Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława Sikorskiego 6/ Poznań
Plan prezentacji: 1.Charakterystyka branży 2.Analiza SWOT 3.Analiza benchmarkingowa 4.Wnioski, rekomendacje
Charakterystyka branży Duża dynamika usług call center wyróżnia Polskę na tle regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce wciąż działała niewielka liczba podmiotów posiadających doskonale wyszkoloną kadrę, szeroki wachlarz usług oraz zaplecze sprzętowe na odpowiednim poziomie. Preferowane kanały komunikacji
Analiza SWOT Mocne strony to przede wszystkim konkurencyjność oferty, zaplecze kadrowe oraz znajomość rynku. Słabe strony to m. in. niewystarczające środki własne na zakup oprogramowania o funkcjonalności zbliżonej do aplikacji jakimi dysponuje konkurencja. Wśród możliwości wyróżniono m.in. uzyskanie dofinansowania na zakup narzędzi oraz zmiana przepisów dot. możliwości sprzedaży loterii na rynku polskim. Największe zagrożenia to wahania waluty, zwłaszcza Euro. Strategia firmy jest agresywna - wykorzystanie efektu synergii między mocnymi stronami organizacji i szansami w otoczeniu.
Analiza benchmarkingowa Wyniki spełnienia kryteriów Modelu EFQM (European Foundation for Quality Management) na tle wyników uzyskanych przez inne przedsiębiorstwa. Wyniki przedsiębiorstw usługowych PL Marketing Sp. z o.o. Przywództwo (1)50%46% Polityka i strategia (2)48%47% Zarządzanie ludźmi (3)49%43% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4)53%54% Zarządzanie procesami (5)44%46% Satysfakcja klientów (6)50%56% Satysfakcja zatrudnionych (7)44%46% Wpływ na otoczenie (8)43%44% Efekt końcowy (9)44%57%
Wnioski, rekomendacje Firma PL Marketing Sp. z o.o. jest młodym przedsiębiorstwem na rynku oraz innowacyjnym pod kątem świadczonych usług. Rekomenduje się: -wdrożenie specjalistycznego systemu zautomatyzowanego zarządzania połączeniami -skorzystanie z usługi doradczej o charakterze proinnowacyjnym, nieodpłatnie świadczonej przez Wielkopolski Instytut Jakości w ramach transferu technologii, -dofinansowanie zakupu oprogramowania wspierającego zautomatyzowany system zarządzania w ramach działania 1.1 Rozwój mikroprzedsiębiorstw WRPO -wykonanie testów płatności przelewami.