Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Przegląd projektu Egzamin gimnazjalny z języka obcego.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
TYPOLOGIA ZADAŃ NA EGZAMINIE GIMNAZJALNYM Z JĘZYKA OBCEGO
Izabela Gatz ,KPCEN, Bydgoszcz Beata Tomaszewska,TODMiDN,Toruń
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
PODSUMOWANIE WYNIKÓW egzaminu gimnazjalnego w roku 2011.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008

Standardy wymagań egzaminacyjnych Zadania egzaminacyjne sprawdzają wiadomości i umiejętności zapisane w trzech obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych: I. odbiór tekstu słuchanego, II. odbiór tekstu czytanego III. reagowanie językowe.

I. Odbioru tekstu słuchanego Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 10. Uczeń powinien zapoznać się z treścią zadań ułożonych do tekstu, aby wiedzieć, na czym się skoncentrować podczas słuchania; tekst jest odtwarzany dwukrotnie; uczeń słucha go uważnie, a następnie rozwiązuje zadania zgodnie z poleceniami; nie zawsze wykonanie zadania wymaga zrozumienia szczegółów, część informacji można wywnioskować z kontekstu. 1) określa główną myśl tekstu; 2) określa kontekst sytuacyjny; 3) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Uczeń:

II. Odbioru tekstu czytanego Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 20 Warunkiem poprawnego wykonania zadań z tego obszaru jest uważne przeczytanie tekstu; uczeń zrozumie tekst, gdy jego znajomość słownictwa i struktur gramatycznych będzie odpowiednio dobra, żeby pojąć jego ogólny sens i odszukać określone informacje; nie zawsze wykonanie zadania wymaga zrozumienia szczegółów, część informacji można wywnioskować z kontekstu. 1) określa główną myśl tekstu; 2) określa główną myśl poszczególnych części tekstu; 3) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje; 4) określa intencje nadawcy tekstu; 5) określa kontekst sytuacyjny; 6) rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. Uczeń:

III. Reagowanie językowe Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 20 Znając wiele sposobów wyrażania różnych funkcji językowych, mamy możliwość skutecznego i stosownego reagowania w różnych sytuacjach komunikacyjnych; aby zaproponować drugiej osobie podjęcie jakiegoś działania lub uzyskać od niej jakieś informacje, wystarczyłoby znać tylko po jednym sposobie formułowania propozycji lub pytania; nie wiemy jednak, jak inna osoba zakomunikuje nam swoje oczekiwania; dlatego uczeń musi być przygotowany na rozumienie, rozpoznawanie i stosowanie rozmaitych sposobów reagowania językowego. 1) właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy; 2) rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji; 3) przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym. Uczeń:

Średni wynik poszczególnych klas

Poziom opanowania wiadomości i umiejętności w zakresie poszczególnych standardów języka obcego

Klasa 3A

Klasa 3B

Klasa 3C

Klasa 3D

Klasa 3E

Klasa 3F

Klasa 3G

Wnioski z próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego Zadania do standardów, które wypadły najsłabiej, to zadania, które nie występują w podręczniku. Są to przede wszystkim odpowiedzi na pytania na temat zdjęcia oraz zadania polegające na tym, ze uczeń reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy. Zadania takie wprawdzie są w podręczniku, jednak są one podzielone tematycznie. Uczniom sprawia więc trudność porównanie różnych kontekstów sytuacyjnych oraz dobranie reakcji do usłyszanych wypowiedzi (zad.4). Należy wprowadzić zadania tego typu i ćwiczyć ich wykonywanie na zajęciach. Należy tez zwrócić większą uwagę na słownictwo, a zwłaszcza wyrazy o kilku znaczeniach. W zadaniu 4.1 uczniowie szkoły udzielili tylko 27 prawidłowych odpowiedzi na 141 piszących. Wynikało to z niezrozumienia słowa starter w znaczeniu przystawka. Natomiast w zadaniu 5.4 udzielili 24 prawidłowych odpowiedzi, co spowodowane było mylnym przetłumaczeniem słowa order = zamówienie. Opracowała: Małgorzata Kosińska