Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Agencja Promocyjna Wojciech Matelski Gościejewo 74 64-611 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek Robert Lewicki Przemysław Kurczewski
Plan prezentacji: Charakterystyka branży Analiza SWOT Analiza benchmarkingowa Wnioski, rekomendacje
Charakterystyka branży Według szacunków domu mediowego Starlink wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 roku - 6,945 mld zł (o 11,4 proc. mniej niż w 2008 roku). Z prognoz domu mediowego Zenith Optimedia wynika, że w 2010 roku wartość całego rynku reklamy w Polsce wyniesie 7,3 miliarda złotych. Identyfikowany jest spadek sprzedaży największych gazet regionalnych, co może niekorzystnie wpływać na kondycję branży reklamowej. Wartość rynku reklamy – prognoza na 2010 roku (w mln zł.)
Analiza SWOT Mocne strony to przede wszystkim wieloletnie doświadczenie w branży – 14 lat, wysoka jakość świadczonych usług. Słabe strony to m. in. niedostateczne zaplecze finansowe na rozwój przedsiębiorstwa i utrzymanie należytego tempa rozwoju oraz lokalizacja. Wśród możliwości wyróżniono m.in. umowy z kolejnymi wydawnictwami oraz dywersyfikację działalności w kierunku reklamy internetowej. Największe zagrożenie to malejące zainteresowanie prasą drukowaną. Strategia firmy jest konserwatywna i konkurencyjna.
Analiza benchmarkingowa Wyniki przedsiębiorstw branży usługowej Agencja Promocyjna Wojciech Matelski Przywództwo (1) 50% 57% Polityka i strategia (2) 48% 54% Zarządzanie ludźmi (3) 49% 32% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 53% 63% Zarządzanie procesami (5) 44% Satysfakcja klientów (6) Satysfakcja zatrudnionych (7) 25% Wpływ na otoczenie (8) 43% Efekt końcowy (9) Wyniki spełnienia kryteriów Modelu EFQM (European Foundation for Quality Management) na tle wyników uzyskanych przez inne przedsiębiorstwa.
Wnioski, rekomendacje Agencja Promocyjna Wojciech Matelski jest rozwijającym się przedsiębiorstwem, o ustabilizowanej pozycji rynkowej. Rekomenduje się: zadbanie o stworzenie profesjonalnej strony internetowej, która obrazowałaby ofertę firmy zadbanie o wysokie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych wdrożenie specjalistycznego systemu raportowania skorzystanie z nieodpłatnej usługi doradczej o charakterze proinnowacyjnym w ramach transferu technologii. (podczas wdrażania systemu) podjęcie się prowadzenia działalności szkoleniowej, której celem byłoby przygotowanie do zawodu przedstawiciela handlowego rynku medialnego poprzez nabycie umiejętności aktywnej sprzedaży reklamy.
Wnioski, rekomendacje Możliwości dofinansowania inwestycji w ramach: konkursu na Działanie 1.2. „Wsparcie rozwoju MSP” działania 8.2 realizowane w ramach POIG. W związku ze zidentyfikowaną potrzebą dywersyfikacji prowadzonej działalności, w przypadku braku możliwości skorzystania z dofinansowania ze środków UE należałoby rozważyć zasadność skorzystania z komercyjnych kredytów bankowych bądź znalezienia inwestora – współudziałowca.