2005 1 MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Advertisements

Interaktywna prezentacja użytkowa
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
MS Access 2000 Normalizacja Paweł Górczyński 2005.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński MS Access – Action Query.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński Administracja MS SQL.
MS Access 2000 Pola typu odnośnik Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2000 Tworzenie bazy danych Piotr Górczyński 2005.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
20/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Kreator form.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
Ogólnie o kartotekach systemu – Klienci, Lekarze, Dostawcy…
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Podstawy użytkowania komputerów - ćwiczenia
OPIS DZIAŁANIA PROGRAMU K A L K U L A T O R O D S E T K O W Y.
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Instrukcja USOS Podstawy wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Word Tabela.
Projektowanie formularzy
Word to proste!.
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Kwerendy.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Zarządzanie informacją
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Komendy SQL do pracy z danymi
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Tworzenie wykresów część I
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
Temat: Tworzenie bazy danych
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Zapis prezentacji:

MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach

Spis treści Otwieranie tabeli do edycji rekordów Wstawianie rekordów Uwaga: relacje! Zmiana rekordów Usuwanie rekordów Sortowanie Filtrowanie

Otwieranie tabeli do edycji rekordów W oknie projektu bazy danych w widoku obiektów Tabele (Tables) pokazane są wszystkie tabele w bazie danych. Aby otworzyć tabelę do edycji, należy ją zaznaczyć i nacisnąć guzik Otwórz (Open) lub kliknąć tabelę dwukrotnie myszą.

Wstawianie rekordów 1.Ustaw się w ostatnim rekordzie oznaczonym * lub naciśnij na pasku przycisków guzik 2.Wpisz w pola odpowiednie dane (o odpowiednim typie). W trakcie wpisywania oznaczenie po lewej stronie wiersza zmieni się na obrazek edycji. Należy pamiętać, że w pole AutoNumber nie da się nic wpisać, bo jest ono wypełniane automatycznie. 3.Jeśli chcemy zrezygnować z wstwawiania rekordu naciskamy klawisz ESC. 4.Zmiany w rekordzie zostaną zapisane w chwili, gdy przejdziemy do innego rekordu (np. wyżej lub niżej).

Uwaga: relacje! Rysunek obok pokazuje błąd, który został spowodowany tym, że do tabeli Faktura usiłowano wprowadzić rekord, którego wartość w polu NIP odbiorcy (tutaj: ), nie została odnaleziona w tabeli Odbiorcy. Z relacji pokazanej na górze rysunku widać, że tabela Odbiorcy jest tabelą główną, a tabela Faktury tabelą szczegółową. Należy pamiętać, że nie może istnieć rekord w tabeli szczegółowej bez odpowiadającego mu rekordu w tabeli głównej, czyli tutaj: nie można wprowadzić faktury na nie istniejącego odbiorcę. Trzeba zatem najpierw wprowadzić odbiorcę, a potem fakturę. Logika ta obowiązuje podczas wszystkich operacji na danych: wstawianiu, zmianie i usuwaniu rekordów.

Zmiana rekordów 1.Kliknij myszą lub ustaw się w rekordzie i polu, które chcesz zmienić. 2.Zmień wartość pola. 3.Jeśli chcemy zrezygnować ze zmieniania rekordu naciskamy klawisz ESC. 4.Zmiany w rekordzie zostaną zapisane w chwili, gdy przejdziemy do innego rekordu (np. wyżej lub niżej).

Usuwanie rekordów 1.Kilknij myszą lub ustaw się w rekordzie, który chesz usunąć. 2.Kliknij na pasku przycisków guzik Usuń rekord (Delete record) LUB 1.Zaznacz rekord, klikając myszą na nagłówku wiersza - rekord zostnie zaznaczony na czarno 2.Naciśnij klawisz Delete 3.W obu przypadkach pojawi się okno informujące nas o ilości rekordów do usunięcia, w którym musimy potwierdzic naszą decyzję. 4.Jeśli jesteśmy pewni, naciskamy Tak (Yes). UWAGA: Operacja usuwania rekordów jest nieodwracalna!

Sortowanie 1.Ustawiamy się w polu, według którego chcemy sortować. 2.Naciskamy na pasku przycisków guzik Sortuj rosnąco lub Sortuj malejąco.

Filtrowanie Filtrowanie przez selekcję pozwala w szybki i prosty sposób wybrać z tabeli tylko te rekordy, które mają w danym polu taką samą wartość, jaka jest w wyselekcjonowanym polu. 1.Stajemy w polu, według którego chcemy przefiltrować rekordy (na rysunku: kursor jest w rekordzie, które w polu Miasto ma wartość "Otwock"). 2.Naciskamy na pasku przycisków guzik Filtruj przez selekcję (Filter By Selection) - pokażą się tylko te rekody, które mają taką samą wartość w tym polu. 3.Jeśli chcemy znów zobaczyć wszystkie rekordy, wyłączmy filtr klikając na pasku przycisków guzik Usuń filtr (Remove Filter)