WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Indywidualne nauczanie
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w ramowych statutach: 1
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Przykładowy model podziału środków
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY RAPORT WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański NADZÓR PEDAGOGICZNY W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWA OŚWIATOWEGO Art. 35 ust.6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 r. Nr.67, poz. 329 z późniejszymi zmianami) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. (Dz.U. z 2004r. Nr 89, poz. 845) PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Zadania dyrektora w świetle nowego rozporządzenia 1) planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości, w tym badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów; 2) decyduje o doborze technik i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych przy dokonywaniu wewnętrznego mierzenia jakości, tworzy je oraz może współdziałać w ich tworzeniu z instytucjami wspomagającymi; PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański Zadania dyrektora cd. 3) raz w roku szkolnym opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości i przedstawia go kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę; 4) opracowuje program rozwoju szkoły lub placówki, określający zadania służące doskonaleniu jakości pracy szkoły lub placówki i terminy ich realizacji: a) obejmujący 5 lat szkolnych, b) obejmujący rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wskazanych przez kuratora oświaty oraz wyników mierzenia jakości pracy szkoły lub placówki przeprowadzonego w poprzednim roku szkolnym; PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Zasady pisania i cechy raportu... Raport powinien być dokumentem publicznym, przeznaczonym dla wszystkich zainteresowanych pracą szkoły Raport powinien zawierać ocenę poszczególnych dziedzin pracy szkoły na podstawie wyników badań (ankiet, wywiadów, hospitacji, rozmów, analiz..) przeprowadzonych podczas samooceny Raport powinien wskazywać mocne i słabe strony pracy szkoły dotyczące każdego badanego obszaru jej działania PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Zasady pisania i cechy raportu ... Numeracja zagadnień musi być zgodna z ustaloną dla głównych dziedzin i wskaźników działania W raporcie powinien być określony zakres badania pracy szkoły (czy dotyczy wszystkich obszarów, czy tylko wybranego) Raport powinien zawierać charakterystykę szkoły i środowiska, w którym szkoła pracuje W raporcie nie wolno umieszczać nazwisk nauczycieli ani innych pracowników szkoły, w raporcie piszemy o problemach.. PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Zasady pisania i cechy raportu Wszystkie stwierdzenia i wnioski muszą być poparte dowodami, chociaż w raporcie nie trzeba ich zamieszczać Styl musi być jasny i jednoznaczny, a zapisy obiektywne, pisane rzeczowo i bez emocji. Raport powinien być zrozumiały także dla niefachowych czytelników Jakiekolwiek fakty muszą być starannie sprawdzone, błędy rzeczowe mogą podważyć wiarygodność oceny. PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

(miejscowość i data sporządzenia Raportu)  RAPORT z wewnętrznego mierzenia jakości pracy w ........................................................ (nazwa szkoły / placówki) w roku szkolnym ................ Ogólne informacje o szkole (placówce). Podstawa sporządzenia raportu: ▪       cele i zakres mierzenia jakości w danym roku szkolnym, ▪       źródła informacji - przeprowadzone badania, ▪       metody, techniki i narzędzia diagnostyczne. Wyniki - opis i ocena jakości pracy w diagnozowanym zakresie z uwzględnieniem standardów i wskaźników oceny jakości określonych w Załączniku nr 2. Wskazanie mocnych i słabych stron pracy szkoły (placówki). Sposób wykorzystania wyników mierzenia jakości. Wnioski. Załączniki (wg uznania autora), np. prezentacja danych, narzędzia badawcze. .................................................................................................... (miejscowość i data sporządzenia Raportu) ..................................................... (podpis dyrektora) PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

(miejscowość i data sporządzenia raportu)  RAPORT z wewnętrznego mierzenia jakości pracy w ........................................................ (nazwa szkoły / placówki) w roku szkolnym ................ Ogólne informacje o szkole (placówce). Podstawa sporządzenia raportu: ▪       cele i zakres mierzenia jakości w danym roku szkolnym, ▪       źródła informacji ▪       techniki i narzędzia diagnostyczne przebieg mierzenia jakości pracy szkoły Wyniki - opis i ocena jakości pracy w diagnozowanym zakresie z uwzględnieniem standardów i wskaźników oceny jakości określonych w Załączniku nr 2. Wskazanie mocnych i słabych stron pracy szkoły (placówki). Uwagi i wnioski z przeprowadzonego mierzenia Sposób wykorzystania wyników mierzenia jakości. Załączniki (wg uznania autora), np. prezentacja danych, narzędzia badawcze. .................................................................................................... (miejscowość i data sporządzenia raportu) ..................................................... (podpis dyrektora) PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański PROPONOWANA STRUKTURA RAPORTU Z WEWNĘTRZNEGO MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (PLACÓWKI)... OGÓLNE INFORMACJE O SZKOLE: Możemy zamieścić: dane szkoły informacje o misji i wizji szkoły (placówki) jeżeli szkoła lub placówka ją posiada; informacje o organizacji szkoły: liczbie nauczycieli i innych pracowników szkoły (placówki), liczbie oddziałów oraz uczniów; funkcjonowaniu oddziałów integracyjnych, sportowych lub specjalnych, realizowanych innowacjach oraz programach autorskich; liczbie uczniów objętych nauczaniem indywidualnym, indywidualnym tokiem lub programem nauki; PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

OGÓLNE INFORMACJE O SZKOLE o wejściu szkoły (placówki) na drogę budowania systemu zapewniania jakości: czy szkoła (placówka) rozpoczęła budowanie systemu zapewniania jakości oraz ewentualnie czy posiada już formalne potwierdzenie jego funkcjonowania (np. certyfikat lub tytuł). specyficznych uwarunkowaniach środowiskowych oraz innych, które wpływają na pracę szkoły; o zasobach materialnych szkoły i stopniu dostosowania bazy szkolnej do realizowanych zadań. PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

2. PODSTAWA SPORZĄDZENIA RAPORTU: CELE I ZAKRES MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (PLACÓWKI) W DANYM ROKU SZKOLNYM PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

2. PODSTAWA SPORZĄDZENIA RAPORTU źródła informacji techniki i narzędzia badawcze przebieg mierzenia jakości pracy PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański 3. Wyniki - opis i ocena jakości pracy w diagnozowanym zakresie z uwzględnieniem standardów i wskaźników oceny jakości określonych w Załączniku nr 2. odniesienie do zakresu, obszaru, standardu i wskaźnika określenie stopnia spełnienia wskaźnika PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański 4. Wskazanie mocnych i słabych stron pracy szkoły (placówki). 5. Uwagi i wnioski z przeprowadzonego mierzenia /dotyczące mierzenia, co jest istotne, jednostkowe fakty, zdarzenia, co można z tym problemem zrobić, jak wykorzystać, jak poprawić.../ 6. Sposób wykorzystania wyników mierzenia jakości /program rozwoju szkoły, decyzje dyrektora.../ 7. Załączniki (wg uznania autora), np. prezentacja danych, narzędzia badawcze. PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański ........................................... /pieczątka szkoły/placówki/ /miejscowość, data/   ........................................ /sygnatura pisma/ Pan Stanisław Rusznica Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie Zgodnie z §5 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz, przesyłam raport z przeprowadzonego w br. szkolnym wewnętrznego mierzenia jakości szkoły/placówki. Informuję jednocześnie, że ....... /podajemy informacje o sposobie i terminie ( ewentualnie planowanym terminie) wypełnienia obowiązku wynikającego z §5 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia - w stosunku do rady pedagogicznej , rady rodziców i organu prowadzącego szkołę/. ...................................... /pieczątka i podpis dyrektora/ PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański

Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański Dziękujemy PCEN Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański