Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Generator przyszłości
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Stan wdrażania PO KL Bydgoszcz, 13 maja 2011 r.. Postęp finansowy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
V Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
1 System zarządzania komponentem regionalnym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Urząd Marszałkowski w Łodzi Departament ds. PO Kapitał Ludzki Instytucja.
Program Operacyjn y Kapitał Ludzki perspektywa regionalna Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Zielona Góra, luty 2007 r.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim (z wyłączeniem Działania 8.2) 01 grudnia 2014 r. Jacek Suski Dyrektor Wojewódzkiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Szczecin, dnia r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Plany Działania na 2009 rok w województwie zachodniopomorskim Szczecin, 24 lutego 2009 r. Konferencja współfinansowana.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
PO KL Komponent Regionalny podsumowanie i rezultaty.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
„Stan wdrażania PO KL 07-13” 1 grudzień 2011 r euro Alokacja dla MJWPU * Kurs EUR/PLN EBC na miesiąc listopad 2011 r
„Możliwości wsparcia edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ” Roman Ciepiela Wicemarszałek Małopolski Przewodniczący Podkomitetu.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Od początku realizacji PO KL do dnia 24 października 2012 r. w Województwie Zachodniopomorskim w ramach Priorytetu IX:  podpisano 585 umów o dofinansowanie o wartości ogółem ,70 zł.;  rozliczono ,00 zł. we wnioskach Beneficjenta o płatność;  919 osób niepełnosprawnych uczestniczyło w projektach;  udział w projektach rozpoczęło Beneficjentów Ostatecznych, z czego: - 80% stanowią osoby nieaktywne zawodowo ( uczestników) i osoby z wykształceniem podstawowym, gimnazjalnym i niższym ( uczestników); - 45% stanowią osoby młode w wieku od 15 do 24 lat ( uczestników); - 47% stanowią osoby z terenów wiejskich ( uczestników).

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty  104 ośrodki przedszkolne uzyskały wsparcie, z czego aż 96 stanowią nowe przedszkola.  3443 dzieci w wieku 3-5 lat uczestniczyło w różnych formach edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich;  381 szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne) zrealizowało projekty rozwojowe: - w tym 212 na obszarach miejskich; - w tym 169 na obszarach wiejskich.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego  118 szkół i placówek kształcenia zawodowego wdrożyło programy rozwojowe;  49 szkół i placówek kształcenia zawodowego współpracowało z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych ;  2017 uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe zakończyło udział w stażach i praktykach w ramach projektów.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Działanie 9.3 Upowszechnianie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych  671 osób dorosłych w wieku lata uczestniczyło w formalnym kształceniu ustawicznym w ramach projektów. Działanie 9.3 zostało zakończone. W celu kontynuacji idei kształcenia ustawicznego od roku 2012 realizowane jest Działanie 9.6 Upowszechnienie uczenia się dorosłych, w ramach którego wyszczególniono następujące Poddziałania: Upowszechnienie kształcenia osób dorosłych w formach szkolnych; Podwyższanie kompetencji osób dorosłych w zakresie ICT i znajomości języków obcych; Doradztwo dla osób dorosłych w zakresie diagnozy potrzeb oraz wyboru kierunków i formy podnoszenia swoich kompetencji i podwyższania kwalifikacji.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty  5196 nauczycieli uczestniczyło w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach: - w tym 1549 nauczycieli na obszarach wiejskich; - w tym 198 nauczycieli kształcenia zawodowego. Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich  199 oddolnych inicjatyw społecznych zostało podjętych w ramach projektów.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 im. Bolesława Chrobrego w Goleniowie Przykład dobrej praktyki: „Z rodzicami do szkoły”

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Przykład dobrej praktyki: Tytuł projektu: „Z rodzicami do szkoły” Projektodawca: Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Goleniowie “Szkoła Przyszłości” Działanie: 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Grupa docelowa: Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Goleniowie oraz ich rodzice Cel główny projektu: Podniesienie świadomości rodziców na temat ich ogromnej roli w kształtowaniu osobowości i wszechstronnym rozwoju dziecka oraz potrzeby aktywnego wspólnego spędzania czasu i potrzeby dawania pozytywnego przykładu w procesie kształtowania nawyków u swoich dzieci

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Przykład dobrej praktyki: Cele szczegółowe projektu:  zaspokojenie potrzeb dzieci na wspólne spędzanie czasu z rodzicami;  zwiększenie zaangażowania mężczyzn (ojców i opiekunów) w wypełnianie obowiązków rodzicielskich;  wyzwolenie w rodzicach potrzeby wspólnego spędzania czasu z dziećmi;  zainteresowanie rodziców potrzebami i problemami swoich dzieci;  odbudowanie więzi emocjonalnych między rodzicami i dziećmi;  nabycie przez rodziców umiejętności bezkonfliktowego rozwiązywania problemów w rodzinie;  maksymalne wyeliminowanie wśród rodziców agresji i przemocy fizycznej w relacjach z dzieci;  dostarczenie rodzicom niezbędnej wiedzy i umiejętności wychowawczych;  nabycie postawy tolerancji i akceptacji dla słabości i niedoskonałości u własnych dzieci;  nabycie umiejętności wzmacniania pozytywnego własnych dzieci;  wzrost poczucia własnej wartości i siły sprawczej u dzieci i rodziców;  wyzwolenie motywacji, siły twórczej i własnej wartości;  wzrost zaangażowania rodziców w życie szkoły, zmiana postaw pasywnych na aktywne.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dobre praktyki zastosowane w projekcie:  efektywność kosztowa - objęcie wsparciem aż 300 uczestników, mimo ograniczonej wysokości dofinansowania (50 tys. zł.);  kompleksowe wsparcie - udział zarówno rodziców, jak i ich dzieci;  kompleksowe wsparcie - udział we wspólnych zajęciach zarówno rodziców, jak i ich dzieci;  dodatkowe specjalistyczne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców;  zmiana ról społecznych oraz relacji między kobietami i mężczyznami w rodzinie poprzez zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wypełnianie obowiązków rodzicielskich i domowych oraz wspieranie ról ojcowskich i opiekuńczych mężczyzn (spełnienie zasady równości płci);  zwrócenie uwagi na ogromne znaczenie wychowywania dzieci, a nie tylko ich edukacji. Podkreślenie jak istotne jest odbudowanie więzi emocjonalnych, poczucia przynależności do rodziny, poczucia stabilizacji i bezpieczeństwa.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

Dziękujemy za uwagę.