2. Rozpatrywanie skarg, próśb,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY DOWÓDCÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
Rodzaje dokumentów biurowych
PODSUMOWANIE 2009 ROKU Oddziału Regionalnego Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Szczecinie.
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Prawo administracyjne
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Aktualne zagadnienia prawne.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
AGENCJA RESTRUKTUTYZACJI i MODERNIZACJI ROLNICTWA
Wydział INTRASTATINTRASTAT * Informacje ogólne * Akty prawne obowiązujące w 2006 roku * Dane teleadresowe.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Urząd Marszałkowski w Łodzi
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Wydatki strukturalne.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Postępowanie dowodowe w polskim postępowaniu administracyjnym w procedurze wydania decyzji środowiskowej prof. dr hab. Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA mgr.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Działalność kontrolno-nadzorcza
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Gdynia 2014 Jesteśmy dla żołnierzy – świadczymy wysokiej jakości usługi z zakresu uprawnień przysługujących żołnierzom Sił Zbrojnych RP związanych z zakwaterowaniem.
Właściwość sądów administracyjnych
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Funkcje pracy biurowej
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Zasada sądowej kontroli decyzji administracyjnej.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Reglamentacja procesu budowy
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
System aktów prawodawczych
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Rządowa administracja zespolona w administracji
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Zapis prezentacji:

2. Rozpatrywanie skarg, próśb, wniosków i petycji przez WAM – procedura postępowania

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW WAM – procedura postępowania ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW AKTY PRAWNE regulujące rozpatrywanie skarg w WAM Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz.1071) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) Decyzja nr 33/2008 Prezesa WAM z dnia 7 sierpnia 2008r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w WAM Art. 222. KPA - czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW WAM – procedura postępowania ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW w decyzji Prezesa WAM określono: osoby funkcyjne uprawnione do kwalifikowania pism noszących znamiona skargi lub wniosku: BP: Prezes, z- cy Prezesa, dyrektor komórki organizacyjnej – w zależności od adresata pisma oreg. WAM: dyrektorzy i wicedyrektorzy wewnętrzny obieg pisma zakwalifikowanego jako skarga (wniosek); osoby odpowiedzialne za terminowe udzielenie odpowiedzi (dyrektor/kierownik zespołu) oraz wewnętrzną procedurę związaną z merytorycznym przygotowaniem treści odpowiedzi; sposób postępowania ze skargami (wnioskami) kierowanymi do rozpatrzenia wg właściwości niższemu organowi Agencji; zasady rejestrowania i przechowywania dokumentacji dotyczącej skarg i wniosków.

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW Ilość skarg wpływających do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w latach 2005 – 2009 WYSZCZEGÓLNIENIE W BIEŻĄCYM ROKU /stan na koniec listopada 2009r./ do Biura Prezesa WAM wpłynęło 15 skarg do oddziałów WAM wpłynęło 29 skarg Pełne dane z oddziałów regionalnych, zgodnie obowiązującym w Agencji terminarzem, znane będą po10 stycznia 2010r. 2005 r. 140 2006 r. 131 2007 r. 36 2008 r. 64 2009 r. 44

Ilość e- maili przysłanych do WAM od żołnierzy, mieszkańców: ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW Ilość e- maili przysłanych do WAM od żołnierzy, mieszkańców: Rok Ilość Średnia na dzień 2009 720 2 1480 13 2008 2007 3500 25

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW infolinia /22/501-93-00/ -czynna 2 x w tygodniu przez 3 godziny ilość rozmów telefonicznych średnio, dziennie: W LATACH 2007-2009 łącznie 2883 rozmowy 9 - 10 12 – 14 do - 20 2009 2008 2007

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZYJĘCIA INTERESANTÓW W zakresie przyjmowania interesantów w Biurze Prezesa WAM, określono zasady dotyczące: terminów przyjmowania interesantów przez Prezesa sposobu prowadzenia ewidencji przyjęć i przygotowania merytorycznej informacji dla Prezesa udziału w spotkaniu innych osób funkcyjnych Biura Prezesa merytorycznie właściwych dla sprawy; w uzasadnionych przypadkach także z udziałem właściwego dyrektora oddziału regionalnego sposobu realizacji ustaleń przyjętych podczas spotkania.

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZYJĘCIA INTERESANTÓW Niezależnie od przyjęć interesantów przez kierownictwo Agencji, każdy dyrektor zespołu w BP WAM przyjmuje interesantów w terminach uzgodnionych z interesantem w godzinach pracy po wcześniejszym umówieniu spotkania W oddziałach regionalnych, procedury dotyczące przyjmowania interesantów określają dyrektorzy oddziałów

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZYJĘCIA INTERESANTÓW Sposób rozpatrywania skarg i wniosków oraz przyjęć interesantów funkcjonujący w Agencji sprawdza się w praktyce Obowiązujące procedury są przejrzyste, dobrze znane osobom odpowiedzialnym, co skutkuje m.in. coraz rzadszymi przypadkami niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi na skargi Każda zainteresowana osoba ma możliwość wniesienia skargi do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej: pisemnie telefonicznie telefaksem pocztą elektroniczną ustnie do protokołu - w ramach przyjęć interesantów przez Prezesa Agencji i dyrektorów oreg WAM

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI Agencja corocznie w styczniu składa do Biura Skarg i Wniosków MON sprawozdanie ze sposobu rozpatrywania skarg i wniosków za rok ubiegły. Z analizy sprawozdań wynika, że ilość skarg systematycznie maleje, natomiast tematyka skarg oraz główne przyczyny dotyczą problemów: związanych ze złym stanem technicznym budynków i mieszkań; nieprawidłowości w naliczaniu opłat czynszowych i za media; związanych z realizacją uprawnień – przydział kwater, wypłata ekwiwalentu i odprawy mieszkaniowej, sprzedaż kwater; niewłaściwej obsługi interesantów (bezczynność)

WAM - działania usprawniające częsta obecność Prezesa WAM w terenie działanie informacyjne w terenie realizowane przez oddziały regionalne współpraca ze środowiskiem wojskowym reagowanie na potrzeby zgłaszane przez środowisko wojskowe działanie na rzecz poprawy sytuacji związanej z zakwaterowaniem żołnierzy szybka i stanowcza reakcja Prezesa na zgłaszane skargi płynące z terenu, a dotyczące pracy oddziałów WAM ocena oddziałów WAM także poprzez jakość świadczonych dla żołnierza, mieszkańca usług

ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI PYTANIA ZWIĄZANE Z TEMATEM PREZENTACJI PROSZĘ PRZESYŁAĆ NA ADRES: bip@wam.net.pl DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 