Informacja o realizacji komponentu szkoleniowego w projekcie DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
„Na dobry początek – staż”
Rekrutacja.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Krystyna Dynowska- Chmielewska
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień
Organizacja i przebieg diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Model przedsięwzięcia
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Informacja o realizacji komponentu szkoleniowego w projekcie DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty

Przygotowanie kadr zarządzających do wspierania realizacji Regionalnego programu wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży Przygotowanie sieci liderów pracy z uczniem zdolnym Przygotowanie nauczycieli klas 1-3 SP do rozwijania kompetencji kluczowych z zakresu rozwijania twórczego myślenia Przygotowanie nauczycieli SP, G, SPG do bardziej skutecznego indywidualizowania pracy z uczniem zdolnym w szkole Przygotowanie nauczycieli matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości i TIK do realizacji programów pracy z uczniami uzdolnionymi kierunkowo w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych Zakres szkoleń realizowanych w projekcie

Przygotowanie kadr zarządzających do wspierania realizacji Regionalnego programu wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży: - wojewódzka konferencja dla przedstawicieli JST (5 godzin, 102 uczestników) / styczeń 2010; - konferencje dla dyrektorów szkół (17 konferencji w powiatach, każda 5 godz. dyd, 1200 uczestników) / luty Celem konferencji było zapoznanie uczestników z założeniami koncepcji systemu pracy z uczniem zdolnym w województwie małopolskim, omówienie roli organów prowadzących i kadry kierowniczej szkół w tworzeniu warunków do systemowego zorganizowania pracy z uczniem zdolnym w województwie, przygotowanie do przeprowadzenia diagnozowania kierunkowych uzdolnień uczniów z wykorzystaniem metody nominacji nauczycielskich oraz testu diagnostycznego. Cele szkoleń

Przygotowanie liderów pracy z uczniem zdolnym w województwie - kurs dla edukatorów projektu oraz warsztaty konsultacyjne dla prowadzących zajęcia z nauczycielami klas 1-3 SP / styczeń, luty 2010 Szkolenia służyły przygotowaniu kadry, która w dalszej części projektu prowadzi zajęcia dla nauczycieli, przygotowując ich do realizacji programów opracowanych w ramach projektu oraz do podejmowania w szkołach działań na rzecz uczniów zdolnych; nabór konkursowy. Zakres szkoleń realizowanych w projekcie

Przygotowanie nauczycieli SP, G, SPG do bardziej skutecznego indywidualizowania pracy z uczniem zdolnym w szkole: - warsztaty dla nauczycieli różnych specjalności przygotowujące do pełnienia roli lidera pracy z uczniami zdolnymi w szkole (57 grup, każda 16 godz. dyd., 1156 uczestników) / od marca 2010; Celem 16-godzinnych zajęć było zapoznanie małopolskich nauczycieli z założeniami systemu pracy z uczniem zdolnym, wdrażanego w ramach projektu DiAMEnT i wyposażenie ich w dodatkową wiedzę niezbędną do skuteczniejszego indywidualizowania pracy dydaktycznej z nastawieniem na potrzeby ucznia zdolnego. Zakładaliśmy przeszkolenie po jednym nauczycielu z każdej szkoły, skierowanym na zajęcia przez dyrektora. Zadania zrealizowane na etapie wdrożenia

Przygotowanie nauczycieli klas 1-3 SP do rozwijania kompetencji kluczowych z zakresu rozwijania twórczego myślenia: - warsztaty dla nauczycieli klas 1-3 przygotowujące do realizacji programu z zakresu rozwijania twórczego myślenia (33 grupy, 709 osób) / od marca 2010 Zakładaliśmy przeszkolenie jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej z każdej szkoły, skierowanego na zajęcia przez dyrektora szkoły. Zakres szkoleń realizowanych w projekcie

Przygotowanie nauczycieli matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości i TIK do realizacji programów pracy z uczniami uzdolnionymi kierunkowo w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych: - warsztaty dla nauczycieli POWUZ (26 grup, 439 osób) / od marca Celem zajęć było wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w ośrodkach pozaszkolnych z uczniami uzdolnionymi kierunkowo. Zajęcia miały charakter warsztatów, podczas których uczestnicy analizowali programy pracy z uczniami zdolnymi, opracowane w ramach projektu i przeznaczone do realizacji w POWUZ oraz projektowali przykładowe rozwiązania metodyczne; nabór konkursowy. Zakres szkoleń realizowanych w projekcie

1.Dobry odbiór projektu przez przedstawicieli organów prowadzących, zaangażowanie wielu JST w proces diagnozy i wsparcie naboru na szkolenia. 2.Zaangażowanie większości dyrektorów szkół, liczny udział szkół w diagnozie, realizacja procesu diagnozy zgodnie z założoną procedurą. 3.Liczny udział w szkoleniach nauczycieli klas 1-3, bardzo dobry odbiór programu rozwijania twórczego myślenia, praktyczne aplikacje poznanych rozwiązań metodycznych niemal niezwłocznie po zakończeniu udziału w szkoleniach. 4.Liczna reprezentacja nauczycieli różnych typów szkół uczestnicząca w warsztatach przygotowujących do indywidualizacji pracy z uczniem zdolnym w szkole, dobre wyniki ewaluacji. 5.Wyrażane w ewaluacji ustnej i pisemnej pozytywne opinie o projekcie i programach zajęć pozaszkolnych wielu nauczycieli uczestniczących w szkoleniach przygotowujących kadrę do POWUZ. Wnioski z realizacji szkoleń- sukcesy

1.Zbyt mały nabór na szkolenia dla nauczycieli POWUZ w stosunku do zakładanej ilości grup uczniów; część nauczycieli, którzy zgłosili się na szkolenia i ukończyli je, nie podtrzymuje deklaracji udziału w projekcie. 2.Niezrozumienie przez część nauczycieli (głównie informatyki i przedsiębiorczości) istoty pracy z uczniami zdolnymi wyłonionymi drogą diagnozy do pracy w POWUZ: - specyficznych potrzeb tej grupy, - specyfiki pracy nauczyciela z takimi uczniami (wymóg kreatywności, otwartości na potrzeby grupy, wysoki poziom innowacyjności, postulat odejścia od znanych schematów postępowania). 3.Wysoki poziom oczekiwań w aspekcie finansowym i organizacyjnym kandydatów do pracy w POWUZ, przekraczający możliwości realizatorów projektu. 4.Niewystarczający w pracy z trudnymi grupami poziom umiejętności trenerskich pojedynczych osób spośród grona edukatorów. Wnioski z realizacji szkoleń- problemy

Wskazane problemy będą skutkować trudnościami w zapewnieniu możliwości udziału w zajęciach w POWUZ wszystkim uczniom, którzy spełnili kryteria kwalifikacyjne i zostali wstępnie zakwalifikowani do udziału w zajęciach. Bez przygotowania dodatkowej grupy nauczycieli do pracy w POWUZ nie będzie możliwe uruchomienie grup w wielu powiatach i gminach lub ich ilość będzie dalece niewystarczająca. Wnioski z realizacji szkoleń- problemy

PRZESZKOLENI NAUCZYCIELE POWUZ A SZACOWANA LICZBA GRUP UCZNIÓW W POWUZ Powiat Szkoły podstawowe- przeszkoleni/liczba grupGimnazja- przeszkoleni/liczba grup Szkoły ponadgimnazjalne- przeszkoleni/liczba grup JAl.grupM P TIl.grup Raze m przesz koleni Poten cjalna liczba grupJAl.grupM P TIl.grup Raze m przesz koleni Poten cjalna liczba grupJAl.grupM P TIl.grup Raze m przesz koleni Poten cjalna liczba grup bocheński brzeski chrzanowski dąbrowski gorlicki krakowski limanowski miechowski myślenicki nowotarski nowosądecki olkuski oświęcimski proszowicki suski tarnowski tatrzański wadowicki wielicki Kraków Nowy Sącz Tarnów

W celu zapewnienia możliwości wsparcia uczniów uzdolnionych wyłonionych drogą diagnozy i uruchomienia adekwatnej do potrzeb liczby POWUZ ogłaszamy dodatkowy nabór na szkolenia dla nauczycieli POWUZ. Warunki naboru: - nabór będzie prowadzony w tych powiatach i gminach, gdzie nie ma wystarczającej obsady zajęć w POWUZ, wśród nauczycieli tych specjalności, których brakuje w danym powiecie; - wykaz wakatów zostanie zamieszczony na stronie projektu wraz z ogłoszeniem o naborze; - wymagania dla kandydatów pozostają niezmienione i zostaną przypomniane na stronie internetowej; - zgłoszenia przyjmuje oraz dodatkowych informacji udziela Wyższa Szkoła Biznesu- National-Louis University w Nowym Sączu – tel ; termin składania zgłoszeń - od do ; grupy szkoleniowe będą tworzone na bieżąco; - szkolenia będą realizowane od do Dodatkowa rekrutacja nauczycieli

Biuro Merytoryczne Projektu Biuro Administracyjne Projektu Biuro Projektu WSB-NLU Strona internetowa projektu: