Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Istota i etapy procesu przedsiębiorczego."— Zapis prezentacji:

1 Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Przedsiębiorczość Istota i etapy procesu przedsiębiorczego. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

2 Model Timmonsa (Metafora Żonglera)- elementy procesu przedsiębiorczego
Szanse Zasoby Zespół PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

3 Przedsiębiorczość jako proces
Przedsiębiorczość należy postrzegać jako proces identyfikacji i realizacji szans pojawiających się w otoczeniu, w którym nie ma miejsca na stagnację. Timmons „ciągła pogoń za szansą” PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

4 Etapy procesu przedsiębiorczego
Identyfikacja szansy. Doprecyzowanie koncepcji biznesu. Oszacowanie zapotrzebowania na zasoby i pozyskanie zasobów. Wprowadzenie w życie koncepcji biznesu i zarządzanie nowym przedsięwzięciem. Zarządzanie rozwojem przedsięwzięcia i „zbieranie plonów”. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

5 Szansa Podziała na interpretatywne (subiektywne) i pozytywistyczne (obiektywne) ujęcie. (Barone,Shane) aby pomysł stał się szansą : Nowość, użyteczność, potencjał ekonomiczny (marża). „Tylko 1-2 pomysł na 100 uznaje się za szanse rynkowe o znacznym potencjale.” PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

6 Źródła pomysłów na biznes
Rozwiązanie Problemu Sieć kontaktów Doświadczenie w branży Analiza map grup strategicznych (jest to metoda pozwalająca na identyfikację luk rynkowych na podstawie analizy rynku, dokonywanej zazwyczaj na podstawie dwóch kryteriów) Pasja i zainteresowania PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

7 Zespół Firmy zakładane razem ze wspólnikiem mają wyższe szanse na przetrwanie. Jaki powinien być zespół założycielski firmy? PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

8 Kryteria oceny zasobów
Wartość (wynika z możliwości jakie daje jego zastosowanie) Rzadkość zasobu (może wynikać z wysokich kosztów pozyskania, ograniczonego występowania albo niepowtarzalnego charakteru). Trudność w skopiowaniu (może mieć w źródło w kontekście społecznym lub historycznym, w ochronie prawnej) Substytucyjność (zastępowalność) PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

9 Ale… „im bardziej unikatowy, trudny do skopiowania bądź nieposiadający substytutów jest zasób oferujący możliwości wykorzystania szans i neutralizacji zagrożeń, tym większy ma on potencjał, by stać się źródłem trwałej przewagi strategicznej na rynku” PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

10 Trudność w skopiowaniu Substytucyjność
Rodzaj zasobu Wartość Rzadkość Trudność w skopiowaniu Substytucyjność Zasoby fizyczne tak Czasami Nieczęsto Reputacja na rynku Tak Zasoby organizacyjne Zasoby finansowe Nie nie Zasoby intelektualne i ludzkie Zazwyczaj Zasoby technologiczne czasami Źródło: M.J. Dollinger

11 Mapa empatii PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

12 Dziękuję za uwagę ! PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW


Pobierz ppt "Istota i etapy procesu przedsiębiorczego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google