(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska Droga do innowacji (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska Innowacje w Polsce Czy w Polsce można tworzyć nowatorskie przedsięwzięcia i innowacyjne firmy zmieniające świat? (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Wynalazki czy zastosowania? To nie wynalazki, ale ich zastosowanie zmienia świat. Nowatorskie modele biznesowe i przełomowe innowacje procesowe bazują na wiedzy, wyobraźnie, często innym zastosowaniu istniejących odkryć naukowych i technologicznych. (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Droga Lachowskiego BGP w Łodzi PKO BP BRE - mBank (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje z zakresu technologii informacyjnej, które pojawiły się w ostatnich 50 latach zyskały masę krytyczną o sile pozwalającej na całkowitą zmianę stylu życia, sposobu pracy jednostki i zasad działania przedsiębiorstw (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Moore’a Prognoza sformułowana w 1965 roku Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się co 18 miesięcy Szybkość komputerów podwaja się co 18 miesięcy (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Metcalfe’a W 1993 przez Roberta Metcalfe’a Założyciel 3Com i wynalazca Ethernet Użyteczność sieci telekomunikacyjnej rośnie proporcjonalnie do kwadratu liczby urządzeń (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Prawo Glidera Na początku lat 90-tych XX wieku Przepustowość łączy rośnie znacznie szybciej niż wynikałoby to z prawa Moore’a (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
Technologie informacyjne i internet są dziś wszechobecne w gospodarce i mają wpływ na wszystkie jej obszary, zmieniają sposób funkcjonowania przedsiębiorstw we wszystkich branżach oraz wpływają na wszystkie aspekty życia człowieka (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje Podażowe – odkrycia, wynalazki pod wpływem własnej dociekliwości Popytowe – stymulowane przez potrzeby rynku poszukiwania rozwiązań (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Innowacje Nowa wiedza Klienci Czołowi użytkownicy Projektowanie empatyczne Fabryki wynalazków Specjalne zespoły projektowe Innowacje otwartego rynku (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 1 Ogólnie Produktowe Procesowe Ze względu na cel wprowadzenia Funkcyjne – służą nowym funkcjom Przedmiotowe organizacyjne (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 2 Innowacje w przedsiębiorstwie Techniczne Organizacyjne Marketingowe Innowacje z punktu widzenia zmian Radykalne Rekombinacyjne modyfikacyjne (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 3 Z punktu widzenia sposobu wprowadzenia Innowacje systemowe Innowacje jednostkowe Z punktu widzenia skali zjawiska Innowacja zachowawcza Innowacja przełomowa, co najmniej jedno Nowe charakterystyki lub 5x poprawa Zmniejszenie kosztów o co najmniej 30% Zmiana podstaw konkurencji w branży (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Rodzaje innowacji 4 Innowacje z p.widzenia oddziaływania na klienta Innowacje skokowe Innowacje ciagłe, dynamiczne Innowacje ciągłe Innowacje z p.widzenia oryginalności zmian Innowacje kreatywne Innowacje imitujące (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Tymczasem rewolucji dokonują produkty, które często jako nowości sa niedoskonałe, ale ich funkcjonalność i dostępność cenowa decydują o szybkim zdobywaniu popularności (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, To nie produkty lecz modele biznesowe są współcześnie źródłem przewagi konkurencyjnej (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, Menadżerowie ryzykanci są często przyczyną upadku firm, którym przewodzą. Z drugiej strony nadmierna ostrożność sprowadza je do przeciętności, która obecnie jest także drogą wprost do niebytu (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska,