WSZYSCY uczący się mają prawo do pedagogiki o charakterze włączającym skoncentrowanej na preferencjach i potrzebach studentów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
im. Króla Jana III Sobieskiego
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Kształtowanie motywacji pracowników
Projektowanie programów studiów
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Wyniki sprawdzianu po klasie VI Tarnów Wyniki tarnowskich szkół – komentarz. Poniżej publikujemy wyniki sprawdzianu po klasie szóstej tarnowskich.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Nowoczesne metody wsparcia rozwoju studentów w zakresie nauk ścisłych w praktyce Studium Kształcenia Podstawowego Politechniki Wrocławskiej dr inż. Krzysztof.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
Rozliczanie etapów studentów
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
na podstawie materiału – test z użyciem komputerowo generowanych prób
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
1/11 22:26:35 Nauczanie wspomagane komputerowo ● Szkolny system intranetowy jako narzędzie pomocne w nauczaniu ● Nowe, nowoczesne, nowatorskie? Jarek Glapski.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Polskie Konsorcjum NATURE. Elastyczny model licencji NPG Wybór tytułów wg preferencji użytkowników Dowolny termin rozpoczęcia prenumeraty Cena ustalana.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Kurs - OK zeszyt.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW– rola, funkcje i wartość dodana
Małgorzata Zub, IBE, 5 czerwca 2017 r.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

WSZYSCY uczący się mają prawo do pedagogiki o charakterze włączającym skoncentrowanej na preferencjach i potrzebach studentów

Zakwestionowanie status quo… Co się zmieniło? Czy jest to najlepszy scenariusz?

Zakwestionowanie obecnych praktyk… Czy to jedyny/najlepszy sposób?

Czy laboratoria są naprawdę konieczne? Dane ze strony www Prospects (2006)

Kwestie niepełnosprawności na zajęciach z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, technologii, inżynierii, matematyki i pokrewnych Dostępność w laboratoriach naukowych – zapewnienie właściwego doświadczenia edukacyjnego

Alternatywne podejście „radykalne”: niech studenci sami wybiorą własny tryb uczenia się

Wielorakie Inteligencje H. Gardnera

Jak uczą się dzisiejsi studenci? Lubię korzystać z obrazów, diagramów Lubię słuchać referatów, prezentacji Lubię oglądać filmy, animacje Lubię czytać Lubię matematykę Wielkość próby: 323 studentów pierwszego roku na Uniwersytecie Harpera Adamsa, październik 2009 roku

Zapewnienie wyboru podejście A LA CARTE – wybieraj i mieszaj … Danie 1 -> element do wyboru Ile?- minimum dwa z ogółem sześciu Danie 2 -> element do wyboru Rodzaj? – wolny wybór co do rodzaju prac/zadań Deser -> ile prac do złożenia/zadań do wykonania? Trzy najlepsze złożone prace/wykonane zadania decydują o ocenie na koniec kursu

Zadanie 1 – platforma VLE (wirtualne środowisko edukacyjne)

Zadanie 2 - bioinformatyka

Zadanie 3 – pytania wielokrotnego wyboru w trybie online

Zadanie 4 – zadania problemowe

Zadanie 5 – dyskusja w trybie online

Zadanie 6 – prezentacje przed grupą

Mierniki uczenia się Stopień zaangażowania? Porównanie bieżących osiągnięć akademickich (ocen) z poprzednimi latami Formalne/nieformalne informacje zwrotne

Stopień zaangażowania Liczba wybranych prac/zadań Liczba studentów 1 5 2 11 3 42 4 15 Względna częstotliwość wyborów dokonywanych przez studentów uczestniczących w zajęciach w ramach kursu. Studenci musieli wybrać co najmniej dwa elementy.

Preferencje studentów i średnie dla zajęć Kategoria Odsetek uczestniczących (%) Średnia ocena Odchylenie standardowe Pytania wielokrotnego wyboru online 91 66,5 13,9 Raport z badań laboratoryjnych 74 47,7 19,6 Prezentacja w PowerPoint 43 64,0 7,2 Dyskusja online 36 77,0 12,5 Bioinformatyka 29 66,3 12,6 Zadania problemowe 18 57,3 17,6 Liczba i odsetek studentów uczestniczących w zajęciach oferowanych w ramach kursu oraz ich odpowiednia średnia ocena i odchylenia standardowe. Zadania grupowe zaznaczono na pomarańczowo.

Porównanie ocen Raport z badań lab. Dyskusja online Prezentacja w PP Bioinformatyka Zadania problemowe Pyt. wielok. wyboru Prace w ramach zajęć ogółem

Oceny za raporty z badań laboratoryjnych poniżej średniej

Raporty z badań laboratoryjnych były oceniane konsekwentnie

Prezentacja w PowerPoint – niskie odchylenie standardowe

Dyskusja online – preferowany wybór studentów uzdolnionych

Pytania wielokrotnego wyboru online – niska korelacja ocen z ogólną średnią, lecz duża popularność

Porównanie z poprzednim rokiem Rok oceny 2003 2004 2005 2006 Ogólna średnia dla prac/zadań w ramach kursu 50,0 50,5 47,1 56,1 Niezaliczone prace/zadania w ramach kursu (%) 23 21 28 9 Dane z tego badania zaznaczono na pomarańczowo

Wybór uzależniony od Zadania problemowe Bioinformatyka Badania laboratoryjne Prezentacja w PP Dyskusja Prezentacja w PP Dyskusja Pytania wielokrotnego wyboru

podejścia a la carte Studenci mogą kontrolować własne uczenie się Większa elastyczność w zakresie realizacji programu i uczenia się Poprawa profilu średniej oceny Mniejsza liczba ponownych ocen Ciekawszy (mniej nudny) proces oceniania

podejścia a la carte Porównywalność oceny? Studenci mogą wybierać opcje „łatwe” (niskiego poziomu wg taksonomii Blooma) – ograniczyć wybór? Potrzeba więcej czasu na stworzenie dodatkowych i odpowiednich rodzajów prac/zadań Do śledzenia działań konieczne są dobre umiejętności organizacyjne

Kolejny krok – dalsze poszerzanie wyboru Wizualna taksonomia Blooma i Web2.0

Podsumowanie W przypadku możliwości wyboru znaczna większość studentów dokonała go Wybór pomaga zająć się potrzebami studentów mających różne preferencje w zakresie uczenia się np. minimalistów, studentów-strategów oraz uzdolnionych Wybór pomaga studentom uczyć się zgodnie z preferowanym przez nich rodzajem nauki Wybór powinien pomóc w zajęciu się potrzebami studentów mających trudności w uczeniu się lub niepełnosprawnych w tym zakresie Wybór wspiera zróżnicowane uczenie się (zob. dyskusja online) O połowę mniej niezaliczonych prac/zadań Ocenianie nie oznacza więcej pracy, lecz pracę bardziej urozmaiconą