EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Internet jako źródło informacji
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest.
Opis współpracy z partnerami polskimi i zagranicznymi.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Sieć Internet jako źrodło wiadomości o sztuce..
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Szkolny Kodeks 2.0.
KODEKS 2.0.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Zapis prezentacji:

EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU? JAK INTERNET WYKORZYSTYWANY JEST W SZKOLE? KOMPUTER EXPO 2005

PRZEZ INTERKLASĘ ORAZ GEMIUS EDUKACJA W INTERNECIE BADANIE REALIZOWANE PRZEZ INTERKLASĘ ORAZ GEMIUS Grupa ankietowana to Internauci w wieku poniżej 20 lat. W ramach badania zebrano 4364 ankiet. Cele badania: Określenie wieku, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu oraz miejsc, w których najczęściej korzystają z komputera i Internetu Określenie stopnia wykorzystywania w szkołach komputerów i edukacyjnych programów multimedialnych.

w którym badani zaczęli korzystać z komputera i z Internetu Średni wiek, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i z Internetu w zależności od rodzaju szkoły, w której się uczą Różnica około 2 lat między średnim wiekiem, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

Gdzie znajdował się komputer, z którego badani pierwszy raz samodzielnie korzystali z Internetu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

Gdzie znajdował się komputer, z którego pierwszy raz samodzielnie Korzystałeś/aś z Internetu? w zależności od rodzaju szkoły, w której się uczą Starsi badani pierwszy raz korzystali z Internetu częściej w szkole niż w domu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

W jaki sposób Internet pomaga w nauce? Uczniowie najczęściej korzystają z Internetu w celu otrzymania różnego rodzaju informacji Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

Korzystanie z pracowni komputerowej w szkole Z pracowni komputerowej badani częściej korzystali w czasie lekcji, razem z klasą Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

Wykorzystanie komputerów w szkole do nauki poszczególnych przedmiotów Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

EDUKACJA W INTERNECIE PODSUMOWANIE Średni wiek, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu jest zależny od poziomu szkoły, do której uczęszczali w momencie badania. Im byli starsi, tym później zaczęli korzystać z komputera i Internetu. W domu pierwszy raz z Internetu najczęściej korzystali młodsi respondenci – uczniowie szkoły podstawowej (61,3%) i gimnazjum (39,3%). Uczniowie szkoły średniej lub zawodowej najczęściej swój pierwszy kontakt z Internetem mieli w szkole (38,9%). 95,3% badanych korzystało z pracowni komputerowej w czasie lekcji. Dużo mniej (35,7%) poza lekcjami. Zarówno komputery, jak i edukacyjne programy multimedialne były wykorzystywane najczęściej w czasie lekcji informatyki (odpowiednio 95,5% i 74,4%). 92% badanych przyznało, że wykorzystuje Internet jako pomoc w nauce.

WNIOSKI KOMPUTERY W SZKOŁACH WYKORZYSTYWANE SĄ GŁÓWNIE NA LEKCJACH INFORMATYKI PRACOWNIE KOMPUTEROWE NIE SĄ DOSTĘPNE DLA UCZNIÓW PO LEKCJACH TYMCZASEM: UCZNIOWIE W INTERNECIE POSZUKUJĄ GŁÓWNIE INFORMACJI PRAWIE WSZYSCY UCZNIOWIE WYKORZYSTUJĄ INTERNET JAKO POMOC W NAUCE

POLSKI PORTAL EDUKACYJNY Od 1998 roku społeczny program Interkl@sa pomaga w przygotowaniu uczniów i nauczycieli do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. W 2001 roku we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności i z pomocą Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego przy Polskiej Akademii Nauk, Interkl@sa stworzyła pierwszy w Polsce niekomercyjny portal edukacyjny.

BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU WWW.INTERKLASA.PL W analizowanym okresie (01-31.10.2004) portal odwiedziło łącznie 547 794 użytkowników, którzy wykonali 8 723 399 odsłon. W strukturze użytkowników przeważają: kobiety (54,5%), osoby do 16 roku życia (31,4%), osoby mieszkające w miastach do 100 tys. mieszkańców (38,8%), uczniowie lub studenci (59,1%), osoby pracujące w edukacji (16,5%).

BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU MIEJSCE KORZYSTANIA Z INTERNETU Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU MIEJSCE ZAMIESZKANIA Źródło gemiusAdHoc, październik 2004

BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU Czy wykorzystujesz Internet jako pomoc w nauce? Źródło gemiusAdHoc, październik 2004 27

POLSKI PORTAL EDUKACYJNY AKTUALNE INFORMACJE KATALOG LINKÓW SETKI SCENARIUSZY LEKCJI ZBIÓR LEKTUR SZKOLNYCH ANIMACJE EDUKACYJNE MULTIMEDIALNE LEKCJE PREZENTACJE EDUKACYJNE TESTY EGZAMINACYJNE KĄCIKI EKSPERTÓW BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET SERWISY TEMATYCZNE w tym: EKONOMIA oraz FRANTICE

PRIORYTET: JĘZYKI OBCE

PRIORYTET: JĘZYKI OBCE BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET FRANTICE.INTERKLASA.PL NIEMIECKI W SZKOLE ANGIELSKI W SZKOLE WWW.INTERKLASA.PL/UKRAINA BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET

DZIEŃ WIOSNY W EUROPIE 2005 DZIEŃ WIOSNY W EUROPIE 17 MARCA 2005 DEBATA EUROPEJSKA I WSPÓŁPRACA TYSIĘCY EUROPEJSKICH SZKÓŁ Temat przewodni: KONSTYTUCJA EUROPEJSKA REJESTRACJA SZKÓŁ: HTTP://FUTURUM2005.EUN.ORG LICZNE KONKURSY! DODATKOWE INFORMACJE: WWW.INTERKLASA.PL

POLSKI PORTAL EDUKACYJNY INTERKL@SA NAJLEPSZY PORTAL EDUKACYJNY W POLSKIM INTERNECIE WG „KOMPUTER ŚWIAT” (19/2004)

INTER KL@SA WWW.INTERKLASA.PL KOMPUTER EXPO 2005