2. Cele strategiczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Ku nowej ekonomii politycznej
ELŻBIETA LINKO AGNIESZKA MAKOWSKA
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Unternehmenskommunikation Ludzie, jakość, design Innowacyjna strategia zarządzania i wdrażania nowych produktów.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Planowanie i analiza strategiczna 1/2wykład
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEMY CELOWE Jacek WĘGLARCZYK.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Opiekun Miniprzedsiębiorstwa : mgr Mariola Rychlik.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Model „pięciu sił” M.Portera
F&S Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Technikum nr 2
Zespół Szkół Nr1 im. gen. Jerzego Ziętka Katowice
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
MARKETING INTERNETOWY
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

2. Cele strategiczne

Cele w organizacji zbiór zamierzeń przewidzianych do realizacji w jakimś przedziale czasu, z których wywodzą się zadania cząstkowe; uświadomiony i pożądany przez działającego człowieka stan rzeczy, który zamierza on osiągnąć Ustalenie celów strategicznych jest punktem wyjścia formułowania strategii tożsamość misja/ wizja

Tożsamość przedsiębiorstwa Strategia przedsiębiorstwa powinna być rozumiana jako sposób działania zmierzający do rozwiązania problemu jego istnienia. Jaki jest problem „naszego” istnienia? => Istota i struktura tożsamości

Tożsamość przedsiębiorstwa – zaplanowane strategicznie i operatywnie realizowane samookreślenie oraz sposób zachowania przedsiębiorstwa wewnątrz oraz na zewnątrz, dokonane na gruncie przyjętej filozofii przedsiębiorstwa, wytyczonych celów i zdefiniowanego wizerunku.

Części składowe tożsamości: osobowość przedsiębiorstwa – rozumienie stanu przedsiębiorstwa, jego celów, zamierzeń, funkcji makroekonomicznej i roli społecznej, zachowanie przedsiębiorstwa – oferta, stosunki cenowe, finansowe, komunikacyjne itp., sposób prezentacji przedsiębiorstwa – corporate design, komunikacja przedsiębiorstwa – corporate communication

Tożsamość odgrywa rolę w: określaniu sensu istnienia przedsiębiorstwa, określaniu celów przedsiębiorstwa, integracji części składowych (elementów) przedsiębiorstwa, sterowaniu interakcjami wewnątrz i na zewnątrz.

Misja Gwiazda Polarna / Myśl przewodnia / Główna idea Misja jest precyzyjnym wyrażeniem (w języku zrozumiałym dla pracowników i otocznia organizacji) dalekosiężnych zamierzeń i aspiracji organizacji

Misja nabiera strategicznego znaczenia, gdy spełnia trzy wymogi: wyznacza kierunek i dotyczy przyszłości wyraża marzenia i wyzwania, które stają się udziałem pracowników proces jej realizacji jest wiarygodny

Misja – jako synteza sposobu zachowania przedsiębiorstwa klienci (Kim są?) produkt (Jakie są główne wyroby i usługi?) lokalizacja (Gdzie firma działa?) technologia (Jaka jest podstawowa technologia firmy?) kontynuacja działalności, przetrwanie firmy (Jakie są ekonomiczne cele firmy?) filozofia (Jakie są przekonania, wartości, aspiracje i priorytety?) własna koncepcja firmy (Co jest silną stroną/ przewagą konkurencyjną?) publiczny wizerunek firmy (Co jest społeczną powinnością, jaki jest jej wizerunek?) personel (Jaki jest stosunek firmy do pracowników?)

Statyczny RYNEK Dynamiczny Formułowanie misji zorientowane na zasoby zorientowane na produkcję (zadania) zorientowane na funkcje (potrzeby) Rozwój przez wykorzystanie okazji Rozwój przez rozwiązywanie problemów Na zasoby Na produkcję Na funkcje Statyczny RYNEK Dynamiczny

Trzy wymiary misji Spełniane funkcje, zaspokajane potrzeby Technologia, za pomocą której potrzeby będą zaspokajane Segment rynku, którego potrzeby będą zaspokajane

Przykłady misji Apple: demokratyzacja komputera McDonald’s: jakość, poziom usług, czystość, korzyść warta ceny Aldi: Minimalna inwestycja, niskie, konkurencyjne ceny, mały, stały dochód uzyskiwany dzięki tej samej grupie nabywców Elektrociepłownia 1: Zaspokajamy potrzeby naszych odbiorców na energię cieplną i elektryczną Elektrociepłownia 2: Dostarczamy ciepło do mieszkań odbiorców

Wizja – Collins/ Porras Nadrzędna ideologia Nadrzędne wartości Nadrzędny cel Wyobrażana przyszłość Wielkie niebezpieczne zuchwałe cele Plastyczne opisy

Nadrzędne wartości Awangardowe innowacje Troska o pracowników Uczciwość Zaspokojenie potrzeb klienta Szacunek dla jednostki Jakość

Nadrzędny cel 3M – Rozwiązywać w sposób innowacyjny istniejące problemy HP – wnosić wkład dla rozwoju i dobra ludzkości Merck – zachować i poprawiać ludzkie życie Nike – Doświadczyć emocji związanych z konkurowaniem, zwyciężaniem i miażdżeniem przeciwników Sony – doświadczać radości, jaką daje ulepszanie technologii i stosowanie jej dla dobra ludzkości Walt Disney - uszczęśliwiać

Wielkie niebezpieczne zuchwałe cele Związane z planem Upowszechnić samochody (Ford, 1903) Stać się przedsiębiorstwem, które najbardziej zmieni światową opinię o niskiej jakości japońskich produktów (Sony w latach 50-tych) Stać się najpotężniejszą, najbardziej użyteczną i najpowszechniejszą instytucją finansową na świecie (Citibank w 1915)

Wielkie niebezpieczne zuchwałe cele Oparte na walce z wrogiem Zmiażdżyć Adidasa (Nike w latach 60-tych) Zmiażdżymy, zgnieciemy Yamachę! (Honda, 1970) Naśladujące Stać się Nike przemysłu rowerowego (Giro Sport Design, 1986) Oparte na wewnętrznej transformacji Chcemy zajmować pierwszą lub drugą pozycję na wszystkich obsługiwanych rynkach oraz tak zrewolucjonizować przedsiębiorstwo, by miało siłę dużej firmy, połączoną ze sprawnością małęj (GE, lata 60-te)

Plastyczne opisy Skonstruuję samochód dla ogromnej większości. … Jego cena będzie na tyle niska, że każdy godziwie zarabiający człowiek będzie mógł go nabyć i wraz z rodziną radować się godzinami spędzonymi na otwartej przestrzeni poza miastem. … Każdego będzie stać na samochód i każdy go sobie kupi. Konie znikną z naszych dróg i na trwałe zastąpią samochody, a my damy wielu ludziom pracę i dobre wynagrodzenie.