Beata Lubos Warszawa, 26 czerwca 2012 r.. 2 Uporządkowanie dokumentów strategicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka spójności na lata
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Spotkanie Grupy roboczej ds
Finansowanie innowacji w okresie – przegląd rozwiązań wspierających innowacyjność przedsiębiorstw zaplanowanych w Programach Operacyjnych Tomasz.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Dyrektor Departamentu Innowacji i Przemysłu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Fundusze strukturalne na badanie i innowacje w latach
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Spotkania konsultacyjne
Polska w Programach Ramowych UE
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Badania i rozwój w funduszach strukturalnych w Polsce
Nowa polityka innowacyjności
Perspektywa finansowa :
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Polityka rozwoju klastrów w Polsce „Klastry – sposób na innowacyjny wzrost w gospodarce” Łódź, 5 grudnia 2011.
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
Kołobrzeg, 27 października 2014 roku
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Programowanie perspektywy finansowej
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
4. Innowacyjne organizacje, przedsiębiorstwa
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zapis prezentacji:

Beata Lubos Warszawa, 26 czerwca 2012 r.

2 Uporządkowanie dokumentów strategicznych

3 Powiązanie pomiędzy dokumentami strategicznymi

4 Diagnoza konkurencyjności i efektywności gospodarki – podsumowanie (1) system prawa gospodarczego, w tym podatkowego, nieadekwatny do potrzeb innowacyjnej i efektywnej gospodarki; duże obciążenia administracyjne ograniczony dostęp firm, zwłaszcza MŚP, do finansowania działalności i innowacji brak sformalizowanych planów rozwoju firm, zwłaszcza w sektorze MŚP nadmierny udział mechanizmów dotacyjnych we wspieraniu przedsiębiorczości/innowacyjności słabe powiązania kooperacyjne przedsiębiorstw niski ogólny poziom nakładów na B+R (0,74% PKB) niski udział wydatków przedsiębiorstw na B+R (0,2% PKB vs 0,54% PKB wydatków publicznych)

5 Diagnoza konkurencyjności i efektywności gospodarki – podsumowanie (2) słabe zainteresowanie przedsiębiorstw komercjalizacją prac B+R i współpracą z sektorem nauki – i vice versa niski udział MŚP ponoszących nakłady na działalność innowacyjną ogólna słabość regionalnych systemów innowacji niedopasowanie kwalifikacji kadr do potrzeb innowacyjnej i efektywnej gospodarki niezadowalająca jakość i dostępność infrastruktury ICT wysoka energochłonność i materiałochłonność gospodarki niewykorzystane możliwości w zakresie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki i podniesienia jej konkurencyjności, dzięki odpowiedniej strukturze eksportu/importu i BIZ oraz jej zaawansowania technologicznego

6 Stawiamy na innowacje! Kluczem do stałego i szybkiego rozwoju gospodarczego są: maksymalizacja efektywności wykorzystania zasobów (wiedzy, kapitału, pracy, zasobów naturalnych i surowców) wzrost innowacyjności, rozumianej jako zdolność i motywacja przedsiębiorstw do doskonalenia istniejących i poszukiwania nowych technologii, pomysłów i wynalazków, związanych z ulepszaniem, jak i tworzeniem produktów oraz zmian organizacji i zarządzania

77 Zasady horyzontalne SIiEG Partnerska współpraca Efektywna alokacja zasobów / gospodarowanie w obiegu Zarządzanie strategiczne / odpowiedzialne przywództwo Kreowanie wiedzy

88 Wizja Otwarta i ekspansywna gospodarka, oferująca nowe miejsca pracy, oparta na wzajemnym zaufaniu i kooperacji uczestników życia gospodarczego, stabilnie rosnąca dzięki innowacjom i wysokiej efektywności zasobów, która zapewni wzrost standardów życia społeczeństwa oraz konkurencyjności przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej do 2020 roku Wysoce konkurencyjna gospodarka (innowacyjna i efektywna) oparta na wiedzy i współpracy Cel główny

99 Cel 1: Dostosowanie otoczenia regulacyjnego i finansowego do potrzeb innowacyjnej i efektywnej gospodarki 1.1. Dostosowanie systemu regulacji gospodarczych do potrzeb efektywnej i innowacyjnej gospodarki 1.2. Koncentracja wydatków publicznych na działaniach prorozwojowych i innowacyjnych 1.3. Uproszczenie, zapewnienie spójności i przejrzystości systemu podatkowego, mające na względzie potrzeby efektywnej i innowacyjnej gospodarki 1.4. Ułatwienie przedsiębiorstwom dostępu do kapitału we wszystkich fazach ich rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału wysokiego ryzyka i sektora MŚP

Podniesienie poziomu i efektywności nauki w Polsce, wzmocnienie jej powiązań z gospodarką oraz wzrost międzynarodowej konkurencyjności nauki Budowa ram dla prowadzenia efektywnej polityki innowacyjności Wspieranie współpracy w systemie innowacji Kształtowanie kultury innowacyjnej oraz szersze włączenie społeczeństwa w proces tworzenia innowacji Wspieranie rozwoju kadr dla innowacyjnej i efektywnej gospodarki Stworzenie wysokiej jakości infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej i rozwój gospodarki elektronicznej Cel 2: Stymulowanie innowacyjności poprzez wzrost efektywności wiedzy i pracy

Transformacja systemu społeczno- gospodarczego na tzw. bardziej zieloną ścieżkę, w szczególności ograniczanie energo- i materiałochłonności gospodarki 3.2. Wspieranie rozwoju zrównoważonego budownictwa na etapie planowania, projektowania, wznoszenia budynków oraz zarządzania nimi przez cały cykl życia Cel 3: Wzrost efektywności wykorzystania zasobów naturalnych i surowców

12 Cel 4: Wzrost umiędzynarodowienia polskiej gospodarki 4.1. Wspieranie polskiego eksportu oraz polskich inwestycji za granicą Wspieranie napływu innowacyjnych oraz odpowiedzialnych inwestycji, w tym inwestycji zagranicznych Promowanie gospodarki polskiej, polskich przedsiębiorstw oraz wizerunku Polski na arenie międzynarodowej

wstęp 01 PROGRAM ROZWOJU PRZEDSI Ę BIORSTW PRP programem wykonawczym SIiEG i podstawą przyszłego PO na lata Kontekst polski (dotychczasowe programy i instrumenty) Kontekst europejski i międzynarodowy (UE, OECD) Program Rozwoju Przedsiębiorstw

wstęp 01 PRP - PRACE KONCEPCYJNE Prace nad Programem koncentrują się na: Mapowaniu i ocenie istniejących instrumentów Projektowaniu nowych Analizie najlepszych praktyk międzynarodowych Współpracy z Bankiem Światowym Współpracy z partnerami społeczno-gospodarczymi

wstęp 01 PRP ZASADY kompleksowa obsługa przedsiębiorcy wsparcie bezpośrednie dla B+R, prototypu, linii demonstracyjnej, wdrażania B+R instrumenty zwrotne dla zakupu gotowych technologii szkolenia szyte na miarę wzmocnienie systemu monitorowania + polityka oparta na dowodach PRP jako narzędzie inteligentnej specjalizacji N Główne zasady nowego systemu

16 Kompleksowy system wsparcia cały cykl powstawania innowacji wszystkie etapy rozwoju przedsiębiorstwa

17 PRZEDSIĘBIORSTWO KADRY REGULACJE B+R ABSORPCJA IOBy WSPÓŁPRACA ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Instrumenty

18 Dziękuję za uwagę!