Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
CZŁOWIEK NAJLEPSZĄ INWESTYCJĄ
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
Rodzic jako doradca zawodowy
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
w nowej podstawie programowej
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
INFORMATOR O UCZNIOWSKICH PROJEKTACH EDUKACYJNYCH
Program wychowawczy szkoły
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA
Młodzieżowa przedsiębiorczość
szkół ponadgimnazjalnych
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA Szkolny Program Przygotowań m.st. Warszawa przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ale (a może przede wszystkim)
EO/EPC w działaniu Szkoła demokracji – szkoła samorządności
Nauczanie EO i EPC Szkoła demokracji – szkoła samorządności
w praktyce pedagogicznej
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie III Nauczanie EO i EPC Opracowały:
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Wychowanie ekologiczne
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Wychowanie fizyczne
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty Urszula Szymańska-Kujawa

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁA PODSTAWOWA W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze,podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej.

GIMNAZJUM Przedmiot Wiedza o Społeczeństwie Tematyka: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl GIMNAZJUM Przedmiot Wiedza o Społeczeństwie Tematyka: Praca i przedsiębiorczość. Gospodarka rynkowa Gospodarstwo domowe Pieniądz i banki Gospodarka w skali państwa Przedsiębiorstwo i działalność gospodarcza Etyka w życiu gospodarczym

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Podstawy przedsiębiorczości to przedmiot obowiązkowy, nauczany tylko w zakresie podstawowym. Z kolei Ekonomię w praktyce uczeń może wybrać jako przedmiot uzupełniający, rozwijający jego zainteresowania. www.pcen.pl

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Przedmiot Wiedza o Społeczeństwie Tematyka: Edukacja i praca w Polsce i Unii Europejskiej

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PODSTAWA PROGRAMOWA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI IV etap edukacyjny – tylko zakres podstawowy Treści nauczania – wymagania szczegółowe 1. Człowiek przedsiębiorczy. 2. Rynek – cechy i funkcje 3. Instytucje rynkowe 4. Państwo, gospodarka 5. Przedsiębiorstwo 6. Rynek pracy

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Ekonomia w praktyce jest nowym przedmiotem ujętym w podstawie programowej. Jednak treści zapisane w wymaganiach szczegółowych tego przedmiotu były dotychczas realizowane w polskich szkołach w ramach zajęć dodatkowych lub przedmiotu podstawy przedsiębiorczości

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PODSTAWA PROGRAMOWA PRZEDMIOTU Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, tel. 17 85 340 97 email: biuro@pcen.pl, www.pcen.pl SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PODSTAWA PROGRAMOWA PRZEDMIOTU EKONOMIA W PRAKTYCE IV etap edukacyjny przedmiot uzupełniający Treści nauczania 1. Planowanie przedsięwzięcia uczniowskiego o charakterze ekonomicznym. 2. Analiza rynku 3. Organizacja przedsięwzięcia 4. Ocena efektów działań