Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego jkulawik@wz.uw.edu.pl ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego jkulawik@wz.uw.edu.pl ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,"— Zapis prezentacji:

1 Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

2 Kontrola ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

3 Istota kontroli Kontrola to specyficzna forma regulacji działań organizacji pozwalająca na osiągnięcie określonego wyniku w możliwych do przyjęcia granicach. Cel – Czy i w jakim stopniu nastąpiło odchylenie od pożądanego stanu? ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

4 Kontrola pomaga Kontrola pomaga organizacji:
radzić sobie ze złożonością minimalizować koszty ograniczyć błędy (w tym kumulowanie się błędów) przystosować się do zmian w otoczeniu ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

5 Co możemy kontrolować? ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

6 Typy kontroli Dziedziny kontroli: finansowe, rzeczowe, informacyjne, zasoby ludzkie… Szczeble kontroli: operacyjne, taktyczne, strategiczne, finansowe, strukturalne… Odpowiedzialność za kontrole: kierownictwo naczelne, kierownictwo (dział/projekt), kontroler Czas kontroli: wstępna, bieżąca, następcza (końcowa) Częstotliwość kontroli: stała, okresowa, wyrywkowa… ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

7 Proces kontroli Określenie stanu pożądanego
Określenie stanu faktycznego Porównanie stanu pożądanego lub norm ze stanem faktycznym Analiza odchyleń Podjęcie decyzji interweniujących ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

8 Proces kontroli inaczej
Ustalenie norm Zmierzenie wyników Porównanie wyników z normami Ustalenie potrzeb działania korygującego Satus quo Korekta odchyleń Zmiana norm ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

9 Z jaką kontrolą państwo możecie mieć styczność w przyszłości?
©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

10 Kontrola finansowa Kontrola finansowa – kontrola zasobów finansowych, zarówno wpływających (przychody, inwestycje), jak i wypływjących (koszty). Kontrola poprzez: Budżet (różne typy budżetów: finansowy, operacyjny, niepieniężny) Inne narzędzia finansowe ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

11 Kontrola strukturalna
Kontrola biurokratyczna: Podporządkowanie pracowników Ścisłe reguły, formalne narzędzia kontroli, sztywna hierarchia Nastawienie na poziom możliwych do przyjęcia wyników Wysmukła struktura Nastawiona na wyniki indywidualne Ograniczone i formalne Kontrola z udziałem pracowników: Zaangażowanie pracowników Normy grupowe, kultura organizacji, samokontrola Nastawienie na wyniki działania znacznie pow. poziomu minimalnego Spłaszczona struktura Nastawiona na wyniki grupy Szerokie i nieformalne Cel podejścia do kontroli Stopień sformalizowania Oczekiwania co do wyniku Struktura organizacji System nagradzania Uczestnictwo ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork

12 Dziękuję za uwagę Powodzenia na Egzaminie!
©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska, Ilona Szwedziak-Bork


Pobierz ppt "Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego jkulawik@wz.uw.edu.pl ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google