYCZNY 188 125 16 MATEMATYCZNY 138 23 INFORMATYCZNY 202 12 43 RAZEM: 1990 909 236

GIMNAZJA Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW (1) Gimnazjum Nr 1 w Jaśle 9 laureatów: Miejskie Gimnazjum Nr 2 w Dębicy Gimnazjum Nr 2 w Mielcu Gimnazjum Sióstr Prezentek w Rzeszowie 7 laureatów: Gimnazjum Nr 2 w Stalowej Woli

GIMNAZJA Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW (2) Gimnazjum w Niechobrzu Gimnazjum Nr 5 w Stalowej Woli 4 laureatów: Miejskie Gimnazjum Nr 1 w Dębicy Miejskie Gimnazjum Nr 4 w Dębicy Gimnazjum w Giedlarowej Gimnazjum Nr 4 w ZS Nr 2 w Mielcu

GIMNAZJA Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ LAUREATÓW (3) Gimnazjum Nr 6 w ZSO w Przemyślu Gimnazjum Nr 6 w Rzeszowie Gimnazjum Nr 7 w Rzeszowie Gimnazjum Nr 1 w Sanoku Gimnazjum Nr 2 w Sanoku Gimnazjum w Sędziszowie Młp.

GIMNAZJA laureaci – gminy (1) 29 laureatów: Rzeszów 21 laureatów: Stalowa Wola 19 laureatów: Dębica 13 laureatów: Jasło, Mielec 9 laureatów: Sanok 8 laureatów: Krosno, Przemyśl 6 laureatów: Korczyna

GIMNAZJA laureaci – gminy (2) 5 laureatów: Boguchwała, Leżajsk, Jarosław, Tarnobrzeg 4 laureatów: Ropczyce, Sędziszów Młp., Zagórz

LICEA OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z NAJWIĘKSZA LICZBA LAUREATÓW I FINALISTÓW I LO w Jarosławiu - 3 (4) olimpiada: matematyczna, biologiczna, teologii katolickiej, informatyczna, ekologiczna, II LO w Przemyślu - 1 (3) chemiczna, j. polskiego, matematyczna I LO w Przemyślu - 1 (2 ) matematyczna chemiczna, j. łacińskiego, LO w Lubaczowie - (5) geograficzna, j. angielskiego

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wnioski wynikające z innych czynności nadzoru podejmowanych w roku 2006/07

Mocne strony Wyposażenie szkół, w ostatnich 3 latach, w nowoczesne pracownie multimedialne i centra multimedialne. Wdrażanie programów wychowawczych z nastawieniem na kształtowanie postaw patriotycznych. Praca z uczniem zdolnym w ukierunkowaniu na przygotowanie do konkursów przedmiotowych i do egzaminów zewnętrznych, Ciągle doskonaląca się i podnosząca swoje kwalifikacje zawodowe kadra pedagogiczna. Rosnące zainteresowanie projektami Socrates – Comenius

Mocne strony Zwiększająca się ilość zgłaszanych innowacji ( z 4 w 2002 r. do 44 w 2006 r.) 100% arkuszy organizacyjnych posiada pozytywna opinię Dokonywanie w większości szkół analizy i interpretacji wyników egzaminów Opracowane programy naprawcze w zakresie kształcenia i wychowania owocują lepszymi wynikami. Podejmowanie nowych, ciekawych form działań; m.in. uczestnictwo w różnorodnych konkursach, turniejach, zawodach.

Słabe strony pracy szkół Zbyt małe wykorzystanie pracowni komputerowych na innych lekcjach. Przeznaczanie godzin wychowawczych na inne zajęcia. Realizacja treści podręczników a nie podstawy programowej. Programy poprawy efektywności wychowania.

Słabe strony pracy szkół Brak efektywnego wykorzystania czasu pracy na zajęciach lekcyjnych. Niewystarczająca ilość egzaminatorów. Brak realizacji kompetencji kluczowych. Diagnozowanie uzdolnień uczniów. Zbyt mało indywidualnych programów i toków nauki. Brak systematycznej ewaluacji działań szkoły.

Słabe i mocne strony pracy szkół podstawowych Realizacja wychowania przedszkolnego w oddziałach przedszkolnych. Edukacja techniczna – kształtowanie umiejętności manualnych. Nadużywanie przez dyrektorów możliwości uznawania kwalifikacji nauczycieli za zbliżone. Aktywność środowiskowa szkoły. Współpraca z rodzicami. Doskonalenie nauczycieli. Realizacja funkcji wychowawczej i opiekuńczej szkoły.

Słabe i mocne strony pracy gimnazjów Niewystarczający kontakt młodzieży gimnazjalnej z wychowawcami. Brak pracowni przedmiotowych do fizyki, chemii, biologii, techniki. Niska częstotliwość oceniania. Doradztwo zawodowe. Współpraca z rodzicami. Doskonalenie nauczycieli. Udział w programach unijnych. Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Słabe strony LO Statuty szkół, prawo wewnątrzszkolne. Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Realizacja zadań wychowawcy, znajomość środowiska i problemów wychowawczych. Zbyt mała rola w środowisku. Udział nauczycieli w formach doskonalenia.

Praca z uczniem zdolnym. Wysokie wyniki egzaminu maturalnego. Mocne strony LO Praca z uczniem zdolnym. Wysokie wyniki egzaminu maturalnego. Uczestniczenie w projektach unijnych. Edukacja obywatelska. Samorządność szkolna.