Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
Advertisements

Generator przyszłości
Rekrutacja.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedmiotowe testy diagnostyczne uwzględniające kompetencje kluczowe, a obowiązujące standardy egzaminacyjne dr Henryk Szaleniec.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Izabela Kołodziejczyk
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
„Szkolne Centrum Nauki”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec

Wirtualne koła naukowe ­ środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni

Główne wątki Czym będzie wirtualna szkoła uczniów utalentowanych? Jakich uczniów nazwiemy utalentowanymi? W jaki sposób będzie prowadzona rekrutacja do kół? Jak będą zorganizowane wirtualne koła naukowe? Trzy grupy aktywności w ramach wirtualnych kół naukowych. 5 filarów wirtualnej szkoły dla uczniów utalentowanych.

Czym będzie wirtualna szkoła uczniów utalentowanych? Wirtualna szkoła oznacza środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni przy pomocy odpowiednich narzędzi i aplikacji ułatwiających współpracę pomimo znacznych odległości dzielących uczniów.

Czym będzie wirtualna szkoła uczniów utalentowanych? Głównym celem wirtualnego koła jest zapewnienie utalentowanym uczniom, rozproszonym w 200 szkołach, możliwości dostępu do zaawansowanych metod samodzielnego uczenia się w kontakcie z nauczycielem akademickim oraz innymi uczniami poprzez Sieć.

Jakich uczniów nazywamy utalentowanymi? Ellen Winner 1 uważa, że uczniów utalentowanych wyróżniają trzy grupy cech: 1. W dziedzinie, w której posiadają talent, rozwijają się znacznie wcześniej niż ich rówieśnicy, a nauka nie tylko nie stanowi dla nich trudności, ale ponadto sprawia im przyjemność zapewniając jednocześnie wysoki poziom motywacji i szybki postęp. 1 Winner Ellen, Gifted Children: Myths and Realities, Basic Books, New York, 1996.

Jakich uczniów nazywamy utalentowanymi? 2.Utalentowani uczniowie nie tylko uczą się w swojej dziedzinie szybciej, niż nawet bardzo zdolni, ale także uczą się w całkiem inny sposób pod względem jakościowym dokonując własnych odkryć koniecznych do rozwiązania problemu, nad którym się koncentrują. Od najmłodszych lat potrafią się uczyć samodzielnie przy minimalnej pomocy dorosłych.

Jakich uczniów nazywamy utalentowanymi? 3.Prawie że obsesyjnie interesują się dziedziną, w której posiadają talent i dążą do mistrzowskiego jej opanowania. Często potrafią tak intensywnie koncentrować się na swojej dziedzinie, że mogą całkowicie wyłączyć się z tego, co się wokół nich dzieje.

W jaki sposób będzie prowadzona rekrutacja do kół? W projekcie zaplanowano udział około 400 uczniów w wirtualnych kołach naukowych dla utalentowanych w zakresie akademickim w obszarze przedmiotów matematyczno­ przyrodniczych. W roczniku rozpoczynającym naukę w gimnazjum we wrześniu 2010 mogą się nie trafić utalentowani uczniowie w danej szkole.

W jaki sposób będzie prowadzona rekrutacja do kół? W trakcie rekrutacji będą brane pod uwagę 4 czynniki. 1.Rezultat osiągnięty w konkursie matematyczno -przyrodniczym w szkole podstawowej. 2.Wynik sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej. 3.Wynik testu diagnostycznego w części matematycznej i przyrodniczej. 4.Wynik obserwacji nauczycielskich w pierwszych czterech miesiącach nauki w gimnazjum.

Jak będą zorganizowane wirtualne koła naukowe? Wirtualne koła naukowe będą zorganizowane według dziedzin: biologia, chemia, geografia, fizyka, informatyka, matematyka tworząc wirtualną szkołę uczniów utalentowanych.

Grupy aktywności w ramach wirtualnych kół naukowych Praca w Sieci z opiekunem akademickim przed obozem naukowym. Dzięki programowi Microsoft Office Live Meeting, który może być wykorzystywany w internetowych szkoleniach na żywo można dokonywać prezentacji, udostępniać pliki, a nawet przekazywać kontrolę nad pulpitem. Uczestnicy mogą sporządzać szkice na wirtualnej tablicy – przebieg jest archiwizowany.

Grupy aktywności w ramach wirtualnych kół naukowych I interdyscyplinarny obóz naukowy dla 100 wyróżniających się uczestników kół naukowych – uczniowskie badania. Praca w Sieci pomiędzy pierwszym i drugim obozem naukowym. II interdyscyplinarny obóz naukowy sumujący rezultaty uczniowskich badań.

Harmonogram działań ZadanieTerminOdpowiedzialni za organizację Rekrutacja uczniówDo Szkoła i WSiP Utworzenie wirtualnych kół Nauczyciele akademiccy Praca wirtualnych kół z wykorzystaniem platformy – Nauczyciele akademiccy I obóz naukowy - badawczylipiec lub wrzesień 2011 WSiP i Nauczyciele akademiccy Praca wirtualnych kół z wykorzystaniem platformy Rok szkolny 2011/2012 Nauczyciele akademiccy II obóz naukowy- sumujący rezultaty Wrzesień 2012 WSiP i Nauczyciele akademiccy

Dostęp do szkolnej pracowni przedmiotowej Obozy naukowe Praca w Sieci z rówieśnikami Indywidualna praca własna Praca z pod kierunkiem nauczyciela akademickiego 5 filarów wirtualnej szkoły dla uczniów utalentowanych

Dziękuję za uwagę