P o d k a r p a c k i K u r a t o r O ś w i a t y Sierpień 2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
To co najważniejsze… o czym trzeba wiedzieć .
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Podkarpacki Kurator Oświaty Sierpień 2009 r.. Witam serdecznie Panie i Panów Prezydentów, Burmistrzów, Starostów, Wójtów, obecnych tu przedstawicieli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ORGANÓW PROWADZĄCYCH WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpień 2008 Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Refleksje nad dostosowaniem procesu nauczania i uczenia się do wymagań egzaminów zewnętrznych Mielec, 29 sierpnia 2008r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

P o d k a r p a c k i K u r a t o r O ś w i a t y Sierpień 2008 r.

Witam serdecznie Panie i Panów Prezydentów, Burmistrzów, Starostów, Wójtów, obecnych tu przedstawicieli organów prowadzących. Panie i Panów Dyrektorów szkół i placówek oświatowych, przedstawicieli związków zawodowych, organizacji i instytucji wspierających system edukacji i współedukujących Moich współpracowników

sukcesów w pracy zawodowej oraz zdrowia i powodzenia w życiu osobistym i rodzinnym. Harmonijnej współpracy z otoczeniem. Abyście Państwo mogli ucieleśnić swoje plany i wizje zawodowe z pożytkiem dla Waszych uczniów, ich rodziców i pracujących u Was nauczycieli

1. Skuteczne wyrównanie szans edukacyjnych, poprzez zapewnienie lepszego dostępu najmłodszych dzieci do edukacji. 2. Poprawienie efektów kształcenia na dwóch ostatnich etapach edukacyjnych 3. Skuteczne nauczanie języków obcych 4. Osiągnięcie elastycznego modelu kształcenia, reagującego na indywidualne potrzeby i zdolności uczniów. SZKOŁA PRZYJAŹNIE WYMAGAJĄCA

problem rozwijania przez szkołę bardziej złożonych umiejętności uczniów to pięta achillesowa polskiego szkolnictwa. Rozwiązaniem jest poprawa oferty edukacyjnej dla lepszych uczniów. wiedza, umiejętności i postawy uczniów to integralny efekt kształcenia. Wiadomości są niezbędnym tworzywem pracy dydaktycznej, ale spełniają swoją rolę tylko wtedy, gdy podporządkowane są rozwijaniu umiejętności i kształtowaniu postaw uczniów.

pomimo reformy struktury szkolnictwa wskaźniki segregacji w systemie oświaty nie uległy istotnej zmianie. Dzieje się tak ze względy na niezmienioną strukturę szkolnictwa ponadgimnazjalnego. troska zarówno o najsłabszych jak i najlepszych uczniów najlepiej sprzyja wyrównywaniu szans, najpełniej wzmacniając potencjał rozwojowy

darmowe podręczniki dla dzieci podejmujących naukę w klasach rozpoczynających reformę programową (2009), (pierwsza SP i pierwsza GM). Będą własnością szkoły i będą wypożyczane kolejnym rocznikom. obowiązek szkolny od 6 roku życia. Rodzice mogą zadecydować o opóźnieniu startu szkolnego swojego dziecka. Od 2009 r. zacznie obowiązywać przeprowadzana przez psychologa przedszkolna procedura opiniowania dojrzałości szkolnej, tzw. diagnoza przedszkolna upowszechnienie wychowania przedszkolnego dzieci w wieku 3- 5 lat. Do roku 2015 edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna będą dobrze przygotowywać uczniów do nauki szkolnej. ROK RZEDSZKOLAKA

zapewnienie opieki po zajęciach szkolnych, w tym w szkołach podstawowych także w czasie ferii

złączenie programowe gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej uproszczenie prawa, przez zdefiniowanie w jednym dokumencie programowym zarówno treści kształcenia, jaki i standardów wymagań egzaminacyjnych, sformułowanych językiem efektów kształcenia obowiązkowy egzamin gimnazjalny z języka obcego od 2009 (od 2015 także w szkołach podstawowych) i egzamin maturalny z matematyki (2010)

zindywidualizowanie nauki pozwalające na zróżnicowanie programu w zależności od zainteresowań uczniów. gimnazjalista i uczeń szkoły średniej powinien być wdrażany do świadomego dokonywania wyboru. Wiąże się to z umożliwieniem uzupełniania obowiązkowych zajęć o rozwijające indywidualne pasje i zainteresowania jak i dopełniających wiedzę z dziedzin nieobjętych rozszerzonym programem nauczania

uczeń kończący szkołę średnią powinien władać jednym językiem obcym na poziomie zaawansowanym powinna się podwoić liczba maturzystów wybierających kierunki ścisłe i techniczne w gimnazjum będzie obowiązkowe nauczanie dwóch języków obcych, w tym jednego kontynuowanego

Skuteczność realizacji podstaw programowych w zakresie zagadnień związanych z nauczaniem i wychowaniem w kontekście praw człowieka Powszechność i dostępność wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem powoływania i funkcjonowania innych (publicznych i niepublicznych ) form wychowania przedszkolnego Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzonego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.

Podwyższenie jakości i efektywności nauczania matematyki, w tym w kontekście umiejętności rozwiązywania problemów i przygotowania uczniów do powszechnego egzaminu maturalnego z tego przedmiotu. Podwyższenie efektywności wykorzystania działalności krajoznawczo- turystycznej i rekreacyjnej do realizacji zadań dydaktyczno- wychowawczych i pozalekcyjnych szkoły.

Diagnoza wiedzy i umiejętności oraz potrzeb uczniów rozpoczynających naukę w szkole Rozwój kształcenia zawodowego i ustawicznego Szkoły niepubliczne Pomoc w pozyskiwaniu dostępnych funduszy europejskich Wychowanie, opieka i profilaktyka Proces oceniania wewnątrzszkolnego uczniów Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w procesie edukacyjnym. Zaangażowanie ucznia w proces edukacji. System doradztwa zawodowego w szkole. Efektywne wykorzystanie czasu pracy w szkole przeznaczonego na naukę Funkcjonalność programów szkolnych Pomoc psychologiczno- pedagogiczna Egzaminy zewnętrzne- wyniki, EWD, Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży Promowanie kształcenia matematyczno- przyrodniczego Współpraca z rodzicami uczniów, ich ważne miejsce w życiu szkoły

Program Edukacja i szkolenie 2010– informacje ogólne. Strategia rozwoju edukacji na lata Strategia Państwa dla Młodzieży na lata Narodowy Plan Działań na Rzecz Dzieci Polska dla Dzieci. Program Młodzież w działaniu na okres Strategia Rozwoju Kształcenia Ustawicznego do roku Strategia Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata Strategia Rozwoju Sportu w Polsce do 2012 r. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Strategia kierunkowa rozwoju informatyzacji Polski do roku 2013 oraz perspektywiczna prognoza transformacji społeczeństwa informacyjnego do roku 2020 DECYZJA nr 1719/2006/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program Młodzież w działaniu na okres 2007–2013) DECYZJA NR 1720/2006/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program działań w zakresie uczenia się przez całe życie ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO i RADY z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie

Kompetencje kluczowe Według OECD (1996) 1. umiejętność pracy w zespole 2. umiejętność posługiwania się nowoczesną technologią informacyjną i komunikowania się 3. umiejętność rozwiązywania problemów 4. umiejętność wysłuchiwania innych i brania pod uwagę ich punktów widzenia 5. umiejętność korzystania z odmiennych źródeł informacji 6. porozumiewanie się w kilku językach 7. łączenie i porządkowanie rozmaitych porcji wiedzy 8. umiejętność radzenia sobie z niepewnością i złożonością 9. umiejętność organizowania i oceniania własnej pracy W Polsce: 1. Skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach. 2. Efektywne współdziałanie w zespole. 3. Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób. 4. Planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się. 5. Sprawne posługiwanie się komputerem.

Kompetencje kluczowe Unia Europejska 2006 porozumiewanie się w języku ojczystym; porozumiewanie się w językach obcych; kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; kompetencje informatyczne; umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie; inicjatywność i przedsiębiorczość; świadomość i ekspresja kulturalna.

Młodzież potrzebuje pomocy w rozpoczęciu życia zawodowego. Rodzice potrzebują opieki nad dziećmi, na którą będzie ich stać, oraz odpowiedniej równowagi między życiem osobistym i zawodowym

Oddział w Przemyślu Oddział w Krośnie Radca Prawny Oddział Administracji i Obsługi Specjalista ds. obronnych Specjalista ds. bhp GŁÓWNY KSIĘGOWY Oddział w Rzeszowie Oddział Kadr i Pragmatyki Zawodowej Nauczycieli Oddział Strategii i Analiz Edukacyjnych SAMODZIELNE STANOWISKA: WYDZIAŁ STRATEGII EDUKACYJNEJ I ADMINISTRACJI WICEKURATOR KURATOR WYDZIAŁ EDUKACJI PONADGIMNAZJALNEJ I USTAWICZNEJ DYREKTOR WYDZIAŁ EDUKACJI PODSTAWOWEJ I GIMNAZJALNEJ Oddział w Tarnobrzegu DYREKTOR Oddział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Koordynator edukacji informatycznej Zespół Finansowo- Księgowy NA NASZYM PODWÓRKU: zmieniamy strukturę organizacyjną

Czytelność ról (m.in. delegowanie uprawnień) Praca zespołowa (m.in. otwarta, dobra komunikacja) Innowacyjność (m.in. doceniamy pomysły, słuchamy poglądów innych) Orientacja na wyniki (m.in. prowadzimy przeglądy, chwalimy osiągnięcia i wysiłki, nagradzamy wyniki)

Bardzo dziękuje za uwagę Jacek Wojtas