1 - Założenia Projekt EHEF (European Higher Education Fairs) powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu Asia-Link i ma za zadanie promocję

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Rola Krajowego Forum Wodnego
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Miejsca WSHiFM w rankingach
POLSKO NIEMIECKA WSPÓŁPRACA MŁODZIEŻY (PNWN) DEUTSCH POLNISCHES JUGENDWERK (DPJW)
WYKORZYSTAJ SWÓJ POTENCJAŁ - IV edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej –
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Uniwersytet Warszawski Ucz się od najlepszych!. Uniwersytet dziś czyli nasza oferta.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Klub Przedsiębiorczego Nauczyciela. Cele Klubu : Podnoszenie jakości pracy nauczycieli Podstaw przedsiębiorczości Podnoszenie jakości pracy nauczycieli.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Spotkanie Koordynatorów ds Mobilności - BWZ r. 1 Spotkanie Koordynatorów ds. Mobilności Porządek spotkania Program Erasmus+ na lata 2014/2015.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Stypendia Marii Curie dla Transferu Wiedzy. 1. Stypendium Rozwojowe (26,4 mln ) Naukowcy przekazują wiedzę umożliwiającą rozwój potencjału badawczego.
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Proces Boloński Życie i twórczość.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Instytut Spraw Publicznych
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
ŚLĄSKIE FORUM OŚWIATY SAMORZĄDOWEJ Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki w Katowicach ul. Mariacka 1, Katowice,
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

1 - Założenia Projekt EHEF (European Higher Education Fairs) powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu Asia-Link i ma za zadanie promocję powiązań regionalnych i wielostronnych pomiędzy uczelniami w Europie i uczelniami w rozwijających się krajach Azji. Program Asia-Link wspiera inicjatywy mające na celu wspieranie partnerstwa akademickiego (wzajemne poznanie się, współpraca i wymiana) oraz promowanie Unii Europejskiej jako światowego centrum doskonałej edukacji, szkolenia zawodowego i badań. Projekt EHEF opiera się na promocji europejskiego szkolnictwa wyższego w Chinach, Indiach, Indonezji, Malezji, Filipinach i Wietnamie w latach

1 - Założenia Idea EHEF powstała po doświadczeniach wyniesionych z pierwszych europejskich targów edukacyjnych jakie miały miejsce w Bangkoku w roku Seria siedmiu europejskich targów edukacyjnych ma za zadanie zwiększyć atrakcyjność Europy jako miejsca, które warto wybrać na studia a jednocześnie zacieśnić współpracę w dziedzinie szkolnictwa wyższego między Unią Europejską i krajami Południowej, Południowo-Wschodniej Azji i Chin. Zadanie to Komisja Europejska zleciła w 2005 roku konsorcjum, w którego skład weszły EduFrance, DAAD (Niemcy), Nuffic (Holandia) oraz British Council. Rolę Narodowego Koordynatora w Polsce powierzono Perspektywom.

Każde z przygotowanych przez EHEF wydarzeń składa się z dwóch elementów: Sympozjum Asia Link oraz Europejskich targów edukacyjnych. Na Sympozja Asia-Link zapraszani są z jednej strony osoby odpowiedzialne za politykę edukacyjną a z drugiej przedstawiciele szkolnictwa wyższego z Europy i Azji. Europejskie targi edukacyjne adresowane są głównie do studentów w Azji potencjalnie zainteresowanych studiami w Europie oraz do rodziców i nauczycieli. Do udziału w targach zaproszeni są przedstawiciele wszystkich 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

EHEF Bangkok – Asia Link Symposium Ponad 250 uczestników. Wysocy rangą (ministrowie edukacji) mówcy z Tajlandii Kambodży i Laosu. Plenarna sesja poświęcona była problemom oraz potencjalnym korzyściom ze współpracy między europejskimi i azjatyckimi (Tajlandia, Kambodża, Laos) instytucjami szkolnictwa wyższego.

EHEF Bangkok – Asia Link Symposium Prezentacja programów i inicjatyw europejskich – Erasmus Mundus, Asia-Link, programy wspierające badania. Tematyka poszczególnych sesji - naturalne środowisko a rozwój - budowanie programów nauczania - podnoszenie na wyższy poziom istniejących instytucji naukowych - najlepsze sposoby przygotowywania wniosków i ich realizacji - utrzymywanie wysokiej jakości nauczania

EHEF Bangkok – Asia Link Symposium Matchmaking albo swatanie- mogli w nim brać udział wszyscy uczestnicy Sympozjum i bardzo wielu wzięło. Miało ono za zadanie ułatwić - spotkanie potencjalnych partnerów - przedyskutowanie przyszłych wspólnych projektów - podzielenie się doświadczeniami 93% osób uczestniczących w tej części programu Sympozjum deklarowało, że spotkania te były bardzo pożyteczne.

EHEF Bangkok – Targi wystawców 21 - państw Unii Europejskiej reprezentowanych osób odwiedziło targi w ciągu dwóch dni ich trwania 24 - prezentacje poszczególnych krajów z informacjami o szkolnictwie wyższym

EHEF Bangkok – Profil odwiedzających Targi Obecny poziom studiów Bachelor 77% Master 12.6% Główne dziedziny zainteresowań Biznes i zarządzanie 20.5% Nauki społeczne (łącznie z ekonomią) 9.3% Turystyka i hotelarstwo 7.6% Studia inżynieryjne 7.5% Planowany termin wyjazdu na studia W ciągu roku51.4% Wciągu dwóch lat25.2% Do 6 miesięcy12.8%

EHEF Bangkok – Profil odwiedzających Targi jakiej informacji szukali odwiedzający targi szczegółowych informacji o programach studiów 81.05% ogólnych informacji o możliwości studiowania 45.26% ogólnej informacji o uczelniach48.42% Motywacja do studiowania w Europie wysokie standardy akademickie 13.2% nauka obcego języka 12.6% stypendia11.7 Środowisko – inna kultura9.5% międzynarodowe uznanie kwalifikacji/dyplomów 9.4%

EHEF Bangkok – Asia Link Symposium Ogółem 360 uczestników Tematy poruszone: -współpraca naukowa i wymiana studencka między Indiami i Europą - Bolonia process - umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego - wspólne programy nauczania

EHEF New Delhi - Targi 110 wystawców 22- reprezentowane państwa Unii Europejskiej odwiedzających w ciągu dwóch dni duży procent studentów postgraduate 40 - prezentacji narodowych 96% - wystawców uznało, że EHEF jest dobrym sposobem na promocję Europy i jej szkolnictwa wyższego

EHEF New Delhi - Targi Przeprowadzono dużą kampanię PR prasa internet radio TV ulotki reklama zewnętrzna

Kalendarz - listopad 2006 Bangkok - listopad 2006 New Delhi - wrzesień 2007 Kulala Lumpur - październik 2007 Pekin - grudzień 2007 Hanoi - luty 2008 Manila - październik 2007 Dżakarta

Cel uczestnictwa w EHEF poznanie i przedyskutowanie inicjatyw dotyczących współpracy między Europą i Azją spotkanie potencjalnych partnerów do wspólnych projektów zasięgnięcie wiedzy o systemie rekrutacji studentów w danym kraju skorzystanie z faktu, że dzięki obecności wystawców z całej Europy targi EHEF są szeroko nagłośnione i przychodzi na nie duża ilość zainteresowanych

Najbliższe targi EHEF odbędą się w Chinach, Malezji i Wietnamie. Ceny za stoiska dla uczelni z Unii Europejskiej ustalono po promocyjnych cenach i wynoszą Pekin – 1000 Euro, Kuala Lumpuj 650 Euro Hanoi 750 Euro Zgłaszać uczestnictwo będzie można od końca marca na stronie Kwalifikować do uczestnictwa będą Narodowi Koordynatorzy – w Polsce funkcję taką pełni Fundacja Edukacyjna Perspektywy

Potencjalna studentka Uniwersytetu Warszawskiego z Tajlandii – Parichart Nittayaprapa zwana też Tango - kończy studia na poziomie undergraduate w prywatnej uczelnii - zna doskonale angielski - pochodzi z rodziny, która stać na opłacenie studiów - Tajlandia nie jest krajem ryzyka wizowego