(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Advertisements

Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Misja Inkubator ma na celu poprawę konkurencyjności oraz innowacyjności Wielkopolski poprzez wspieranie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw opartych na.
Biznes w Internecie.
6. Strategie zarządzania
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
System dystrybucji treści elektronicznych
SZKOŁA LETNIA ZARZĄDZANIA 2012 „TEORIA I PRAKTYKA ZARZĄDZANIA
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Podstawowa analiza rynku
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Instytut Gospodarki.
MARKETING STRATEGICZNY
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Rywalizacja między firmami w sektorze
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Apolonia Medical S.A. Prezentacja dla Inwestorów Maj 2010 r. 1 1.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Otoczenie technologiczne przedsiębiorstwa
ROLA I ZNACZENIE PATENTOWANIA DLA SUKCESU W BIZNESIE Michał du Vall.
Strategia przedsiębiorstwa
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Paczków dnia r..
OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
ROZWÓJ BAZY B+R POLITECHNIKI KOSZALIŃSKIEJ
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska Droga do innowacji (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska Innowacje w Polsce Czy w Polsce można tworzyć nowatorskie przedsięwzięcia i innowacyjne firmy zmieniające świat? (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska

Wynalazki czy zastosowania? To nie wynalazki, ale ich zastosowanie zmienia świat. Nowatorskie modele biznesowe i przełomowe innowacje procesowe bazują na wiedzy, wyobraźnie, często innym zastosowaniu istniejących odkryć naukowych i technologicznych. (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Droga Lachowskiego BGP w Łodzi PKO BP BRE - mBank (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje z zakresu technologii informacyjnej, które pojawiły się w ostatnich 50 latach zyskały masę krytyczną o sile pozwalającej na całkowitą zmianę stylu życia, sposobu pracy jednostki i zasad działania przedsiębiorstw (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Moore’a Prognoza sformułowana w 1965 roku Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się co 18 miesięcy Szybkość komputerów podwaja się co 18 miesięcy (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Metcalfe’a W 1993 przez Roberta Metcalfe’a Założyciel 3Com i wynalazca Ethernet Użyteczność sieci telekomunikacyjnej rośnie proporcjonalnie do kwadratu liczby urządzeń (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Glidera Na początku lat 90-tych XX wieku Przepustowość łączy rośnie znacznie szybciej niż wynikałoby to z prawa Moore’a (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

Technologie informacyjne i internet są dziś wszechobecne w gospodarce i mają wpływ na wszystkie jej obszary, zmieniają sposób funkcjonowania przedsiębiorstw we wszystkich branżach oraz wpływają na wszystkie aspekty życia człowieka (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje Podażowe – odkrycia, wynalazki pod wpływem własnej dociekliwości Popytowe – stymulowane przez potrzeby rynku poszukiwania rozwiązań (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje Nowa wiedza Klienci Czołowi użytkownicy Projektowanie empatyczne Fabryki wynalazków Specjalne zespoły projektowe Innowacje otwartego rynku (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 1 Ogólnie Produktowe Procesowe Ze względu na cel wprowadzenia Funkcyjne – służą nowym funkcjom Przedmiotowe organizacyjne (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 2 Innowacje w przedsiębiorstwie Techniczne Organizacyjne Marketingowe Innowacje z punktu widzenia zmian Radykalne Rekombinacyjne modyfikacyjne (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 3 Z punktu widzenia sposobu wprowadzenia Innowacje systemowe Innowacje jednostkowe Z punktu widzenia skali zjawiska Innowacja zachowawcza Innowacja przełomowa, co najmniej jedno Nowe charakterystyki lub 5x poprawa Zmniejszenie kosztów o co najmniej 30% Zmiana podstaw konkurencji w branży (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 4 Innowacje z p.widzenia oddziaływania na klienta Innowacje skokowe Innowacje ciagłe, dynamiczne Innowacje ciągłe Innowacje z p.widzenia oryginalności zmian Innowacje kreatywne Innowacje imitujące (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Tymczasem rewolucji dokonują produkty, które często jako nowości sa niedoskonałe, ale ich funkcjonalność i dostępność cenowa decydują o szybkim zdobywaniu popularności (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, To nie produkty lecz modele biznesowe są współcześnie źródłem przewagi konkurencyjnej (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Menadżerowie ryzykanci są często przyczyną upadku firm, którym przewodzą. Z drugiej strony nadmierna ostrożność sprowadza je do przeciętności, która obecnie jest także drogą wprost do niebytu (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,