ISSA European Network Technical Seminar on Efficient e-services in social security Warsaw, 25 May 2012 r. Włodzimierz Marciński The Plenipotentiary of.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
innowacyjna wielkopolska
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Kogo szukają pracodawcy?
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Zawody przyszłości.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
INFORMATYKA W ZARZĄDZANIU
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Od informacji do innowacji Prezentacja Ośrodka Przetwarzania Informacji na potrzeby projektu FuturICT Krzysztof Lipiec Warszawa, 25 maja 2011r. Krzysztof.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Problemy rynku pracy..
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Zespół Szkół Łączności
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W MRĄGOWIE Technikum Informatyczne.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Środowiskiem i Bezpieczeństwem Kierownik Katedry: dr hab. Zygmunt.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
Zapis prezentacji:

ISSA European Network Technical Seminar on Efficient e-services in social security Warsaw, 25 May 2012 r. Włodzimierz Marciński The Plenipotentiary of the Minister The Ministry of Administration and Digitization, Poland A coordinated approach to e-competences

2 2 Społeczeństwo Informacyjne Społeczeństwo informacyjne – terminem określa się społeczeństwo, w którym towarem staje się informacja traktowana jako szczególne dobro niematerialne, równoważne lub cenniejsze nawet od dóbr materialnych. informacja Źródło: Wikipedia Społeczeństwo informacyjne określane jest jako społeczeństwo, w którym przetwarzanie informacji z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych stanowi znaczącą wartość ekonomiczną, społeczną i kulturową. Zródło: Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013

A coordinated approach to e-competences3 Ewolucje: sprzęt, zastosowania administracyjne Elektroniczne maszyny liczące, Duże centra obliczeniowe Minikomputery Duże centra obliczeniowe Minikomputery Sieci lokalne Komputery Personalne Internet (w Polsce 1990) Sieci globalne oparte sprzęcie PC Technologie łączności satelitarnej Mobilność Systemy geolokalizacyjne Smatrfony Tablety Sieci szerokopasmowe Przetwarzanie wsadowe Gospodarka materiałowa Płace, Kadry, planowanie Edycja dokumentów arkusze kalkulacyjne Zastosowania bezpośrednie Poczta elektroniczna Udostępnianie danych i rejestrów Interoperacyjność Chmura Konsolidacja zasobów Modele partycypacjne Usługi dodane

A coordinated approach to e-competences4 Ewolucja zawodu informatyka Konstruktor EMC

A coordinated approach to e-competences5 Ewolucja zawodu informatyka Konstruktor EMC Inżynier elektronik Programista

A coordinated approach to e-competences6 Ewolucja zawodu informatyka Konstruktor EMC Inżynier elektronik Programista Operator Inżynier serwisowy Projektant systemów Analityk systemowy Administrator systemu

A coordinated approach to e-competences7 Ewolucja zawodu informatyka Konstruktor EMC Inżynier elektronik Programista Operator Inżynier serwisowy Projektant systemów Analityk systemowy Administrator systemu Projektant baz danych Specjalista ds. wdrożeń Projektant sieci Administrator sieci

A coordinated approach to e-competences8 Ewolucja zawodu informatyka Konstruktor EMC Inżynier elektronik Programista Operator Inżynier serwisowy Projektant systemów Analityk systemowy Administrator systemu Projektant baz danych Specjalista ds. wdrożeń Projektant sieci Administrator sieci Integrator systemów Oficer bezpieczeństwa teleinf. Architekt systemu Kreator stron internetowych Help desk Specjalista ds. jakości Grafik komputerowy

A coordinated approach to e-competences9 Kompetencje cyfrowe Kompetencje są widoczną/demonstrowaną zdolnością do stosowania wiedzy i umiejętności oraz postaw prowadzących do osiągnięcia zauważalnych rezultatów* knowledge – skills - attitudes Cyfrowe – w obszarze wykorzystywania metod i technologii teleinformatycznych * European e-Competence Framework 2.0

A coordinated approach to e-competences10 Obszary kompetencyjności Planowanie Tworzenie Eksploatacja Dostosowanie, ewoluowanie Zarządzanie Kategorie e-umiejętności ICT practitioner skills e-business skills ICT user skills 36 e-kompetencji

A coordinated approach to e-competences11 Dlaczego dyskusja o e-competences jest potrzebna administracji? Coraz większa złożoność systemów Coraz większe możliwości techniczne Coraz szybsze zmiany za którymi musi nadążać wiedza i umiejętności Potrzeba integracji rozwiązań technicznych i organizacyjnych Potrzeba wspólnego wytyczania przyszłych rozwiązań Potrzeba ekonomizacji pracy oraz kosztów Potrzeba planowania karier zawodowych i stabilizacji zespołów Potrzeba zdefiniowania miejsca informatyka w organizacji

A coordinated approach to e-competences12 Podjęte w Polsce działania przez Ministra Administracji i Cyfryzacji Powołanie Pełnomocnika Ministra ds. rozwoju kompetencji cyfrowych w administracji Uruchomienie projektu Nowoczesne kadry teleinformatyki polskiej administracji publicznej, narzędzia wymiany doświadczeń i podnoszenia kompetencji Wsparcie z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 5.1

A coordinated approach to e-competences13 Cel projektu Nowoczesne kadry teleinformatyki polskiej administracji publicznej, narzędzia wymiany doświadczeń i podnoszenia kompetencji Tworzenie warunków dla podnoszenia kompetencji urzędników oraz specjalistów z zakresu teleinformatyki zatrudnionych w instytucjach administracji publicznej oraz efektywnej wymiany doświadczeń, współpracy koncepcyjnej, projektowej i realizacyjnej procesu cyfryzacji państwa.

A coordinated approach to e-competences14 Instrumenty działania projektu Zebranie informacji o grupie docelowej, tj komórkach organizacyjnych odpowiadających za procesy cyfryzacji w administracji Przeprowadzenie analizy grupy docelowej, określenie jej stanu i kondycji zawodowej Opracowanie szczegółowych kierunków oddziaływania projektu na grupę docelową Zorganizowanie podyplomowego studium dla dyrektorów odpowiedzialnych za procesy informatyzacji w instytucjach administracji państwowej

A coordinated approach to e-competences15 Instrumenty działania projektu (2) Zorganizowanie podyplomowego studium dla kadry zarządzającej i projektującej systemy teleinformatyczne Organizowanie spotkań dyskusyjnych oraz warsztatów roboczych dla teleinformatyków administracji publicznej poświęconych konkretnym tematom – wewnętrznie ustalanym Opracowanie ram kompetencyjnych informatyka administracji publicznej na podstawie dyskusji środowiskowej oraz wytycznych European e- Competence Framework 2.0

A coordinated approach to e-competences16 Instrumenty działania projektu (3) Stworzenie nieformalnej rady dyrektorów IT administracji państwowej, think tanku administracji Wypracowanie instrumentów wsparcia wewnętrznego przedsięwzięć cyfryzacyjnych administracji (wewnętrzne grono ekspertów) Współpraca z KSAP oraz Szefem Służby Cywilnej Współpraca z uczelniami kształcącymi teleinformatyków lub posiadających kierunki administracja Współpraca z firmami teleinformatycznymi w zakresie edukacyjnym i informacyjnym w zakresie nowych rozwiązań technicznych oraz systemowych

A coordinated approach to e-competences17 Instrumenty działania projektu (4) Pośredniczenie w wymianie doświadczeń o potrzebach oraz metodach rozwoju zasobów kadrowych teleinformatyki w krajach UE np. w ramach programu eSkills for the 21th Century Udział w Case Study w ramach wspólnego projektu OECD dot. kadr IT w administracji Wprowadzenie do legislacji zapisów o obowiązku podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez osoby odpowiedzialne za procesy informatyzacji

A coordinated approach to e-competences18 Studium podyplomowe dla osób kierujących procesami informatyzacji w administracji Konieczność zaoferowania konkretnego procesu edukacyjnego, wykładów, seminariów, pracy dyplomowej – dyplomu Program ustalony z zainteresowanymi, zgodny z polityką informatyzacji państwa Najlepsi wykładowcy w tym praktycy procesów teleinformatyzacji Uczelnia prowadząca wybrana w drodze postępowania o zamówienie publiczne Spotkania z ciekawymi osobistościami administracji Prace dyplomowe nakierowane na praktyczne rozwiązania, publikacja prac dyplomowych

A coordinated approach to e-competences19 Studium podyplomowe dla osób kierujących komórkami IT – bloki tematyczne programu Nowoczesna administracja i jej legislacja w obszarze wykorzystania teleinformatyki – wykład Przegląd współczesnych narzędzi budowy i integracji systemów teleinformatycznych - wykład Architektura teleinformatyczna państwa – wykład z ćwiczeniami Proces budowy systemu teleinformatycznego - wykład z ćwiczeniami Skuteczne przywództwo, kierowanie zespołami – wykład Studium przypadku – seminarium System Informatyczny Państwa 2020 (Państwo 2.0) – seminarium

A coordinated approach to e-competences20 W procesach cyfryzacji człowiek jest najważniejszy!