Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
DAWNO I NIEDAWNO … CZYLI Ś WIETLICOWE WSPOMNIENIA.
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Z historii naszej szkoły…
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
,,W przyjaźni z przyrodą”
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Whistleblower Osoby, które z.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Miłosz – słowem i pędzlem malowany Realizacja projektu edukacyjnego w ramach upami ę tnienia 100. rocznicy urodzin Czes ł awa Mi ł osza. Projekt zosta.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Wyszukiwanie materiałów z różnych źródeł na temat wybranego zawodu
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Czynniki wpływające na kursy walut
Zawsze zgrana i wesoła…
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Bycie wolontariuszem to zaszczyt
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Ul. Kuźnicza Wrocław
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
Gimnazjum nr 2 im. KEN w Lublinie
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Opracowanie: Aldona Rumińska-Szalska, Agata Żontołw
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Przedszkola.
Parlament oraz europarlament PytaniaPodsumowanie.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Kawalerowie Orderu Uśmiechu
PRZEWODNIK TURYSTYCZNY ULUBIONE MIEJSCA ANI SHIRLEY
 By ł a to ś wi ą tynia o wymiarach 130 m na 69 m, zbudowana przez króla Lidii Krezusa oko ł o 560 p.n.e Najprawdopodobniej stan ęł a na miejscu wcze.
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 2. Storczyki urzeka ł y ludzi swym pi ę knem i intrygowa ł y tajemniczo ś ci ą ju ż w staro ż ytno ś ci. S ł owa, którymi.
Edukacja w Burkina Faso
Haft matematyczny.
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Nasza „mała” demokracja
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Prowadzenie debat w szkole
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
Zapis prezentacji:

Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c

Demokracja  Co to tak w ł a ś ciwie znaczy ?  Czy demokracja jest nam w ż yciu potrzebna ?

Demokracja  Demos + kratos  Ustrój polityczny, w którym ź ród ł o w ł adzy stanowi wola wi ę kszo ś ci ludzi

Plan dzia ł ania  Cz.1-Prezentacja jednostek samorz ą dowych  Cz.2-Dyskusja  Cz.3-Postanowienia i wnioski z debaty

JAKIE S Ą ZASADY DOBREGO FUNKCJONOWANIA SAMORZ Ą DU?

Cz ęść 1

Samorz ą d Uczniowski

Samorz ą d SP 17

Rada Rodziców

Klub Humanitarny

Dreams&Teams

Connecting Classrooms

Nauczyciel WOSU  Pani Hanna Troszczy ń ska

Cz ęść 2

Na czym wzoruje si ę ustrój naszej organizacji?

Jakie s ą zadania SU?

Z kim powinien wspó ł pracowa ć samorz ą d?

Jak ą rol ę powinni sprawowa ć nauczyciele?

A jak ą rodzice ?

Czy mo ż na stworzy ć samorz ą d z uczniami, nauczycielami i rodzicami?

Czy Liga Klas powinna mie ć swój regulamin?

Jak usprawni ć komunikacj ę mi ę dzy samorz ą dem a uczniami?

Czy potrzebne s ą wybory?

Czy powinien by ć 1 przewodnicz ą cy odpowiedzialny za wszystko ?

Czy casting jest lepszy od wyborów?

Co znaczy okre ś lenie „dobry samorz ą d” ?

Cz ęść 3 Wnioski z debaty

Dzi ę kujemy za udzia ł w debacie !