Marketing usług agroturystycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Marketing usług transportowych
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Marketing elektroniczny w turystyce
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Technik Organizacji Reklamy
Technik Turystyki Wiejskiej
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
ZASADY USTALANIA CEN.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Konferencja Gdańsk - PODR
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
MÓJ ZAWÓD.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Marketing usług agroturystycznych

Zadania działalności marketingowej w agroturystyce można określić następująco [Wiatrak 2001]: Zdefiniowanie produktu, który zapewnia satysfakcję turyście Zidentyfikowanie rynku Określenie konkurencji Określenie kanałów komunikacji i komunikowania się z klientem Dystrybucja Wybór formy (techniki) sprzedaży Kontrola i badanie rynku Modyfikacja produktu

Strategie rynkowe usług agroturystycznych koncepcja produkcyjna koncepcja produktowa koncepcja promocyjno-dystrybucyjna koncepcja marketingowa

Podstawowe elementy strategii marketingowej w agroturystyce • produkt • cena • dystrybucja • promocja Wszystkie te elementy noszą nazwę „marketingu 4 P” lub „marketingu mix”.

Produkt agroturystyczny tworzą: dobra materialne dobra naturalne dobra wolne usługi niematerialne

Produkt agroturystyczny posiada: rdzeń produktu produkt rzeczywisty produkt poszerzony

Cykl życiowy produktu agroturystycznego: wprowadzenie wzrost Dojrzałość spadek

Cykl życia produktu

Rodzaje cen usług agroturystycznych: Z produktem agroturystycznym bardzo ściśle związana jest cena. Możemy wyróżnić trzy rodzaje cen: ceny kosztowe, które możemy uznać jako minimalne ceny zbytu, ceny rynkowe, które kwaterodawca chciałby osiągnąć, a potencjalny turysta nie zawsze akceptuje, rzeczywiste ceny rynkowe, stanowiące wypośrodkowanie pomiędzy ceną kosztową a ceną rynkową.

częstotliwość korzystania z usługi rodzaj turystów czas usługi Kryteria różnicowania cen: sezon jakość usługi częstotliwość korzystania z usługi rodzaj turystów czas usługi miejsce usługi formy i terminy płatności

Metody ustalania cen: metoda oparta o koszty metoda oparta o popyt metoda oparta o konkurencję / metoda porównawcza /

Nie należy zbyt często zmieniać cen, ponieważ traci się prestiż i zaufanie turystów. Badania marketingowe wykazują, że przy za wysokiej cenie usługi spada sprzedaż, jak również przy zbyt niskiej cenie również spada sprzedaż. W sytuacji kiedy spada sprzedaż zamiast obniżać cenę lepiej jest podnieść jakość świadczonej usługi i pomyśleć o rozszerzeniu zakresu usługi.

Podstawowe kanały dystrybucji usług agroturystycznych: kanał bezpośredni kanał pośredni kanał mieszany

Przykładowe kanały dystrybucji w agroturystyce to: - rolnicy, - biura podróży, - agencje turystyczne, - stowarzyszenia agroturystyczne, - organizacje turystyczne, - system elektronicznej rezerwacji.

Zalety kanału bezpośredniego: - szybki przepływ informacji, - możliwość szybkiego reagowania na zmiany popytu, - pełna kontrola nad przepływem produktu i ustalaniem marż, - przejmowanie marży handlowej, - możliwość ustalania niskich, konkurencyjnych cen [Trębacz1997].

Funkcje promocji w turystyce wiejskiej: Promocja spełnia trzy istotne funkcje: informacyjną pobudzającą konkurencyjną

Podstawowe zadania promocji: przedstawienie korzyści wynikających z wypoczynku w naszym gospodarstwie wyróżnienie naszej oferty na tle innych konkurencyjnych ofert budowanie wizerunku firmy i dążenie do stworzenia marki poinformowanie maksymalnie dużej ilości potencjalnych klientów o rozpoczęciu działalności i naszej ofercie turystycznej.

Najbardziej rozpowszechnione środki (narzędzia) promocji wykorzystywane w agroturystyce to: reklama produktu, wydawnictwa prezentacje upowszechnianie wizerunku sprzedaż osobista internet

Podstawowe metody reklamy usług agroturystycznych to: reklama prasowa reklama radiowa i telewizyjna listy reklamowe

Podstawowe zasady reklamy: zasada ciągłości zasada kolejności powtórzeń zasada równoczesnej różnorodności zasada koncentracji zasada kontrastowości

Wydawnictwa reklamowe w promocji agroturystyki: ulotka – podkreśla charakter usługi, korzyści płynące z formy wypoczynku, w sposób krótki informuje o przygotowanej i posiadanej ofercie folder – zawiera główne składniki oferty, pokazuje ogólny wizerunek gospodarstwa, informuje o sposobie i możliwości zakupu usługi prospekt – przedstawia wizerunek gospodarstwa, pokazuje świadczone usługi, informuje o korzyściach płynących z wypoczynku katalog – przedstawia całą paletę gospodarstw agroturystycznych, zawiera oferowane usługi plakat – wzmacniający środek reklamowy

Planowanie materiałów promocyjnych Jaki chcemy stworzyć wizerunek naszego produktu? Jak najskuteczniej dotrzeć z ofertą do odbiorcy? Kiedy chcemy rozpocząć promocję? Kto to zrobi?

Główne elementy materiału reklamowego: nagłówek tekst główny stopkę redakcyjną

podkreślić zalety swojego produktu W pracy nad tekstem należy mieć kilka zasad na uwadze: podkreślić zalety swojego produktu zaznaczyć ciekawe atrakcje turystyczne wymyślić hasło reklamowe używać określeń: pierwszy, najlepszy, największy, słynny można używać zabawnych gier słownych itp. używać w tekście zaimków osobowych tekst należy pisać w czasie teraźniejszym nie należy nadużywać cudzysłowów, nawiasów, średników, myślników i skrótów

Przystępując do projektowania należy kierować się pewnymi zasadami: nagłówek logo długość wersów rozmiar czcionki odstępy dopasować styl do odbiorcy format i kolor ilustracje