Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie

,,Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego’’ EWALUACJA ZEWNĘTRZNA Ewaluacja problemowa w wymaganiu: ,,Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego’’ na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) Zespół ewaluatorów: starszy wizytator Iwona Malewska – Drożdż starszy wizytator Piotr Ziętara

3, 4 i 6 lutego 2014 r. W ewaluacji zastosowano narzędzia badawcze: Ewaluacja została przeprowadzona w dniach: 3, 4 i 6 lutego 2014 r. W ewaluacji zastosowano narzędzia badawcze: wywiad z dyrektorem wywiad grupowy z rodzicami wywiad grupowy z partnerami placówki wywiad grupowy z samorządem lokalnym ankietowanie rodziców analiza danych zastanych obserwacja placówki

Metodologia opracowania danych:

Przedszkole nr 10 w Będzinie realizuje swoje zadania dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze w oparcie o swoją koncepcję. Z koncepcją zapoznaje rodziców i rodziny wychowanków, pracowników przedszkola oraz partnerów. Placówka upowszechnia w lokalnym środowisku informacje dotyczące realizowanych działań. Rodzice i przedstawiciele organu prowadzącego są informowani o działaniach przedszkola oraz celowości podejmowanych działań. Przedszkole prowadzi działania pokazujące lokalnemu środowisku korzyści wynikające z uczęszczania dzieci do przedszkola (organizuje zajęcia otwarte, konkursy, wyjścia, prezentuje umiejętności i wiedzę dzieci oraz ich prace, promuje zdrowy styl życia i akcje ekologiczne oraz organizuje spotkania z ciekawymi ludźmi). W ostatnim okresie placówka podejmowała działania promujące swoją ofertę do rodzin, które nie posyłały swoich dzieci do przedszkola (m.in. zorganizowano festyn na zakończenie roku szkolnego, w trakcie którego odbywają się prezentacje umiejętności dzieci).

Zdecydowana większość ankietowanych rodziców uważa, że nauczyciele i dyrektor placówki rozmawiali o korzyściach wynikających z uczęszczania dzieci do przedszkola. Rodzice, partnerzy i przedstawiciele organu prowadzącego placówkę podali korzyści wynikające z uczęszczania dzieci do przedszkola. Partnerzy placówki są zapoznawani z koncepcją pracy poprzez przekazywanie informacji na stronie internetowej, tablicy informacyjnej, bezpośredni kontakt, w trakcie zebrań, zajęć otwartych i spotkań okolicznościowych oraz festynów. Podczas konferencji ''Sukces naszych dzieci zaczyna się w przedszkolu'' przekazywane były informacje na temat wychowania przedszkolnego, które są zawarte w koncepcji. Partnerzy placówki znają główne założenia pracy przedszkola oraz uważają, że są one bardzo ważne, wpływają na kształtowanie osobowości i charakteru, a dzieci wdrażane są do stosowania uniwersalnych wartości. Przedstawiciele organu prowadzącego placówkę potwierdzili, że znają główne założenia pracy przedszkola.

WNIOSKI Placówka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje o realizowanych działaniach, co przyczynia się do promowania wartości wychowania przedszkolnego. W przedszkolu realizowane są programy autorskie, co wpływa na kształtowanie u dzieci treści artystycznych i elementów wychowania zdrowotnego. Udział dzieci w konkursach i realizowanych projektach edukacyjnych pozwala na rozwijanie uzdolnień młodych ludzi oraz rozwijanie ich zainteresowań. Przedszkole bierze udział w akcjach charytatywnych, m.in. ''Góra Grosz'' i zbiórka nakrętek, co uwrażliwia dzieci na osoby potrzebujące. Zorganizowanie konferencji ''Sukces naszych dzieci zaczyna się w przedszkolu'' wpłynęło na promowanie wychowania przedszkolnego wśród rodziców, którzy podjęli decyzje o rozpoczęciu edukacji w klasie I swoich 6-letnich dzieci.