Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego „CZY ŁATWO BYĆ AKTOREM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Opiekun: Maria Kołacka Nauczyciel wspomagający: Monika Matuszak
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Co to jest TIK?.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
Fotografia naszym życiem
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1 Aktywny, zdrowy, szczęśliwy
Konfrontacje Teatralne „Spotkanie z Mickiewiczem” 26 marca 2015 r.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego „CZY ŁATWO BYĆ AKTOREM w Gimnazjum nr 2 im. Oskara Kolberga w Opolu Lubelskim w roku szkolnym 2010/2011

NAZWISKA I IMIONA AUTORÓW: Bednarz Aleksandra Borowiec Magdalena Duda Gabriela Gałuszewska Jagoda Jakubas Maja Jarosz Kamil Majchrzak Małgorzata Miłosierny Bartosz Nowak Kinga Pietras Dominika Sikora Emila Szafran Adrianna Wawrzycka Marlena Złotucha Małgorzata

Nazwisko i imię Opiekuna Projektu Pani Kopycińska Renata

Termin realizacji projektu MARZEC 2011 – CZERWIEC 2011

Uzasadnienie wyboru tematu: Wśród zajęć edukacyjnych dla klasy II gimnazjum pojawiły się zajęcia artystyczne. Duża grupa uczniów zadeklarowała chęć uczestnictwa w edukacji teatralnej. Zainteresował nas świat teatru i postanowiliśmy sprawdzić, czy mamy predyspozycje do występowania na scenie. Wiemy, że przed tremą trudno uciec, ale można nauczyć się nad nią panować. Najlepszym ćwiczeniem są wszelkie wystąpienia przed większą grupą osób. Zdecydowaliśmy się więc przygotować inscenizację. Wybór tematyki też nie był przypadkowy. Jedną z epok poznawanych w klasie II gimnazjum na języku polskim jest romantyzm. Zjawiska nadprzyrodzone, wiara w czary i duchy to charakterystyczne dla tej epoki cechy. Dlatego tez wybrany przez nas motyw dotyczy wiedźm i czarów. Chcieliśmy sprawdzić, czy uda nam się zastosować w praktyce ćwiczenia dykcyjne, oddechowe, artykulacyjne i dramowe, których uczyliśmy się na zajęciach.

Cele ogólne: Uczeń: -propaguje kulturę teatralną wśród uczniów; - rozwija zainteresowania teatralne; - poszerza wiedzę o teatrze i aktorstwie; -rozwija umiejętności artystyczne; -rozwija wyobraźnię, kreatywność, wrażliwość; -doskonali umiejętność rozwiązywania problemów i twórczego działania w zespole.

Cele szczegółowe: Uczeń: - układa i przeprowadza ankietę oraz analizuje jej wyniki, opracowuje słowniczek teatralny, tworzy prezentację multimedialną na temat teatru współczesnego, wykonuje plakat; - poszerza wiedzę na temat wybranego motywu literackiego; -przygotowuje przedstawienie dotyczące wybranego motywu literackiego; -wskazuje elementy dramatu, takie jak: akt, scena, tekst główny, tekst poboczny, monolog, dialog; -wzbogaca zasób słownictwa; - rozwija wyobraźnię, empatię, kreatywność, pogląd na świat; - rozwija umiejętności artystyczne; -uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi; - doskonali umiejętność rozwiązywania problemów i twórczego działania w zespole; - doskonali umiejętność autoprezentacji.

PROBLEM, KTÓRY JEST TEMATEM PROJEKTU: Czy łatwo jest być aktorem?

METODY I FORMY ZASTOSOWANE PRZY REALIZACJI PROJEKTU: Formy realizacji (zadań) projektu: 1.Ankieta i jej omówienie. 2. Słowniczek pojęć teatralnych. 3. Prezentacja multimedialna. 4. Plakat i zaproszenie 5. Inscenizacja Formy pracy 1. Indywidualna forma pracy 2. Zespołowa forma pracy Metody pracy: poszukująca, ćwiczeń praktycznych

PRZEDSTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE PODJĘLI AUTORZY PROJEKTU: Grupa I Przygotowaliśmy ankietę na temat: „Ulubieni aktorzy nastolatków”. W tym celu wykonaliśmy kolejno wyszczególnione zadania.   1. Ułożyliśmy pytania do ankiety. Wydrukowaliśmy odpowiednią liczbę formularzy. 2. Przeprowadziliśmy ankietę. 3. Uporządkowaliśmy i opracowaliśmy wyniki badania. Wykonanie: B. Miłosierny, K. Jarosz

Grupa II Opracowałyśmy słowniczek teatralny uwzględniający związki frazeologiczne związane z aktorem i teatrem. W tym celu wykonałyśmy kolejno wyszczególnione zadania. 1. Odszukałyśmy w zasobach biblioteki szkolnej, publicznej i internetu materiały do słowniczka 2. Zaproponowałyśmy kilka pomysłów na słowniczek teatralny, wybrałyśmy najlepszy i wykonałyśmy szczegółowy plan publikacji. 3. Umieściłyśmy w części końcowej związki frazeologiczne związane z aktorem i teatrem. 4. Sprawdziłyśmy poprawność językową, interpunkcyjną i ortograficzną tekstu. Naniosłyśmy zmiany. 5. Zaprojektowałyśmy ciekawą i oryginalną formę graficzną słowniczka. Zebrałyśmy wszystkie potrzebne elementy. 7. Przygotowałyśmy słowniczek w odpowiednim programie komputerowym. 8. Wydrukowałyśmy ostateczną wersję publikacji. Wykonałyśmy okładkę. Wykonanie: G. Duda, M. Wawrzycka

Grupa III Przygotowałyśmy prezentację multimedialną dotyczącą współczesnego teatru. Uwzględniłyśmy w niej informacje o 10 popularnych polskich aktorach teatralnych oraz trzech wybranych reżyserach. W tym celu wykonałyśmy kolejno wyszczególnione zadania. 1. Odszukałyśmy w różnych dostępnych źródłach informacje o współczesnym teatrze i aktorach teatralnych. Zapisałyśmy najważniejsze wiadomości. 2. Sporządziłyśmy plan prezentacji multimedialnej. 3. Wykorzystałyśmy zebrane materiały, napisałyśmy krótkie teksty na poszczególne slajdy prezentacji i wybrałyśmy najciekawsze zdjęcia. 4. Sprawdziłyśmy poprawność językową, interpunkcyjną i ortograficzną tekstów. Naniosłyśmy zmiany. Zaprojektowałyśmy pomysłową formę graficzną pokazu. 5. Wykonałyśmy prezentację. Pamiętałyśmy o podaniu bibliografii. Wykonanie: D. Pietras, M. Majchrzak, M. Borowiec

Grupa IV Napisałyśmy scenariusz przedstawienia. W tym celu wykonałyśmy kolejno wyszczególnione zadania. 1.Zaproponowałyśmy różne pomysły na scenariusz i wybrałyśmy najlepszy. 2. Wyszukałyśmy w bibliotece szkolnej, publicznej i internecie utwory literackie, w których występuje wybrany przez nas motyw. Wynotowałyśmy potrzebne wiadomości. 3. Sporządziłyśmy plan wypowiedzi, a następnie napisałyśmy scenariusz przedstawienia. Pamiętałyśmy o podaniu bibliografii. 4. Sprawdziłyśmy poprawność językową, interpunkcyjną i ortograficzną tekstu oraz zgodność z formą scenariusza. Naniosłyśmy zmiany. Wykonanie: M. Jakubas, E.Sikora, A. Szafran

Grupa V: Przygotowałyśmy zaproszenia oraz plakaty na spektakl. W tym celu wykonałyśmy kolejno wyszczególnione zadania.  1.Starannie zredagowałyśmy tekst zaproszeń na spektakl i zaplanowałyśmy ich ciekawą formę graficzną. 2. Przygotowałyśmy zaproszenia w odpowiednim programie komputerowym, a następnie wydrukowałyśmy je. 3. Wymyśliłyśmy hasła zachęcające do przyjścia na przedstawienie. Zebrałyśmy różnorodne materiały przydatne do wykonania kolażu i zaplanowałyśmy układ poszczególnych elementów na plakacie. 4. Wykonałyśmy plakat – kolaż na temat spektaklu– i umieściłyśmy na nich ułożone hasła. 5. Powiesiłyśmy nasz plakat w widocznym miejscu na terenie szkoły. Wręczyłyśmy zaproszenia dyrekcji, nauczycielom i uczniom. Wykonanie: A. Bednarz, J. Gałuszewska, M. Złotucha, K. Nowak

Przygotowania do prezentacji By przedstawienie mogło się odbyć, rozdzieliliśmy role, przygotowaliśmy muzykę (A. Szafran) oraz opracowaliśmy układy taneczne (M. Majchrzak, M. Borowiec, M. Jakubas, A. Szafran). Każda z osób samodzielnie przygotowała rekwizyty i stroje. Kilka tygodni wcześniej zaczęliśmy próby do przedstawienia, by wszystko poszło według planu.

Prezentacja Projektu 10 czerwca 2011r. o godzinie 820 w Zespole Szkół nr 2 w Opolu Lubelskim w sali nr 13 odbyło się przedstawienie pod tytułem „Buchaj ogniu, kotle wrzej…”, które było podsumowaniem naszego projektu. Na widownię składali się uczniowie klasy IIIB razem z wychowawczynią, panią Elżbietą Wawer, klasa Va oraz panowie dyrektorzy: pan Jerzy Kramek i Tomasz Furdal. Goście z entuzjazmem przyjęli przedstawienie opowiadające o zlocie czarownic i uhonorowali nas gromkimi brawami.

Wnioski płynące z pracy przy projekcie: Zapoznaliśmy się z pracą w zawodzie aktora. Poznaliśmy nowe formy teatralne. Nauczyliśmy się sposobów walki z tremą. Dowiedzieliśmy się więcej o teatrze starożytnym i współczesnym. Poznaliśmy techniki charakteryzacji teatralnej. Połączyliśmy teatr z światem tańca nowoczesnego. Nauczyliśmy się pracy zespołowej.

Dziękujemy za uwagę Wykonanie sprawozdania: - Pani Renata Kopycińska - Adrianna Szafran Wykonanie zdjęć: - Gabriela Duda.