MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 18 PAŹDZIERNIKA 2012 R. PAŃSTWO OPTIMUM PAŃSTWO OPTIMUM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

DOBRA WIARA POWSZECHNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ
PROJEKT ZMIANY USTAWY O INFORMATYZACJI. I INNYCH AKTÓW PRAWNYCH
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Uwaga nadchodzi !!! Administracja 2.0 VIII Samorządowe Forum Kapitału i Finansów 13 października 2010 Prof. dr hab. Krzysztof Rybiński, Rektor Wyższa Szkoła.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
Platforma Usług Elektronicznych
dr Elwira Gross-Gołacka Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Departament Analiz i Komunikacji Publicznej
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
E - obywatel.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Praca. Rozwój. Rodzina. WYBORY SAMORZĄDOWE 16 LISTOPADA 2014 Miliardy dla samorządu. Lepsze życie Polaków. Platforma Bliżej ludzi.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Urząd Skarbowy w Rybniku
Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 18 PAŹDZIERNIKA 2012 R. PAŃSTWO OPTIMUM PAŃSTWO OPTIMUM

WYZWANIA I TRUDNOŚCI. CO ZASTALIŚMY? Stajnia Augiasza w projektach informatycznych Zawieszenie płatności z Unii Rozproszenie instytucji Brak ustawy kompetencyjnej Spór o ACTA (dokument nie przez nas wniesiony) Kary za niewdrożenie dyrektyw, które teraz wprowadzamy ustawą o VOD i nowym Prawem telekomunikacyjnym (groźba kar nawet 110 tysięcy euro dziennie) 2

CO UDAŁO SIĘ OSIĄGNĄĆ?

Na projekty e-administracji mamy do końca 2015 r. 3,3 mld zł Porządek w Stajni Augiasza - MAC przygotował i wdraża nowe standardy zarządzania projektami. Dzięki temu odblokowane zostały unijne fundusze na projekty informatyczne. Raport Państwo 2.0 ODBLOKOWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH NA PROJEKTY INFORMATYCZNE 4

3,3 mld zł to rozwój już istniejących projektów: ePodatki -obywatel może się z podatków rozliczyć przez internet CEIDG - umożliwia założenie działalności gospodarczej on-line KRS - dostęp do odpisów z Krajowego Rejestru Sądowego online Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS - PUE - dostęp do stanu konta emerytalnego przez internet. Dostęp do ksiąg hipotecznych przez internet 5 ODZYSKANIE PIENIĘDZY UNIJNYCH

3,3 mld to budowa tych wszystkich projektów: Rozwój systemu informatycznego ZUS wspomagającego udostępnienie e-Usług System usług elektronicznych MS Informatyzacja Wydziałów Ksiąg Wieczystych Platforma Udostępniania on-line przedsiębiorcom usług i zasobów cyfrowych rejestrów medycznych Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych Informatyczny system osłony kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami Informatyczny system osłony kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami Platforma Lokalizacyjno- Informacyjna z Centralną Bazą Danych e-Rejestracja Ministerstwo Finansów Budowa platformy e-usług UKE Ministerstwo Sprawiedliwości Ministerstwo Zdrowia (CSIOZ) ISOK CIG UKE ZUS GUS IMiGW Ministerstwo Gospodarki Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Instytut Łączności CPI GUGIK Budowa platformy e-usług UKE Pl.ID

Nowy model wprowadzony w czasie letnich gradobić i burz: pomoc koordynuje MAC. Przez dwa miesiące służby kryzysowe były w stanie podwyższonej gotowości uszkodzonych domów, 169 szkół i 13 szpitali, 1056 km dróg, 170 mostów. Pomogliśmy 2,5 tys. rodzin. Są miejsca, gdzie zasiłki były wypłacane w 24 godzin. Naszym celem jest, by tak było wszędzie Bo liczy się nie to, ile wydaliśmy, ale komu pomogliśmy Od pełna kompetencja MAC w tej dziedzinie. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE 7

PO ACTA: BRONIMY WOLNOŚCI W INTERNECIE Doprowadziliśmy do zmiany stanowiska rządu w sprawie ACTA Polska przeciwstawia się próbom ograniczenia wolności w internecie wszędzie, np. w przypadku projektowanych regulacji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego - ITRów Jako pierwszy kraj ujawniliśmy tekst ITRów i poddaliśmy tekst i stanowisko Polski konsultacjom społecznym. 8

Wprowadza udogodnienia dla użytkowników sieci i klientów telefonii komórkowej: powiadomienia o przekroczeniu limitu internetowego; krótsze umowy na telefon – jeśli tego chcemy; krótszy czas przechowywania informacji o naszych połączeniach (tzw. retencja danych) Porozumienie w sprawie cookies (uprzednia zgoda) PRAWO TELEKOMUNIKACYJNE 9

NAZIEMNA TELEWIZJA CYFROWA Programy cyfrowe dostępne są już dla 90 proc. mieszkańców kraju Daje każdemu dostęp do kilkunastu programów telewizyjnych bez dodatkowych stałych opłat. Wywalczone dodatkowe pieniądze na doświetlanie – 31 mln zł Jakość cyfrowa Dostęp do kultury: TVP Kultura dla każdego 10

JAKA JEST NASZA MISJA I JAK REALIZUJEMY JĄ W MAC? PAŃSTWO OPTIMUM

PAŃSTWO MAKSIMUM Nadmierne, rozrosłe w funkcjach (i zbyt drogie) 12

PAŃSTWO MINIMUM Zbyt łatwo pozwala na wykluczenie (i zbyt drogo je zmniejsza) 13

Takie państwo skupione jest na obywatelu nie wycofuje się, ale świadomie wskazuje pola interwencji sprawnie używa nowych technologii Open government/smart government PAŃSTWO OPTIMUM: 14

JAK DZIAŁA PAŃSTWO OPTIMUM? Tylko tyle regulacji, ile jest niezbędne dla codziennej sprawności funkcjonowania instytucji publicznych. Tylko tyle interwencji, ile trzeba dla rozwoju i wysokiej stopy zwrotu ponoszonych inwestycji, także w ludzi i ich umiejętności. Tylko tyle restrykcji, ile potrzebne jest dla bezpieczeństwa struktur obronnych państwa oraz bezpieczeństwa codziennego mieszkańców kraju. Tylko tyle opiekuńczości, by nikomu nie dać poczuć się wykluczonym. Tyle tylko aktywności na poziomie centralnym, by wspomagać rozwiązywanie problemów na niższych poziomach organizacji życia publicznego. Tylko tyle administracji jeśli chodzi o zasoby, ile naprawdę potrzeba w określonych obszarach 15

PAŃSTWO OPTIMUM SŁUŻY OBYWATELOWI Administracja: skuteczność mierzona nie tym, ile wydaliśmy, ale komu pomogliśmy choćby w sytuacjach kryzysowych. Informatyzacja: nastawienie na użytkownika i na korzyści, jakie z tego wyniesie. Praca z obywatelami, dla obywateli – przykład to zbiórki publiczne, które z MSW trafiły do MAC. 16

USPRAWNIANIE PROCEDUR: CZEGO NIE LUBIMY WSZYSCY? Powolnego rozpatrywania wniosków, nieprzejrzystych, nietrafnych decyzji Powolnego trybu załatwiania spraw, gdy mógłby być przyspieszony Wielokrotnego sprawdzania tych samych, oczywistych danych Donoszenia papierów, gdy można byłoby załatwić sprawy elektronicznie Ciągłej zmiany wymagań, nowych dokumentów od obywatela 17

PAŃSTWO OPTIMUM - ZASADY Państwo musi się dostosować do obywateli, a nie obywatele do państwa (citzen-centric) Usługi dopasowane do potrzeb osób i grup obywateli, szczególnie tych wymagających większego wsparcia. Usługi muszą być projektowane z myślą o każdym, silnym, słabym, zdrowym, chorym, mieszkającym w mieście i poza nim. 18

USPRAWNIANIE PROCEDUR - NOWE KORZYŚCI DLA OBYWATELI - NARZĘDZIA Komitet Rady Ministrów ds. Cyfryzacji KRMC - koordynacja Zespół do spraw UPROSZCZENIA procedur administracyjnych (MAC, RCL, MS, MPiPS, MZ) Centrum tworzenia STANDARDÓW jakości usług (we współpracy ze Służbą Cywilną). Nieformalny zespół rzeczników co miesiąc monitorujący sprawy obywateli: MAC zaprasza RPO, GIODO, Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Pacjentów, Rzecznika Ubezpieczonych Stały kontakt z partnerami - Kongres Wolności w Internecie: dbamy o to, by tworzone prawo było przyjazne dla technologii i internautów, powołamy Forum Partnerów Sieci 19

PAŃSTWO OPTIMUM: ZAJMUJEMY SIĘ….

DO LEKARZA Z PESELEM Od 1 stycznia 2013 r. podczas rejestracji u lekarza wystarczy PESEL i dokument ze zdjęciem – nie będzie potrzebny druk RMUA TESTY SYSTEMU RUSZYŁY Od 2014 r. wprowadzenie Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego KUZ (w połączeniu z kartą specjalisty medycznego da dostęp do danych pacjenta) Małe projekty – duża korzyść 21

SKUTECZNA POMOC Nie tylko numer 112, ale w przyszłości nowy projekt informowania przez władze publiczne konkretnych osób o zagrożeniu, albo szybkie współorganizowanie pomocy np. MMS zaginęło dziecko, to jego zdjęcie Małe projekty – duża korzyść 22

Zinformatyzowanie w postępowaniu przed sądami administracyjnymi Łatwiej będzie załatwić sprawę urzędową przez internet. Założenia projektu przyjęte przez KRMC Państwo optimum już praktykujemy PROJEKT USTAWY O INFORMATYZACJI USŁUG PUBLICZNYCH 23

Obowiązek posługiwania się elektronicznymi skrzynkami podawczymi we wszystkich urzędach Łatwiejsza komunikacja elektroniczna z obywatelem (wybór drogi kontaktu przez obywatela) Elektroniczny wgląd w akta sprawy, możliwość posługiwania się elektronicznymi kopiami dokumentów wydanych przez administrację publiczną (skany) Przesyłanie elektronicznie (a nie tylko na papierze) pełnomocnictw procesowych, składanie zeznań lub wyjaśnień, elektroniczne wezwania na rozprawy w postępowaniach administracyjnych i podatkowych PROJEKT USTAWY O INFORMATYZACJI USŁUG PUBLICZNYCH Wreszcie to, co elektroniczne zrówna się z papierowym! 24

NOWA USTAWA O ZBIÓRKACH PUBLICZNYCH Nowa filozofia współpracy z organizacjami pozarządowymi Zbiórki na pomoc innym czy na wspólne przedsięwzięcia publiczne będą łatwiejsze: Nie będą wymagały pozwolenia urzędu. Tylko te do puszki wymagają zgłoszenia, po którym będą umieszczane na portalu, aby każdy mógł sam sprawdzić wiarygodność zbierających. Zbiórki internetowe NIE BĘDĄ regulowane Gotowe założenia projektu Państwo optimum już praktykujemy 25

WŁADZAMI PUBLICZNYMI powoływanymi do realizacji zadań z demokratycznego wyboru i z mandatem decyzyjności a OBYWATELAMI oceniającymi decyzje władz, ale też i współtworzącymi rozwiązania jest najbardziej plastycznie dopasowane do wyzwań, jakie nas otaczają. 26 Państwo optimum już praktykujemy. Wiemy więc, że PAŃSTWO OPTIMUM JEST OPARTE NA KONTRAKCIE MIĘDZY

KONSULTACJE i DOSTĘP DO INFORMACJI I WIEDZY Wdrażamy nowe nawyki konsultacyjne z użyciem narzędzi społecznych (mamzdanie.org.pl) PRZYKŁAD: konsultacje polskiego stanowiska w sprawie ITR. MAC rzecznikiem obrony wolności w sieci Pracujemy nad nowoczesnym modelem konsultacji online (z pilotażem Ministerstwa Gospodarki) korzyści: większa przejrzystość stanowienia prawa, lepsze ustawy i decyzje Debata z obywatelami wymaga nowego podejścia i kultury otwartości w dostępie do informacji publicznej i publicznych zasobów danych i dóbr kultury CRIP (Centralne Repozytorium Informacji Publicznej – od poł. 2013) 27

KONGRES WOLNOŚCI W INTERNECIE Stała współpraca z partnerami, by regulacje i polityki odpowiadały potrzebom internautów PRZYKŁADY REKOMENDACJI Lepsza regulacja cookies i krótsza retencja danych w przyjętym właśnie przez Sejm Prawie Telekomunikacyjnym Video on demand – regulacja zgodna z dyrektywami unijnymi, nie nakładająca jednocześnie na przedsiębiorców nadmiernych obowiązków (tego obawiali się protestując w 2011 roku). Łatwiejsze i lepsze umowy online: dyskusja z UOKiK, UKE, MG m.in. o tym, jak usunąć wymóg papierowej formy komunikacji przy umowach zawieranych online, Najważniejsze rekomendacje konsultujemy z resortami 28

FINANSOWANIE KOŚCIOŁÓW I ZWIĄZKÓW WYZNANIOWYCH Projekt negocjowany. Ma doprowadzić do tego, by państwo przestało finansować Kościoły – bo mogą robić to sami obywatele. WSPÓLNOTY RELIGIJNE 29

PAŃSTWO OPTIMUM TO RZĄD I SAMORZĄDY Samorządy powinny mieć większą swobodę organizacyjną – wtedy będą mogły rozwijać usługi dla obywateli ok. 80 tys. instytucji samorządowych potrzebuje – elektronicznych skrzynek podawczych, – jednolitych formularzy usług, – wejścia w Ogólnopolską Sieć Administracji Publicznej OSAP – profesjonalnej pomocy informatyków Musimy uporządkować model finansowania i strukturę organizacyjną Dalszy rozwój dróg lokalnych 30

W PAŃSTWIE OPTIMUM Urzędnicy nie będą mogli: Opóźniać procesu rozpatrywania wniosków, gdyż cały proces będzie widoczny online Kilkukrotnie weryfikować wniosku, jak w przypadku procedury otrzymywania paszportu, bo uproszczone i jednoznaczne formularze to ograniczą Odmawiać realizacji wniosków o nowe dokumenty w trybie przyspieszonym, w sytuacjach nagłych, gdy obywatel ich potrzebuje Odmawiać przyjmowania dokumentów online Dodawać nowych wymagań, gdyż wszystkie formularze zostaną wystandaryzowane 31

Z MYŚLĄ O PAŃSTWIE OPTIMUM W pół roku przejrzymy procedury w usługach administracyjnych dla obywateli. Celem jest skrócenie czasu załatwiania spraw (tam, gdzie dziś jest 30 dni, i gdzie to możliwe, powinno być w końcu 7 dni) Efektem będą zmiany legislacyjne i organizacyjne, by od 1 stycznia 2014 roku wprowadzać nowy model świadczenia usług administracyjnych 32

PAŃSTWO OPTIMUM – CO DALEJ Narzędziem budowania państwa optimum będzie zaaprobowany już Program Operacyjny Polska Cyfrowa dostępność sieci rozwój treści i usług wpieranie kompetencji cyfrowych 33

PROGRAM OPERACYJNY POLSKA CYFROWA – 10 MLD ZŁ Więcej inwestycji infrastrukturalnych E-administracja – programy: ELEKTRA i ROSA, Repozytoria Otwartego Społeczeństwa Wzrost kompetencji cyfrowych Polaków – Latarnicy Polski Cyfrowej: dziś jest 3300 wolontariuszy, ma być ich – Cyfrowa szkoła 34

INWESTYCJE W DOSTĘP DO SIECI SIECI SZEROKOPASMOWE W CAŁEJ POLSCE Do roku 2020 potrzebujemy mld zł na powszechny dostęp do sieci. Uruchamiamy zasoby firm telekomunikacyjnych Fundusze unijne Uwalniamy pasma radiowe – pasma 800 i 1800 MHz, co samo generuje ogromny skok inwestycyjny (6 mld rocznie) większość z tych pieniędzy pozostanie w Polsce. 2,3 mld zł dywidendy cyfrowej dla budżetu Ok. 4 proc. wzrostu PKB dzięki tym inwestycjom 35

CYFROWA SZKOŁA Cyfrowa szkoła to nie tylko sprzęt... komputery, tablety, cyfrowe podręczniki i inne elektroniczne pomoce dydaktyczne dofinansowane przez rząd....ale także nowe umiejętności i zasoby edukacyjne e-nauczyciel, czyli rozwijanie cyfrowych umiejętności nauczycieli i e-zasoby edukacyjne, czyli rozbudowanie publicznych elektronicznych zasobów edukacyjnych. 36

37 KALENDARIUM >Początek prac zespołu monitorującego sprawy obywatelskie oraz początek przeglądu procedur, prezentacja , wdrożenie do końca /2013Zakończenie przetargów na pasmo 1800 Mhz 2013Sprzedaż pasma 800 Mhz Wejście w życie Prawa Pocztowego – liberalizacja rynku usług pocztowych CWU – do lekarza z PESELEM Automatyzm przesyłania informacji KRK - KRS Nowa ustawa o zbiórkach publicznych

38 KALENDARIUM 2Q 2013Wejście w życie ustawy o informatyzacji, do końca 2013 zmiany i przygotowanie ePUAPu do nowych funkcji Poł 2013CRIP ( Centralne Repozytorium Informacji Publicznej) Poł 2013Przygotowanie programu operacyjnego Polska Cyfrowa i założeń projektów na lata Pełne wdrożenie naziemnej telewizji cyfrowej 3Q 2013Ustawa o otwartych zasobach 3Q 2013Wdrażanie wniosków z projektu Cyfrowa Szkoła; start 2014

39 KALENDARIUM Numer 112 w formacie elektronicznym działa w całej Polsce Program Operacyjny Polska Cyfrowa – początek realizacji Poł 2014Pierwsze karty ubezpieczenia zdrowotnego (KUZ) ISOK (Informatyczny System Osłony Kraju przed nadzwyczajnymi zdarzeniami) 2015Pełne wdrożenie konsultacji online ….kalendarium na następne lata wyznaczają projekty Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa

OBYWATEL, GŁUPCZE! 40 PAŃSTWO OPTIMUM

41