Od AlmaLaurea do EAL-NET prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października, 2006 www.eal-net.org.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Spotkanie Ogólnopolskiej Sieci Biur Karier października 2006 Wyjście naprzeciw potrzebom uczelni, pracodawców i absolwentów Projekt EAL-Net i jego.
Advertisements

CERTYFIKACJA KONSULTANTÓW wyznaczanie standardów na rynku rekrutacji Warszawa, 10 luty 2011.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Imigracja studentów zagranicznych do UE jako temat badawczy Europejskiej Sieci Migracyjnej Joanna Jaracz de Czartoszewska Krajowy Punkt Kontaktowy ESM.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Największy Polski Portal Pracy
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Problemy Społeczeństwa Informacyjnego Społeczność wirtualna obok czy zamiast realu? S Z C Z E C I N 13 maja 2011.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Elektroniczna baza danych monitoringu projektów indywidualnych Warszawa, 17 kwietnia 2008 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
Proces Boloński Życie i twórczość.
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
1 Regionalny Program Przedsiębiorczy Pomorzanin Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
10 lat członkowstwa Polski w Unii Europejskiej
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Język francuski na świecie
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Proces boloński z perspektywy biur karier – nowe wyzwania i możliwości, Monika Domańska. Politechnika Krakowska.
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Coraz większego znaczenia nabierają kwestie historycznej tożsamości
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

Od AlmaLaurea do EAL-NET prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,

Geneza AlmaLaurea wyjście naprzeciw następującym potrzebom : –Analiza efektywności i jakości struktury kształcenia uczelni wyższych –Zapełnienie luki w braku oficjalnych danych o absolwentach dla instytucji publicznych i samych uczelni –Promocja absolwentow na rynku pracy –Umocnienie więzi między uczelniami wyższymi i sektorem prywatnym –Waloryzacja włoskiego szkolnictwa wyższego

Geneza AlmaLaurea Cele: –Dostarczenie organom władz uczelni wiarygodnych, dokładnych i wyczerpujących danych –pomoc firmom w procesie rekrutacji wykwalifikowanych kandydatów na pracowników –Usprawnienie współpracy między uczelniami i firmami w celu lepszego promowania absolwentów na krajowym i zagranicznym rynku pracy

Historia AlmaLaurea 1988 –Pierwsze pionierystyczne badania zagranicznych absolwentów na Uniwersytecie w Bolonii. W ramach uroczystości 900 rocznicy założenia Uniwersytetu Zostały zbadane: pochodzenie społeczne, średnie wykształcenie, wyniki osiągane podczas studiów na uniwersytecie, pozycja społeczna i zawodowa Wkrótce jasnym stało się, że przedmiot badań powinien zostać rozszerzony na wszystkich, którzy studiowali w Bolonii

Historia AlmaLaurea 1993 –Obserwatorium statystyczne Uniwersytetu w Bolonii uruchamia Projekt AlmaLaurea Przygotowanie kwestionariusza dla studentów Dostarczenie kwestionariusza sekretariatom przed obroną pracy Integracja z danymi administracyjnymi 1994 –Powstaje baza danych Uniwersytetu w Bolonii W tym samym roku powstaje Monster w Stanach Zjednoczonych

1996 –Rozszerzenie projektu na cały kraj Przystąpienie wszystkich Uczelni w Regionie oraz Uniwersytetu we Florencji –Włoskie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wyraża swoje poparcie i pomoc w realizacji Projektu Historia AlmaLaurea

1997 –Baza danych staje się dostępna on line AlmaLaurea wśród pionierów w Internecie we Włoszech 2001 –Założenie Międzyuniwersyteckiego Konsorcjum AlmaLaurea –udział 21 Uniwersytetów, które od tego momentu przystąpiły do Projektu

Konsorcjum AlmaLaurea dzisiaj 2006 –49 Uniwersytetow we Włoszech – CV absolwentów w bazie danych –66% absolwentów wszystkich uniwersytetów rocznie –4.000 firm korzysta z oferowanych usług –35 pracowników –4,5 Milionów Euro zafakturowanych –Kanały finansowania: 40% Uniwersytety przynależne 25% Ministerstwo Szkolnictwa Wyższego 35% klienci (firmy)

Siena Viterbo Bari Firenze Trento Venezia IUAV Udine Ferrara Modena e Reggio E. Parma Piemonte Orientale Catanzaro Cassino Genova Calabria MI-IULM Roma LUMSA Padova Verona Perugia Salerno Sassari Basilicata Bolzano Foggia Reggio Calabria Roma III VE-Ca Foscari Torino Politecnico Università di Torino Bologna Trieste Chieti Molise Catania Messina Lecce Perugia Stranieri Roma La Sapienza Cagliari Camerino MI – San Raffaele LAquila Roma Campus Bio-Medico Napoli SUN. Teramo Roma IUSM Aosta - Valle dAosta Castellanza - LIUC

Absolwenci Uczelnie Firmy

Od AlmaLaurea do EuroAlmaLaurea wyjście naprzeciw następujacym wyzwaniom: –Internalizacja rynków pracy –Integracja systemów europejskiego szkolnictwa wyższego (Proces Boloński) –Studium porównawcze danych statystycznych w skali europejskiej

Zgodność z założeniami Procesu Bolońskiego EuroAlmaLaurea dąży do: – ułatwienia uzyskania lepszej zgodności i porównywalnosci systemów szkolnictwa wyższego […] podtrzymując standardy i osiagając wymierne postępy –wspierania zatrudnienia obywateli Europy i międzynarodowej konkurencyjnosci Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego

Rozwiązania: Projekt EAL-NET. Cele projektu –Stworzenie prototypu elektronicznej bazy CV absolwentów wywodzących się z różnych europejskich uczelni –Umożliwienie przepływu CV absolwentów między uczelniami przynależnymi do projektu oraz należącymi do konsorcjum AlmaLaurea –Testowanie prototypu przy współpracy z uczelniami i firmami –Stworzenie wielojęzycznego narzędzia do zamieszczania oraz wyszukiwania CV

Uczestnicy Projektu AlmaLaurea (I) Koordynator AlmaLaurea (I) Koordynator INTRASOFT (B) IT Company INTRASOFT (B) IT Company TARKI RT (H) Research Centre TARKI RT (H) Research Centre U. Warszawski (PL) ELTE U. Budapest (H) U. Maastricht (NL) U. Marne-la-Vallée (F) CINECA (I) IT Company CINECA (I) IT Company

Projekt EAL-NET Faza pilotażowa: : 20 miesięcy (lipiec 2005 – luty 2007) Komisja Europejska, Program eTEN Finansowanie :

Projekt EAL-NET Osiagnięte rezultaty –Jednolity format curriculum vitae –Wielojęzyczne funkcje portalu –Zestawienie Ustaw o Ochronie Danych Osobowych obowiazujących w każdym z krajów zaangażowanych w projekt –Możliwość przeszukiwania bazy danych zgodnie z kierunkiem wykształcenia, dziedziny nauki –Właczenie do bazy danych CV w celu TESTOWANIA systemu –Pozyskanie grupy użytkowników testujących system

Projekt EAL-NET Perspektywy na przyszłość –Całkowite uruchomienie bazy danych począwszy od 2007 roku –Rozszerzenie projektu na nowe uczelnie –Stworzenie w każdym z państw konsorcji międzyuczelnianych na przykładzie AlmaLaurea –Uwrażliwienie organów rządowych na system uniwersytecki –Przyłaczenie do projektu Uczelni pochodzących z innych krajów, Europejskich i nie tylko