PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
MATURA 2015.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Kształcenie dualne.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Wyniki egzaminu próbnego
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE MATEMATYKI

Materiały adresowane do dyrektorów szkół, kadry pedagogicznej przygotowane przez:  Departament Jakości Edukacji  Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego  Ministerstwa Edukacji Narodowej  Ośrodek Rozwoju Edukacji  Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej

KSZTAŁCENIE W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH OD ROKU SZKOLNEGO 2012/2013. Z dniem 1 września 2012 r. szkoły ponadgimnazjalne zostały objęte zmianami, których celem jest:  podniesienie jakości kształcenia  lepsze przygotowanie młodzieży do życia w społeczeństwie opartym na wiedzy.

 Zmiany programowe i organizacyjne dotyczą kształcenia ogólnego i kształcenia zawodowego.  Są ukierunkowane na dostosowanie procesu kształcenia do możliwości, indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów  Bardziej efektywne przygotowanie ich do podjęcia nauki w szkołach wyższych i aktywności na rynku pracy.

Uczniowie powinni nabyć w trakcie całego cyklu kształcenia kompetencje kluczowe, na które składają się:  wiedza  umiejętności  a także postawy pozwalające na świadome funkcjonowanie w życiu społeczno-gospodarczym.

Ze względu na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy za szczególnie istotne uznano stworzenie warunków, dzięki którym wzrośnie liczba uczniów zainteresowanych naukami ścisłymi, a w następstwie liczba studentów wybierających taką ścieżkę edukacyjną.

O PODNIESIENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W NASZEJ ZSZ BĘDZIE ŚWIADCZYŁO TO, ŻE WIĘKSZY PROCENT UCZNIÓW ZDA POMYŚLNIE EGZAMIN ZAWODOWY.

Począwszy od 1 września 2012 r., w klasach pierwszych szkół ponadgimnazjalnych (liceum ogólnokształcącym, technikum i zasadniczej szkole zawodowej) obowiązuje nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 977, z późn.zm.).

Wymiar godzin nauczania poszczególnych przedmiotów został określony na poziomie pozwalającym na pełną realizację treści nauczania przewidzianych w podstawie programowej i uzyskanie przez uczniów wymaganych wiadomości i umiejętności. Matematyka: LO - poziom podstawowy – 10 h, ZSZ – 4 h w cyklu kształcenia

 Zadaniem szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe jest powiązanie kształcenia zawodowego z kształceniem ogólnym.  Będzie ono miało miejsce w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, jeżeli zostanie prawidłowo zaplanowana i wdrożona korelacja w procesie nauczania.

Uczeń  oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia  rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą  interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej, w postaci ogólnej i w postaci iloczynowej (o ile istnieje)  stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi: sin 2 α + cos 2 α = 1, tg α = sin α / cos α, oraz sin(90º - α) = cos α  stosuje trygonometrię do obliczeń długości odcinków, miar kątów, pól powierzchni i objętości  oblicza średnią arytmetyczną, średnią ważoną i medianę (także w przypadku danych pogrupowanych)

KORELACJA W obowiązującej podstawie programowej z matematyki dla IV etapu nauczania korelacja może dotyczyć tylko wybranych treści  Uczeń wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok);  Uczeń odczytuje i interpretuje dane przedstawione w postaci diagramów, wykresów i tabel.

KORELACJA Z MATEMATYKĄ Uczeń odczytuje i interpretuje dane przedstawione w postaci diagramów, wykresów i tabel. - IV etap nauczania

Umiejętności praktyczne: - ważenie - odmierzanie produktów

Uczeń stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym – umiejętność z gimnazjum

- Uczeń oblicza pola i obwody trójkątów i czworokątów - zamienia jednostki pola - stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym – umiejętności z gimnazjum

Uczeń mierzy długość odcinka z dokładnością do 1 milimetra – SP Uczeń odczytuje i interpretuje dane przedstawione w postaci diagramów, wykresów i tabel. - IV etap nauczania

Uczeń mierzy długość odcinka z dokładnością do 1 milimetra - SP

Umiejętności przydatne w zadaniach zawodowych:  Wykonywanie działań pisemnych na liczbach dziesiętnych  Obliczenia procentowe  Ważenie produktów  Mierzenie odcinków  Obliczanie pola prostokąta  Zamiana jednostek (długości, pola, masy, objętości)

Można je ćwiczyć dodatkowo Na zajęciach:  dydaktyczno – wyrównawczych  korekcyjno – kompensacyjnych  w ramach godzin z art.42

Ponadto na większości zajęć edukacyjnych (w miarę możliwości) powinno się ćwiczyć  czytanie tekstu  analizowanie poleceń  wyszukiwanie informacji (różnych) w różnego rodzaju źródłach (tabele, wykresy, tekst, rysunki)