EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU? JAK INTERNET WYKORZYSTYWANY JEST W SZKOLE? KOMPUTER EXPO 2005
PRZEZ INTERKLASĘ ORAZ GEMIUS EDUKACJA W INTERNECIE BADANIE REALIZOWANE PRZEZ INTERKLASĘ ORAZ GEMIUS Grupa ankietowana to Internauci w wieku poniżej 20 lat. W ramach badania zebrano 4364 ankiet. Cele badania: Określenie wieku, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu oraz miejsc, w których najczęściej korzystają z komputera i Internetu Określenie stopnia wykorzystywania w szkołach komputerów i edukacyjnych programów multimedialnych.
w którym badani zaczęli korzystać z komputera i z Internetu Średni wiek, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i z Internetu w zależności od rodzaju szkoły, w której się uczą Różnica około 2 lat między średnim wiekiem, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
Gdzie znajdował się komputer, z którego badani pierwszy raz samodzielnie korzystali z Internetu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
Gdzie znajdował się komputer, z którego pierwszy raz samodzielnie Korzystałeś/aś z Internetu? w zależności od rodzaju szkoły, w której się uczą Starsi badani pierwszy raz korzystali z Internetu częściej w szkole niż w domu Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
W jaki sposób Internet pomaga w nauce? Uczniowie najczęściej korzystają z Internetu w celu otrzymania różnego rodzaju informacji Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
Korzystanie z pracowni komputerowej w szkole Z pracowni komputerowej badani częściej korzystali w czasie lekcji, razem z klasą Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
Wykorzystanie komputerów w szkole do nauki poszczególnych przedmiotów Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
EDUKACJA W INTERNECIE PODSUMOWANIE Średni wiek, w którym badani zaczęli korzystać z komputera i Internetu jest zależny od poziomu szkoły, do której uczęszczali w momencie badania. Im byli starsi, tym później zaczęli korzystać z komputera i Internetu. W domu pierwszy raz z Internetu najczęściej korzystali młodsi respondenci – uczniowie szkoły podstawowej (61,3%) i gimnazjum (39,3%). Uczniowie szkoły średniej lub zawodowej najczęściej swój pierwszy kontakt z Internetem mieli w szkole (38,9%). 95,3% badanych korzystało z pracowni komputerowej w czasie lekcji. Dużo mniej (35,7%) poza lekcjami. Zarówno komputery, jak i edukacyjne programy multimedialne były wykorzystywane najczęściej w czasie lekcji informatyki (odpowiednio 95,5% i 74,4%). 92% badanych przyznało, że wykorzystuje Internet jako pomoc w nauce.
WNIOSKI KOMPUTERY W SZKOŁACH WYKORZYSTYWANE SĄ GŁÓWNIE NA LEKCJACH INFORMATYKI PRACOWNIE KOMPUTEROWE NIE SĄ DOSTĘPNE DLA UCZNIÓW PO LEKCJACH TYMCZASEM: UCZNIOWIE W INTERNECIE POSZUKUJĄ GŁÓWNIE INFORMACJI PRAWIE WSZYSCY UCZNIOWIE WYKORZYSTUJĄ INTERNET JAKO POMOC W NAUCE
POLSKI PORTAL EDUKACYJNY Od 1998 roku społeczny program Interkl@sa pomaga w przygotowaniu uczniów i nauczycieli do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. W 2001 roku we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności i z pomocą Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego przy Polskiej Akademii Nauk, Interkl@sa stworzyła pierwszy w Polsce niekomercyjny portal edukacyjny.
BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU WWW.INTERKLASA.PL W analizowanym okresie (01-31.10.2004) portal odwiedziło łącznie 547 794 użytkowników, którzy wykonali 8 723 399 odsłon. W strukturze użytkowników przeważają: kobiety (54,5%), osoby do 16 roku życia (31,4%), osoby mieszkające w miastach do 100 tys. mieszkańców (38,8%), uczniowie lub studenci (59,1%), osoby pracujące w edukacji (16,5%).
BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU MIEJSCE KORZYSTANIA Z INTERNETU Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU MIEJSCE ZAMIESZKANIA Źródło gemiusAdHoc, październik 2004
BADANIE UŻYTKOWNIKÓW PORTALU Czy wykorzystujesz Internet jako pomoc w nauce? Źródło gemiusAdHoc, październik 2004 27
POLSKI PORTAL EDUKACYJNY AKTUALNE INFORMACJE KATALOG LINKÓW SETKI SCENARIUSZY LEKCJI ZBIÓR LEKTUR SZKOLNYCH ANIMACJE EDUKACYJNE MULTIMEDIALNE LEKCJE PREZENTACJE EDUKACYJNE TESTY EGZAMINACYJNE KĄCIKI EKSPERTÓW BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET SERWISY TEMATYCZNE w tym: EKONOMIA oraz FRANTICE
PRIORYTET: JĘZYKI OBCE
PRIORYTET: JĘZYKI OBCE BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET FRANTICE.INTERKLASA.PL NIEMIECKI W SZKOLE ANGIELSKI W SZKOLE WWW.INTERKLASA.PL/UKRAINA BIULETYN EUROPEAN SCHOOLNET
DZIEŃ WIOSNY W EUROPIE 2005 DZIEŃ WIOSNY W EUROPIE 17 MARCA 2005 DEBATA EUROPEJSKA I WSPÓŁPRACA TYSIĘCY EUROPEJSKICH SZKÓŁ Temat przewodni: KONSTYTUCJA EUROPEJSKA REJESTRACJA SZKÓŁ: HTTP://FUTURUM2005.EUN.ORG LICZNE KONKURSY! DODATKOWE INFORMACJE: WWW.INTERKLASA.PL
POLSKI PORTAL EDUKACYJNY INTERKL@SA NAJLEPSZY PORTAL EDUKACYJNY W POLSKIM INTERNECIE WG „KOMPUTER ŚWIAT” (19/2004)
INTER KL@SA WWW.INTERKLASA.PL KOMPUTER EXPO 2005