ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

AKCJA KURIERSKA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
PLANOWANIE OPERACYJNE
Konferencja wojewódzka
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OBRONNEGO PAŃSTWA
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA PRZEDSTAWICIELI
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA STAROSTÓW, PREZYDENTÓW,
TERENOWE ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
bezpieczeństwo państwa
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Przygotował Andrzej Potucha
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
GOTOWOŚĆ OBRONNA PAŃSTWA, FUNKCJONOWANIE STAŁYCH DYŻURÓW
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO POLSKI w świetle rezultatów SPBN
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
OPOLE Decyzja Nr 396/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia zasad współpracy resortu.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy w 2015 r.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
TRYB I ZASADY PROWADZENIA KONTROLI WYKONYWANIA ZADAŃ OBRONNYCH WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MUW ODDZIAŁ SPRAW OBRONNYCH ODDZIAŁ SPRAW.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNY WYNIKI 2016 Opracowanie: Anna Krukowska-Włoch, Łukasz Słodkowski Iwona Rydzkowska Teresa Kosmaczewska.
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Rządowa administracja zespolona w administracji
ocena, wnioski z zamierzeń obronnych
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
MRiRW Podstawy prawne planowania operacyjnego i programowania obronnego, zasady sporządzania kart realizacji zadań operacyjnych płk dr inż. Krzysztof Meszyński.
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Zapis prezentacji:

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO

PODSUMOWANIE 2014 roku i ZADANIA w dziedzinie obronności w 2015 roku WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI PODSUMOWANIE 2014 roku i ZADANIA w dziedzinie obronności w 2015 roku Tomasz PAWNUK – kierownik OSO Tel. 091 43 – 03 - 636 LISTOPAD 2014

ZAGADNIENIA II. Planowanie i programowanie obronne WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI ZAGADNIENIA Zaspokajanie potrzeb SZ a) Kwalifikacja wojskowa b) Akcja Kurierska II. Planowanie i programowanie obronne a) POF b) służba zdrowia III. Kierowanie obronnością IV. Szkolenia obronne V. Kontrole

NOWA STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NOARODOWEGO NAJWAŻNIEJSZY DOKUMENT W SPRAWIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Przyjęta przez Rząd w dniu 21 października Podpisana przez Prezydenta RP w dniu 05 listopada POLITYCZNO –STRATEGICZNA DYREKTYWA OBRONNA /dokument ściśle tajny/ PLAN REAGOWANIA OBRONNEGO RP POFWojewództwa Zachodniopomorskiego – 12 miesięcy od PSDO POF UM, SP, UM, UG – 18 miesięcy od PSDO

PRIORYTETY zapewnienie bezpieczeństwa własnym obywatelom oraz terytorium państwa, wsparciu obrony państw sojuszniczych, a następnie na udziale w misjach poza terytorium sojuszników wzmocnieniu zdolności NATO do kolektywnej obrony, rozwój Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony UE, umacnianie strategicznych partnerstw (w tym z USA) oraz strategicznych relacji z partnerami w regionie. udział w działaniach społeczności międzynarodowej, realizowanych na podstawie prawa międzynarodowego, mających na celu zapobieganie powstawaniu nowych źródeł zagrożeń, a także reagowanie na zaistniałe kryzysy oraz przeciwdziałanie ich rozprzestrzenianiu.

Nowelizacja rozporządzeń ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Nowelizacja rozporządzeń Rozporządzenie RM z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie szkolenia obronnego – - słowniczek pojęć; - rozszerzenie osób szkolonych na WKO /AON/; - rodzajów, częstotliwości oraz obligatoryjności prowadzenia ćwiczeń; - opisano dokumenty sporządzane na potrzeby szkolenia obronnego; - opracowanie „Instrukcji organizacji prowadzenia ćwiczeń obronnych”, 2. Rozporządzenie RM z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa – * stanów gotowości obronnej państwa ze stopniami alarmowymi /pierwszy – ALFA, drugi – BRAWO, trzeci – CHARLIE, czwarty - DELTA/ 2. Rozporządzenie RM z dnia 24 czerwca 2003 r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa oraz ich szczególnej ochrony – - zwiększanie roli wojewody w zakresie występowania o uznanie obiektu za szczególnie ważny ……. WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Nowe rozporządzenie Rozporządzenie RM z dnia ……. 2015 r. w sprawie cywilnej i wojskowej pomocy …… HNS - cywilna i wojskowa pomoc świadczona w czasie pokoju, w sytuacjach kryzysowych i podczas konfliktów, przez państwo, na którego terytorium przemieszczają się lub są rozmieszczone i działają siły i organizacje NATO. Zakres realizowanych przedsięwzięć regulują zobowiązania wynikające z porozumień w ramach Sojuszu lub z dwustronnych bądź wielostronnych umów zawartych między "państwem - gospodarzem" oraz organizacją NATO i państwami wysyłającymi wojska - określenie podmiotów realizujących zadania /punktów kontaktowych/, - ujednolicenie zestawów obszarów informatycznych na potrzeby realizacji zadań państwa – gospodarza, - słowniczek pojęć; - opracowanie i wdrożenie w życie jednolitej elektronicznej bazy danych WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

Kwalifikacja wojskowa ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Kwalifikacja wojskowa Termin – 04.02 – 30.04. 2013r. Trudności - brak Kontrole - przeprowadzono 6 kontroli przebiegu k.w. /starostwo drawskie, polickie, stargardzkie, wałeckie oraz w Szczecinie i Świnoujściu/ UWAGA! kwalifikacja 2014r. w dniach 3 luty do 30 kwietnia szczegóły zostaną przedstawione w dniu 23 stycznia na szkoleniu w Urzędzie Wojewódzkim!!! WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

Zaspokajanie potrzeb SZ ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Zaspokajanie potrzeb SZ 1. Przeprowadzono 4 treningi AK bez doręczania kart powołania /powiat: koszaliński, sławieński, stargardzki i Świnoujście/. WNIOSEK „zespoły kierowania oraz osoby funkcyjne są właściwie przygotowane w zakresie planowania, organizacji i planowania AK” 2. Świadczenia na rzecz obrony Zostały przesłane do ZUW zgodnie z obowiązującymi przepisami - do 31 stycznia - świadczenia osobowe - do 31 sierpnia - świadczenia rzeczowe 1. Treningi AK – powiat gryficki, pyrzycki, goleniowski i choszczeński. 2. Świadczenia – zmiana terminu i sposobu przesłania zestawienia a) świadczenia rzeczowe i osobiste – do 31 stycznia b) przesyłamy ePUAPEM – oddzielnie świadczenia osobiste i rzeczowe za pismem przewodnim - / wzór – na stronie internetowej WBiZK w zakładce bezpieczeństwo – obronność; PRESYŁA 100 % GMIN /. 3. Aktualizacja bazy danych dla potrzeb realizacji zadań państwa gospodarza - HNS: gminy do 25 X, powiaty do 15 XI 2 1 4 WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI SŁUŻBA ZDROWIA Opracowano nowy „Plan przygotowania podmiotów leczniczych województwa zachodniopomorskiego na potrzeby obronne państwa”. 1. Do końca lutego 2014 roku otrzymacie Państwo „Wytyczne Wojewody Zachodniopomorskiego dotyczące realizacji zadań obronnych w ochronie zdrowia na 2014 rok” wraz z nowymi wzorami dokumentów planistycznych dla samorządów i podmiotów leczniczych. 2. Zostaną odesłane stare plany – nowe opracować do końca czerwca /szczegóły w Wytycznych/. 2 1 4 WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

Kierowanie obronnością ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Kierowanie obronnością Przeprowadzono 4 treningi Stałego Dyżuru – wojewódzka administracja zespolona, organa samorządu terytorialnego UWAGI - brak właściwego wyposażenia pomieszczeń SD w sprzęt /komputer, fax, drukarka itp./ - brak aktualności danych stałego dyżuru / dane osobowe, nr telefonów, faksów/ - trudność w uruchomieniu funkcjonowania SD pod nieobecność osób stanowiących jego obsadę - niepełna realizacja poleceń SD Wojewody - brak przekazania sygnału o uruchomieniu SD na szczebel gminy przez powiat Celem sprawdzenia obiegu informacji w systemie stałego dyżuru Wojewody; 4 x Treningi SD 2 1 4 WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Planowane na 2013 rok kolejne ćwiczenie wojewódzkie (po „Anakondzie-12”), mające na celu zgrywanie systemu obronnego pk. „Gniewosz -13” nie zostało zrealizowane w związku z dużym rozmachem ćwiczeń „Dzik -13”, „Dragon -13” a zwłaszcza „Steadfast Jazz -13”. W tej sytuacji punkt ciężkości w 2013 roku skupiony był na zgrywaniu systemu HNS w ramach ćwiczenia sił odpowiedzi NATO „Steadfast Jazz-2013” które prowadzone było wspólnie z układem pozamilitarnym na obszarze województwa zachodniopomorskiego. Na podstawie przeprowadzonej analizy na szczeblu centralnym oraz oceny przeprowadzonych w 2013 roku ćwiczeń, stwierdzono właściwą realizację zadań obronnych przez województwo zachodniopomorskie, sprawne funkcjonowanie systemu HNS w ramach obowiązków państwa – gospodarza na rzecz Sojuszniczych Sił Wsparcia operujących na terenie naszego województwa oraz dobre współdziałanie z wojskami operacyjnymi SZ RP. SZKOLENIE WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI 2. Duży rozmach ćwiczeń „Dragon-13” oraz „Steadfast Jazz-13” wymusił konieczność zaplanowania dodatkowego szkolenia dla dyrektorów ZUW, kierowników administracji zespolonej (czerwiec) oraz starostów i prezydentów miast na prawach powiatu (październik) w celu zapoznania z tłem operacyjnym, organizacją ćwiczenia i zadaniami spoczywającymi na układzie pozamilitarnym w województwie zachodniopomorskim. UWAGI: a) brak spójności między zakładanymi na dany rok kalendarzowy kierunkami szkolenia a opracowanymi celami szkolenia obronnego; b) planowanie zbyt dużej ilości zajęć teoretycznych w stosunku do zajęć praktycznych (w części samorządów w ogóle nie są planowane żadne zajęcia praktyczne poza treningami narzuconymi przez szczebel wojewódzki); c) prowadzone w 2013 roku kontrole wykazały, że zdarzają się jednostki samorządowe gdzie proces szkolenia obronnego traktowany jest okazjonalnie. Po otrzymaniu informacji, że jednostka samorządowe będzie w danym roku kalendarzowym kontrolowana prowadzi się 1-2 zajęcia teoretyczne nie potrafiąc jednocześnie udokumentować szkolenia w perspektywie ubiegłych 2-3 lat; WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI d) duża ilość prowadzonych w 2013 roku ćwiczeń spowodowała zaangażowanie w nich znacznej części jednostek administracji zespolonej województwa oraz jednostek samorządowych województwa, jednak występują też miasta, gminy gdzie od paru lat nie zaplanowano i nie przeprowadzono żadnego ćwiczenia; d) nadal szkoleniem obronnym nie są obejmowane wszystkie osoby w urzędzie, które z racji pełnionych funkcji zgodnie z zapisami ustawowymi, regulaminowymi i zakresem obowiązków winny te zadania realizować; e) zdarzają się incydentalne przypadki przysyłania do uzgodnienia planów szkoleniowych zawierających wyłącznie przedsięwzięcia szczebla wojewódzkiego bez zaplanowanych przedsięwzięć własnych; f) nie zawsze pełna dokumentacja ze szkolenia obronnego (konspekty, listy obecności) uniemożliwia ocenę realizacji tego procesu; g) jednostki samorządowe w sposób niewystarczający korzystają z możliwości refundacji kosztów szkolenia przez szczebel wojewódzki. SZKOLENIE WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Kontrole W 2013 roku przeprowadzono 34 kontrole realizacji zadań obronnych w powiatach: stargardzkim, pyrzyckim i drawskim oraz 2 w w wojewódzkiej administracji zespolonej UWAGI - kontrolowani nie potrafią przedstawić w sposób zwięzły pełnej koncepcji przygotowania urzędu do funkcjonowania w czasie podwyższania gotowości obronnej państwa oraz koncepcji działania stałego dyżuru spójnych z dokumentami opracowanymi w tym zakresie w urzędzie, a w szczególności planem operacyjnym funkcjonowania powiatu lub gminy - opracowana dokumentacja stanowiska kierowania w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy wraz z planem przemieszczenia (której szablon rozesłaliśmy do wszystkim urzędów) często nie została dostosowana do potrzeb i możliwości konkretnej gminy lub powiatu, - w niektórych gminach nie uzgodniono z wojewodą lokalizacji zapasowego miejsca pracy wójta i nie przygotowano stanowiska kierowania w zapasowym miejscu pracy, - nie jest aktualizowana na bieżąco dokumentacja stanowisk kierowania i dokumentacja stałego dyżuru. WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Kontrole W 2014 roku - 32 kontrole realizacji zadań obronnych w powiatach: łobeski i koszaliński, UM Szczeci, UMarszałkowskim oraz szpitalach na terenie Szczecina WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

Dziękuję za uwagę Pytania? ZACHODNIOPOMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO