Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informator dla rodziców
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2014

Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) 1 kwietnia 2014 roku po raz trzynasty przeprowadzono sprawdzian dla uczniów klas VI szkół podstawowych Celem sprawdzianu było przede wszystkim zbadanie, w jakim stopniu uczniowie kończący szóstą klasę szkoły podstawowej opanowali umiejętności opisane w standardach wymagań egzaminacyjnych. Podczas sprawdzianu zbadano umiejętności: · czytania, · pisania, · rozumowania, · korzystania z informacji, · wykorzystywania wiedzy w praktyce.

W naszej szkole do sprawdzianu przystąpiło 33uczniów. Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych składał się z 26 zadań, w tym z 20 zadań zamkniętych (wyboru) i 6 zadań otwartych (4 krótkiej odpowiedzi i 2 rozszerzonej odpowiedzi). Maksymalna liczba punktów, którą zdający uzyskiwał za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań wynosiła 40, w tym: 20 punktów za zadania zamknięte, 9 za zadania krótkiej odpowiedzi i 11 za zadania rozszerzonej odpowiedzi. Uczniowie klasy VI naszej szkoły uzyskali punkty, które przedstawia wykres rozkładu punktów w szkole:

Procentowy rozkład wyników w naszej szkole najniższy wynik - od 7 do 19,6 punktów - uzyskało 9 osób – 27,3% bardzo niski - od 19,7 do 21,4 punktów – uzyskały 4 osoby – 12,2% wynik niski - od 21,5 do 23 punktów - uzyskały 4 osoby – 12,2% niżej średni od 23,1 do 24,5 punktów - uzyskała 1 osoba – 3% średni od 24,6 - do 26 punktów - uzyskała 1 osoba – 3% wyżej średni - od 26,1 do 27,5 punktów - uzyskały 2 osoby – 6% wysoki – od 27,6 do 29,2 punktów – uzyskały 2 osoby – 6% bardzo wysoki – od 29,3 do 31,3 punktów - uzyskały 4 osoby – 12,2% najwyższy -od 31,4 do 37,7 punktów – uzyskało 6 osób – 18,1% Uzyskane punkty dały średni wynik szkoły – 24,05

Jak interpretować uzyskane punkty? Jeżeli ze sprawdzianu uzyskałeś: to osiągnąłeś: oznacza to że: do 23 punktów (staniny od 1 do 3) obszar wyników niskich jesteś zagrożony niskimi osiągnięciami w gimnazjum, wymagasz zatem dodatkowej pomocy (pracy) od 24 do 27,5 punktów (staniny od 4 do 6) obszar wyników średnich osiągnąłeś średnie wyniki, które mogą pomóc Ci uczyć się gimnazjum, ale powinieneś doskonalić to co już umiesz, popracować nad tym czego jeszcze nie opanowałeś zbyt dobrze od 27,6 punktów (staniny od 7 do 9) obszar wyników wysokich dysponujesz znacznym potencjałem, który w gimnazjum koniecznie należy wykorzystać

Wyniki szkoły na tle wyników wojewódzkich

Porównanie wyników opanowania podstawowych umiejętności przez klasy VI naszej szkoły w latach 2009-2013

Porównanie średnich wyników szkoły w latach 2009-2014 w skali staninowej nazwy staninów najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy rok 2009 7,9 -17,0 17,1 - 18,7 18,8 - 20,0 20,1 - 21,3 21,4 - 22,7 22,8 - 24,1 24,2 - 25,6 25,7 - 27,7 27,8 - 35,7 rok 2010 7,6 - 18,5 18,6 - 20,3 20,4 - 21,8 21,9 - 23,2 23,3 - 24,8 24,9 - 26,2 26,3 - 27,8 27,9 - 29,9 30,0 - 37,7 rok 2011 8,8 - 19,7 19,8 - 21,4 21,5 - 22,8 22,9 - 24,2 24,3 - 25,6 25,7 - 26,9 27,0 - 28,4 28,5 - 30,2 30,3 - 37,0 rok 2012 5,3 - 17,1 17,2 - 18,8 18,9 - 20,1 20,2 - 21,4 24,3 - 25,9 26,0 - 28,0 28,1 - 36,2 rok 2013 4,8 - 17,8 17,9 - 19,5 19,6 - 21,1 21,2 -22,6 22,7 - 24,3 24,4 - 25,9 26,0 - 27,7 27,8 - 30,1 30,2 - 37,2 rok 2014 7,0 - 19,6 19,7 - 21,4 21,5 -23,0 23,1 - 24,5 24,6 - 26,0 26,1 - 27,5 27,6 - 29,2 29,3 - 31,3 31,4 - 37,7 Skale staninowe średnich wyników szkół w latach 2009 – 2014 ogłaszane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Stopień opanowania podstawowych umiejętności w latach 2009- 2014   I - czytanie II - pisanie III - rozumowanie IV - korzystanie z informacji V - wykorzystanie wiedzy w praktyce rok 2009 MOCNA STRONA PROBLEM ŚREDNIO OPANOWANY rok 2010 rok 2011 rok 2012 rok 2013 rok 2014

Wyniki sprawdzianu po kl. VI – kwiecień 2014 Osiągnięcia uczniów 57,5% Suma punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę punktów możliwą do uzyskania x 100 Średnia punktów 24,05 Suma punktów uzyskana przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę uczniów Modalna 30 Najczęstszy wynik Mediana 22,5 Wynik środkowego ucznia rozkładu uporządkowanego rosnąco lub malejąco(50%uczniów ma wynik wyższy, a 50% wynik niższy) Odchylenie standardowe 7,6 Rozproszenie wyników uczniów w odniesieniu od wyniku średniego. Im większa wartość odchylenia tym większe jest zróżnicowanie uczniów pod wzg stopnia opanowania umiejętności

Wskaźnik łatwości zadań

Łatwość / trudność zadań na sprawdzianie po klasie VI dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 17 Nr zadania Wskaźnik łatwości Standard Badana czynność ucznia Stopień trudności Uwagi 1. 0,79 CZYTANIE Odczytuje główną myśl tekstu ŁATWE 2. 0,76 Odczytuje inf. zawarte w tekście UMIARKOWANIE TRUDNE 3. 0,67 Porównuje inf. zawarte w tekście 4. 0,7 Wnioskuje na podstawie inf. zawartych w tekście 5. 0,64 Charakteryzuje bohatera tekstu 6. 0,73 Określa uczucia osoby mówiącej 7. Odczytuje w wierszu przenośne znaczenia 8. Rozpoznaje bezpośredni zwrot- odbiorcy 9. Określa funkcję epitetów 10. Rozpoznaje cechy charakterystyczne tekstu 11. 0,24 ROZUMOWANIE Wyznacza wskazania wagi zgodnie z warunkami zadania TRUDNE 12. 0,45 Wybiera rysunek przedstawiający figurę w skali 13. WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAK. Oblicza łączną długość krawędzi prostopadłościanu 14. 0,55 Oblicza największą wielokrotność uł. dzies. spełniającą warunki zadania

WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAK. Oblicza czas trwania zdarzenia ŁATWE 15. 0,79 WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAK. Oblicza czas trwania zdarzenia ŁATWE 16. 0,55 Oblicza ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej UMIARKOWANIE TRUDNE 17. 0,45 KORZYSTANIE Z INFORMACJI Wykorzystuje inf. z tekstu TRUDNE 18. 0,64 19. 0,85 Wykorzystuje inf. z dwóch różnych źródeł 20. 0,48 21. 0,58 Dorysowuje brakujące siatki prostopadłościanu 22. 0,42 ROZUMOWANIE Oblicz liczbę miejsc, stosując porównywanie ilorazowe i rożnicowe 23. 0,73 Wyznacza liczbę produktów, które można kupić za określoną kwotę 24. Oblicza wielokrotność liczby

Pisze ogłoszenie na zadany temat UMIARKOWANIE TRUDNE 25.-1 0,67 PISANIE Pisze ogłoszenie na zadany temat UMIARKOWANIE TRUDNE 25.-2 0,55 Przestrzega norm ortograficznych 26.-1 Pisze opowiadanie na zadany temat 26.-2 0,27 Stosuje styl-treści i formy opowiadania TRUDNE 26.-3 0,24 Pisze poprawnie pod względem językowym 26.-4 0,58 Pisze poprawnie pod względem ortograficznym 26.-5 0,48 Pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym

Zadanie, które sprawiło uczniom największą trudność. Rysunek do zadania 11. 0,2 kg 1,4 kg ??? 11. Na rysunku przedstawiono wskazania wagi po umieszczeniu na niej pustego pojemnika oraz tego samego pojemnika napełnionego po brzegi mąką. Jakie będzie wskazanie wagi, kiedy znajdzie się na niej ten sam pojemnik, z którego odsypano połowę ilości mąki? A. 0,9 kg B. 0,8 kg C. 0,7 kg D. 0,6 kg

Przyczyny uzyskania niskiego wyniku sprawdzianu po kl. VI w 2014r. obniżona sprawność intelektualna dzieci, brak motywacji do nauki, słaba frekwencja uczniów w zajęciach dodatkowych, niedostateczna współpraca szkoły z częścią rodziców. nonszalanckie podejście do obowiązków szkolnych niektórych uczniów (nie odrabianie zadań domowych, częste nieprzygotowanie do zajęć, brak chęci poprawy ocen…) częsta nieobecność na lekcjach Zarówno szkoła, jak i poszczególni nauczyciele podejmowali rozmaite działania, mające na celu podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów.

Wspomniane działania to przede wszystkim: diagnozowanie możliwości i potrzeb uczniów (analiza próbnych sprawdzianów w klasie V i VI), współpraca z Poradnią PP w celu otrzymania wskazówek do pracy z uczniami, organizowanie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki i z języka polskiego, organizowanie dodatkowych zajęć przed sprawdzianem dla uczniów klas szóstych, znajomość i stosowanie standardów egzaminacyjnych (zaznajamianie uczniów i ich rodziców ze standardami wymagań, uwzględnianie tych standardów w planach pracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów), uczenie samodzielności, systematyczności i radzenia sobie ze stresem (prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi, systematyczna kontrola wiadomości i umiejętności uczniów, pogadanki na lekcjach wychowawczych na temat stresu i organizacji warsztatu pracy). Wynik sprawdzianu wskazuje, że podjęte działania w przypadku niektórych uczniów okazały się nieskuteczne. Zachodzi konieczność opracowania i wdrożenia programu naprawczego, mającego na celu uzyskanie lepszych wyników na sprawdzianach zewnętrznych w dalszych latach.

Wnioski końcowe: Na lekcjach wszystkich przedmiotów zwiększyć ilość ćwiczeń obejmujących zagadnienia zawarte w standardach, na których opanowanie należy zwrócić szczególną uwagę (pisanie, rozumowanie). Na lekcjach języka polskiego: - zwiększyć ilość ćwiczeń doskonalących stosowanie stylu opowiadania, zachowanie formy i treści. - zwiększyć ilość ćwiczeń związanych z doskonaleniem sprawności językowej, ortograficznej i interpunkcyjnej Na lekcjach matematyki : - należy wybierać zadania wymagające rozwiązywania problemów praktycznych z wykorzystywaniem własności figur geometrycznych oraz obliczeń dotyczących czasu, pieniędzy, długości, pola, wagi, skali… - treści zadań winny być bliskie codziennym doświadczeniom uczniów. - zwiększyć ilość zadań na porównywanie różnicowe i ilorazowe - konieczne jest ćwiczenie umiejętności praktycznych - ograniczenie nauczania czysto pojęciowego - zwiększyć ilość zadań, wykorzystując dane z wykresów, tabel… Na zajęciach dodatkowych dla klas VI skupić szczególnie uwagę na ćwiczenie tych umiejętności, które obejmuje standard II, III, IV czyli te, które wypadły najsłabiej. Wprowadzać tego typu zadania do testów i sprawdzianów przedmiotowych. Współpracować z nauczycielami nauczania zintegrowanego w celu wprowadzenia ćwiczeń, które sprawiają uczniom większe trudności już na pierwszym etapie edukacyjnym (zwłaszcza w zakresie pisania i rozumowania)