SciFiEd: Science Fiction w Edukacji 527471-LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Comenius Regio –
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacje pedagogiczne
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Społeczna Akademia Nauk
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca.
na rzecz cyfryzacji szkół
7 Nawyków – mapa wdrożenia
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa jest projekcją moich marzeń. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Unii Europejskiej. Publikacja zawiera wyłącznie opinie partnerów projektu I Komisja Unii Europejskiej nie bierze odpowiedzialności za zawartość merytoryczną publikacji.

Partnerzy projektu P1: CARDET LTD, Cypr (koordynator) P2: University of Pitesti, Rumunia P3: County Meath Vocational Educational Committee, Irlandia P4: Public Library in Ursus District of the City of Varsavia, Polska P5: Innovade Ltd, Cypr P6: ASEV, Włochy

Przeprowadzone badania potwierdziły, że wprowadzenie fantastyki naukowej w nauce przedmiotów ścisłych znacząco podnosi wśród uczniów poziom zapamiętywania, zainteresowania i zrozumienia Konsorcjum uważa, że fantastyka naukowa może przyczynić się do znaczącego postępu w rozwoju nauk ścisłych. Uzasadnienie projektu SciFi-Ed

1.Podniesienie poziomu zainteresowania i uzyskiwanych osiągnięć przez uczniów w naukach ścisłych przyrodniczych i innych przedmiotach nauczania poprzez wprowadzenie Fantastyki Naukowej do edukacji. Zwiększenie jakości nauczania przedmiotów ścisłych i technicznych oraz innych przedmiotów wśród uczniów w wieku od 9 do 15 lat 2. Powiązanie nauczania przedmiotów nauk przyrodniczych z istotnymi czynnikami życia na ziemi takimi jak środowisko naturalne 3. Umożliwienie dziewczętom i innym grupom łatwiejszego dostępu do przedmiotów ścisłych 4. Przyczynienie się do poprawy kształcenia nauczycieli i doskonalenia rozwoju zawodowego nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i do wzajemnej wymiany innowacyjnych metod nauczania. Cele projektu SciFiEd

Projekt SciFiEd - cele szczegółowe 1.Przybliżenie edukatorom w Europie pracującym z uczniami w wieku od 9-15 lat gatunków fantastyki naukowej i przekonanie ich o jej wartościach literackich i pedagogicznych 2.Udostępnienie nauczycielom analiz dotyczących międzynarodowych i europejskich autorów science fiction dla dzieci i młodzieży oraz tytułów książek Sci-Fi dostępnych w krajach partnerskich. 3.Opracowanie ogólnych i szczegółowych metod i technik nauczania z wykorzystaniem Fantastyki Naukowej oraz kluczowych umiejętności i pojęć naukowych a także innych ważnych elementów programu nauczania. 4.Zachęcanie edukatorów do wykorzystania filmu, multimediów i technologii Web 2 w celu wdrażania Fantastyki Naukowej do procesie edukacji 5.Opracowanie przykładowych międzyprzedmiotowych jednostek dydaktycznych Fantastyki Naukowej, które będą mogły być wykorzystywane przez nauczycieli oraz stanowić wzór do budowy nowych jednostek dydaktycznych. 6.Wprowadzanie przekrojowych jednostek programowych Fantastyki Naukowej w szkołach europejskich, zbieranie uwag i wniosków oraz udostępnienia wyników dla nauczycieli, szkół i decydentów w formie opisów studium przypadku. 7.Upowszechnienie odpowiednio wyselekcjonowanych materiałów wśród europejskich pedagogów

Projekt SciFiEd – innowacyjność Obecnie edukacja europejska ignoruje a nawet deprecjonuje Fantastykę Naukową SciFi-ED to pierwszy tego typu projekt, mający na celu wykorzystanie w pełni możliwości tego ekscytującego gatunku. Innowacyjność projektu widoczna jest przede wszystkim w interdyscyplinarnej metodologii, która proponuje włączanie do programu nauczania wartością Fantastykę Naukową i w ten sposób zachęcenie uczniów do nauk przyrodniczych, technologii i całej gamy innych dziedzin wiedzy.

Cztery czynniki, które przemawiają za tym by wykorzystać Fantastykę Naukową do nauczania przedmiotów ścisłych: 1. Siła i znacznie dobrej narracji 2. Potencjalna możliwość zaistnienia w przyszłości proponowanych w fantastyce naukowej wizji 3. Zainteresowanie uczniów wiedzą naukową 4.Poznawanie świata od wewnątrz (Raham, 2004)

Opowiadania Sci-Fi w edukacji Podnoszenie jakości nauczania przedmiotów ścisłych i technologicznych Zwiększanie osiągnięć i motywacja w nauce przedmiotów ścisłych Dziewczęta i inne grupy: łatwiejsze uczenie się przedmiotów ścisłych

Rezultaty projektu: materiały instruktażowe PART I: Metody opracowane w projekcie PART II: Podstawowe informacje o Fantastyce Naukowej i jej pod gatunkach PART III: Przegląd najważniejszych materiałów źródłowych dotyczących Fantastyki Naukowej PART IV: Wskazówki i sposoby wdrażania Fantastyki Naukowej PART V: Propozycje wykorzystania filmu i technologii informacyjnych PART VI: Przykłady międzyprzedmiotowych jednostek programowych Fantastyki Naukowej PART VII: Studium przypadku - Fantastyka Naukowa

Project Milestones Raport z badań i podsumowanie zaproponowanych metod i strategii Wprowadzenie do Fantastyki Naukowej i jego podgatunków Przegląd najważniejszych materiałów źródłowych science-fiction dla dzieci i młodych ludzi w krajach partnerskich Wskazówki i sposoby wdrożenia science-fiction w różne dziedziny edukacji Przykładowe Jednostki międzyprzedmiotowe Wersja robocza science-fiction instruktażu (bez studium przypadku) Moduły nauczania dla nauczycieli Pilotaż i zastosowanie Publikacja pełnego materiału instruktażowego projektu SciFi-Ed Konferencja Europejska