PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 86 2009-2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Źródła planowania: Ustawa o systemie oświaty. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Program.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR

I ROK Stymulacja harmonijnego rozwoju każdego dziecka w celu przeciwdziałania dysleksji w oparciu o metodę prof. J. Cieszyńskiej. Cele: PRZEDSZKOLE Stworzenie bazy dydaktycznej sprzyjającej realizacji działań metodą J. Cieszyńskiej Krok po kroku. Zorganizowanie warsztatów metodycznych dla nauczycieli Zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów RODZICE Zapoznanie się z problematyką ryzyka dysleksji

I ROK Stymulacja harmonijnego rozwoju każdego dziecka w celu przeciwdziałania dysleksji w oparciu o metodę prof. J. Cieszyńskiej. Cele: DZIECKO Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej Usprawnianie narządów artykulacyjnych Rozwijanie zainteresowań językiem NAUCZYCIEL Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie systemu językowego w ramach warsztatów WDN Przygotowanie własnych materiałów dotyczących metody Krok po kroku Prowadzenie grup terapeutycznych w celu przeciwdziałania ryzyku dysleksji u dzieci

I ROK Stymulacja harmonijnego rozwoju każdego dziecka w celu przeciwdziałania dysleksji w oparciu o metodę prof. J. Cieszyńskiej. ZADANIASTRATEGIE DZIAŁANIASPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Rozwijanie aktywności językowej u dzieci Systematyczne prowadzenie ćwiczeń ogólnorozwojowych Tworzenie systemu językowego sprzyjających opanowaniu przez dzieci systemu językowego Zajścia otwarte przez rodziców Zapisy w dziennikach i planach. Scenariusze zajęć. Warsztaty. Rada szkoleniowa.

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. Cele: PRZEDSZKOLE Stworzenie bazy dydaktycznej do realizacji celów i zadań Pomoc w zorganizowaniu warsztatów metodycznych dla nauczycieli Zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów Zapewnienie dzieciom możliwości udziału w koncertach, spotkaniach z muzyką na terenie przedszkola RODZICE Włączenie się Rodziców w organizację wyjazdów na koncerty muzyczne (filharmonia, szkoły muzyczne) Szanowanie każdego rodzaju wrażliwości muzycznej dziecka

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. Cele: DZIECKO Rozwijanie percepcji słuchowej Usprawnianie koordynacji ruchowej Rozwijanie zainteresowań dzieci muzyką klasyczną i współczesną Zachęcanie dzieci do tworzenia muzyki z wykorzystaniem różnego rodzaju instrumentów NAUCZYCIEL Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie wychowania muzycznego w ramach warsztatów WDN Przygotowanie własnych materiałów dotyczących wychowania muzycznego Prowadzenie zespołu muzycznego małych dzieci

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. ZADANIASTRATEGIE DZIAŁANIASPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Kształtowanie aktywności muzycznej dziecka. Rozwijanie zdolności artystycznych i ruchowych dziecka poprzez wykorzystanie muzyki. Rozbudzanie zainteresowania muzyka poprzez aktywne uczestnictwo w zespole muzycznym małego dziecka. Praktyczne wprowadzenie dzieci w świat muzyki poprzez tworzenie własnej muzyki z wykorzystaniem instrumentów. Planowanie, organizowanie różnych form aktywności poprzez organizowanie wycieczek do filharmonii, szkoły muzycznej. Udział dzieci w koncertach na terenie przedszkola. Wykorzystywanie wrażliwości muzycznej do tworzenia prac plastycznych oraz improwizacji ruchowych. Zapisy w dziennikach i planach. Scenariusze zajęć. Warsztaty. Rada szkoleniowa.

III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: PRZEDSZKOLE Zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów i pomocy związanych z projektem. Współpraca ze szkołą MERIDIAN. Zorganizowanie konkursu plastycznego Przedszkolak poszukiwaczem przygód na świecie. Pozyskanie sponsorów w celu rozwinięcia projektu. RODZICE Pomoc rodziców w doposażenie kącików tematycznych. Współpraca z rodzicami nauczycielami języków obcych

III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: DZIECKO Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu kultury i tradycji wybranych krajów. Organizowanie przedsięwzięć mających na celu rozbudzanie ciekawości dzieci, wzbudzaniu entuzjazmu i wrażliwości na kulturę innych krajów ( Dzień wybranego kraju, sesje czytania książek zagranicznych pisarzy). Rozbudzanie u dzieci potrzeby tworzenia na podstawie zdobytych wiadomości. Przygotowanie gazetki tematycznej. Przygotowanie przedstawienia teatralnego związanego tematycznie z danym krajem.

III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych potrzebnych do pracy z projektem. Zorganizowanie kącików tematycznych. Rada szkoleniowa nt. Poznajemy kultury świata. Zorganizowanie spotkania ze znanym podróżnikiem.

III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów ZADANIASTRATEGIE DZIAŁANIASPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Prowadzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu kultury i tradycji różnych krajów Rozbudzanie zainteresowania innymi krajami poprzez aktywne uczestnictwo w dniach poświęconych poszczególnym wybranym krajom. Praktyczne wyposażenie dzieci w wiedzę o innych krajach poprzez uczestnictwo w sytuacjach edukacyjnych sprzyjających poznawaniu kultury i tradycji tych krajów Rozwijanie różnych form aktywności dzieci poprzez organizowanie konkursów, przedstawień, spotkań,kącików tematycznych Kronika Scenariusze sytuacji edukacyjnych Warsztaty, Zapisy w dziennikach, plany pracy

IV ROK Rozbudzanie zainteresowań dziecka edukacją matematyczną poprzez korzystanie z technologii informatycznej jako źródła wiedzy. Cele: PRZEDSZKOLE Rozszerzenie bazy dydaktycznej do pracy z dziećmi w zakresie edukacji matematycznej i edukacji informatycznej RODZICE Zapoznanie rodziców z niebezpieczeństwami, korzyściami oraz zasadami bhp wynikającymi podczas pracy dzieci z komputerem.

IV ROK Rozbudzanie zainteresowań dziecka edukacją matematyczną poprzez korzystanie z technologii informatycznej jako źródła wiedzy. Cele: DZIECKO Rozwijanie zainteresowań dzieci informatyką poprzez pracę z edukacyjnymi programami multimedialnymi, oraz korzystanie z zasobów Internetu. Rozwijanie dziecięcych zainteresowań edukacją matematyczną, Wskazywanie sposobów bezpiecznej i,,zdrowej pracy z komputerem. NAUCZYCIEL Przygotowanie materiałów dotyczących edukacji matematycznej, Prowadzenie grupy informatycznej.

IV ROK Rozbudzanie zainteresowań dziecka edukacją matematyczną poprzez korzystanie z technologii informatycznej jako źródła wiedzy. ZADANIASTRATEGIE DZIAŁANIASPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Uświadamianie dzieciom zasad bhp w pracy z komputerem. rozbudzanie zainteresowania dzieci edukacją matematyczną poprzez aktywne uczestnictwo w grupach informatycznych ( praca z programami multimedialnymi i korzystanie z Internetu) Ukazywanie dzieciom korzyści wynikających z technologii informatycznej. Prowadzenie z dziećmi zajęć z zakresu edukacji matematycznej, grupy informatyczne, Uczestnictwo dzieci w pokazach prezentacji multimedialnych. Zapisy w dzienniku i planach miesięcznych, Scenariusze zajęć Quiz,,matematyka na wesoło, Praca z grupami informatycznymi, Konkurs wiedzy z zakresu informatyki

V ROK Rozwijanie postaw społecznych u dzieci poprzez udział w zajęciach integracyjnych z wykorzystaniem metod pedagogiki zabawy. Cele: PRZEDSZKOLE tworzenie bazy do realizacji zadań i celów zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów, współpraca między przedszkolami zapewnienie dzieciom możliwości integracji w obrębie grup przedszkolnych i społeczności lokalnej RODZICE przybliżenie rodzicom metod pedagogiki zabawy podczas zajęć otwartych włączenie się rodziców w organizację imprez przedszkolnych prowadzonych metodami pedagogiki zabawy integracja dzieci, rodziców i nauczycieli poprzez zaangażowanie rodziców we wspólną zabawę z dziećmi

V ROK Rozwijanie postaw społecznych u dzieci poprzez udział w zajęciach integracyjnych z wykorzystaniem metod pedagogiki zabawy. Cele: NAUCZYCIEL zapoznanie z nowymi technikami pedagogiki zabawy poprzez wykorzystanie różnorodności środków wyrazu (media, ruch, dotyk, gest, taniec, malowanie, lepienie, pantomima) w różnych formach doskonalenia zawodowego poszukiwanie i transponowanie do pracy dydaktycznej różnych metod pedagogiki zabawy oddziaływujących na różne zmysły stosowanie wielopoziomowości komunikacji (werbalnej i niewerbalnej, ruchowej i emocjonalnej) podczas zajęć prowadzonych metodami pedagogiki zabawy DZIECKO integrowanie się z innymi dziećmi w grupie, przedszkolu oraz ze środowiskiem lokalnym usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, ruchowej rozwijanie twórczego myślenia kształtowanie tolerancji, akceptacji siebie i innych doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i współdziałania z innymi

V ROK Rozwijanie postaw społecznych u dzieci poprzez udział w zajęciach integracyjnych z wykorzystaniem metod pedagogiki zabawy. ZADANIASTRATEGIE DZIAŁANIASPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Rozwijanie postaw społecznych poprzez metodę pedagogika zabawy Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i współdziałania z innymi Prowadzenie z dziećmi zajęć z zakresu pedagogiki zabawy angażujących różne zmysły Współpraca ze środowiskiem lokalnym mająca na celu integrację Prowadzenie cyklicznych zajęć metodą pedagogiki zabawy z udziałem wszystkich dzieci przedszkolnych Włączenie rodziców w organizację i wspólną zabawę podczas imprez plenerowych, zajęć otwartych i uroczystości klasowych Zapisy w dziennikach i planach. Scenariusze zajęć. Rada szkoleniowa. Strona internetowa